Renbaan voor openlijk gebruik

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sweetiee

Renbaan voor openlijk gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 14:14

Ik heb hier nog geen recent topic van gevonden maar weten mensen misschien een aantal plaatsen waar het mogelijk is met je eigen paard eens over de renbaan te crossen?

Ik en een vriendin willen heel graag eens racen tegen elkaar maar de paden in het bos zijn altijd te kort :+ :Y)

Ik heb tot nu toe enkel gevonden:

Renbaan Duindigt
http://www.renbaanduindigt.nl/

Misschien dat we een lijst kunnen maken met alle renbanen waar je zelf op mag over Nederland voor als eventueel andere mensen dit ook willen? :)

M_Vainqueur

Re: Renbaan voor openlijk gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:26

In Renswoude (HC De Schalm) kun je na contact en tegen betaling gebruik maken van de galoppeerbaan.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:28

Ik ben al een tijdje geleden verhuisd, maar zo'n vijf jaar geleden kon je zo op de openbare baan in het Haarlemmeerse bos rond galopperen. Werd toen ook netjes bijgehouden en gesleept. Was een top baan voor midden in het bos!

ChiVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:32

Ashley5 schreef:
Ik ben al een tijdje geleden verhuisd, maar zo'n vijf jaar geleden kon je zo op de openbare baan in het Haarlemmeerse bos rond galopperen. Werd toen ook netjes bijgehouden en gesleept. Was een top baan voor midden in het bos!

In het Amsterdamse bos ligt ook zo'n soort renbaan. Was alleen met droogte soms erg mul.

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:35

Ashley5 schreef:

Deze baan is helaas niet voor openbaar gebruik. De baan is eigendom van Stal Starro en wordt gebruikt om te trainen met de dravers. Zij zijn er absoluut niet blij mee als er mensen op gaan galopperen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:37

Misschien niet een officiële renbaan, maar de lange paden op het militair terrein lenen zich er ook zeker voor! Dat zit in Havelte.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:42

Idd hc de Schalm. En anders de tankbanen op de Edese hei. Ik ken weinig paden die langer zijn. Nadeel is dat je daar wel veel andere mensen tegen kan komen.

Sweetiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 14:46

Die tankbanen zijn heel erg leuk maar gezien de oudste van mij de rem graag weggooit op zo'n tempo lijkt het me verstandiger om echt voor een baan te kijken waar je niet zomaar mensen tegenkomt en dus snel een rem moet hebben :+
Zijn wel leuke gebieden om dan eens lekker gewoon te gaan rijden! :))

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:48

Op een baan heb je ook te maken met andere gebruikers waarvoor remmen nodig kan zijn. Als de rem er nog niet goed op zit zou ik de renbaan nog even laten.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:51

SusanH schreef:
Op een baan heb je ook te maken met andere gebruikers waarvoor remmen nodig kan zijn. Als de rem er nog niet goed op zit zou ik de renbaan nog even laten.

Dat had ik ook getypt (maar is verdwenen), ik zou er echt niet van gediend zijn als iemand als een jekko langs kom denderen als ik daar een normale training aan het doen ben.

Verderop op de hei in Ede kom je op de niet fantastisch-mooi-weer-dagen ook niemand tegen hoor.

Sweetiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 14:52

Klopt maar op zo'n baan zie je van tevoren al de andere gebruikers en in een bos of op die tank banen kan er zomaar iemand de hoek om komen misschien.
Sowieso ga ik uiteraard eerst nog goed oefenen met die rem ;)

Sweetiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 14:54

Mn jongste ben ik ook nog aan het trainen en de vriendin die mee wil kan zelf nog niet rijden dus we gaan het ook niet direct doen en dus heb ik nog genoeg tijd om dat te trainen met mn oudste

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 15:01

Op de hei zie je ook alles ruim van te voren. Het is geen bospad...het is gewoon een zandpad van 3 of meer meter breed. Nauwelijks bomen en overal heide...zoals de naam al doet vermoeden. Heide is een laag struikgewas waar je gewoon overheen kan kijken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 15:03

Idd je kan daar ook ver kijken :j als je bijv parkeert bij juffrouw Tok dan kun je uren rijden daar.

Sweetiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 15:27

ookay thanks! Dan zetten we die er ook op het lijstje bij :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:11

De Tankbaan is een behoorlijk stuk pad wat ongeveer 6 meter breed is (sommige stukken nog breder) en op stukken die wat verder weg liggen kom je meestal geen hond tegen :)
Hier een kaartje van wat een leuk rondje is en op het dikkere oranje deel kun je aardig uit je dak gaan :)
https://www.mupload.nl/img/4pnygkicom.jpg
Overigens blijft het een 'openbare weg' dus er kán altijd iemand lopen ;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:27

Ik verplaats dit topic naar Buitenrijden, Ruitervakanties en Trektochten.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:36

Bij stal lozeman in nijkerk/putten kan je op afspraak gebruik maken van hun renbaan tegen kleine vergoeding.