Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tirzasarah10 schreef:Hallo!
Mijn paard wil sinds vorige week vrijdag niet meer de trailer op... ze wil er alleen maar op als er al een ander paard in staat, en dan loopt ze keurig net touwtje over haar nek de trailer in. Dit is alleen niet de bedoeling want ik wil en vind dat het ook moet alleen op pad. Nou heb ik alle bekenden truckjes al gedaan (lijn, bezem, zweep en hoofdstel in). Dit paard geeft niks om eten(ik wil ook geen paard met eten de trailer in lokken) en ze kan zich heel erg goed afsluiten. Dus ik hoop dat iemand DE gouden tip heeft! Paard staat overigens tussen de 3 en 4 keer per week op de trailer en is dus zeer bekent. Ook is er niks gebeurt onder weg of met laden...
Wie oo wie heeft er een tip om dit beter te laten verlopen?
GDG schreef:tirzasarah10 schreef:Hallo!
Mijn paard wil sinds vorige week vrijdag niet meer de trailer op... ze wil er alleen maar op als er al een ander paard in staat, en dan loopt ze keurig net touwtje over haar nek de trailer in. Dit is alleen niet de bedoeling want ik wil en vind dat het ook moet alleen op pad. Nou heb ik alle bekenden truckjes al gedaan (lijn, bezem, zweep en hoofdstel in). Dit paard geeft niks om eten(ik wil ook geen paard met eten de trailer in lokken) en ze kan zich heel erg goed afsluiten. Dus ik hoop dat iemand DE gouden tip heeft! Paard staat overigens tussen de 3 en 4 keer per week op de trailer en is dus zeer bekent. Ook is er niks gebeurt onder weg of met laden...
Ik mis de samenwerking met het paard, jij ook denk ik.
Veraaaaah schreef:Weet je zeker dat er helemaal niks gebeurd is? Nogal vreemd dat het eerst wel altijd goed ging en nu ineens niet meer.
Is het een jonkie?
cissy schreef:Wat zegt de begeleiding met het stukje grondwerk bij de trailer? Dat grondwerk en leiderschap is vaak wel de oplossing, klinkt alsof je paard een dikke vinger naar je opsteekt. Misschien iets assertiever worden in je aanwijzingen?
Meneer loopt netjes de klep op, ziet dat zijn emmer er niet hangt en hup gaat zo weer in de achteruit.
cissy schreef:Mijn paard draaft soms de trailer in want ze wil graag mee. Dat doet ze alleen bij mij. Mijn bijrijdster krijgt de dikke vinger en krijgt paard niet in de trailer. Haar leiderschap wordt dan toch echt wel getest. Paard is zeer ervaren en weet precies wie het touwtje vast heeft.
Er zijn dus echt wel dikke vinger paarden.
cissy schreef:Mijn paard draaft soms de trailer in want ze wil graag mee. Dat doet ze alleen bij mij. Mijn bijrijdster krijgt de dikke vinger en krijgt paard niet in de trailer. Haar leiderschap wordt dan toch echt wel getest. Paard is zeer ervaren en weet precies wie het touwtje vast heeft.
Er zijn dus echt wel dikke vinger paarden.
GDG schreef:tirzasarah10 schreef:Hallo!
Ik mis de samenwerking met het paard, jij ook denk ik.