Ik heb een verhaal wat ik graag wil delen met jullie en ook zou ik erg graag tips willen.
Er is een pony op de manege die alle beginnertjes eraf gooit. Mij is gevraagd om erop te rijden, omdat ik het niet erg vind om te vallen (en ik ben maar 1.50m, dus ik pas er makkelijk op) ik ben er een aantal keer van af gevallen die keer, maar ik vond hem toch wel erg leuk. Nu is besloten om hem niet meer in de lessen mee te laten lopen, dus ik vroeg of ik hem dan mocht longeren e.d. Ik heb hem een tijdje gelongeerd en hij begon me steeds liever te vinden (bij 1e keer longeren viel hij me aan en uiteindelijk was die zo braaf dat je dacht dat het een andere pony was) toen ben ik begonnen met rijden, langzaam opbouwen met alleen stappen en draven (want bij galop bokt ie) dit ging allemaal super goed en ik kreeg het gevoel alsof we een band kregen.. nu galopeer ik ook elke keer met hem en hij bokt nu eigenlijk niet meer, alleen af en toe op de rechterhand.. ook heb ik laatst een springles met hem gehad en dat ging ook super, geheel zonder bokken en steigeren. het gaat zo goed en ik vind hem zo leuk dat ik hem eigenlijk wel zou willen kopen.. want ik weet dat als hij weer in de lessen wordt gezet dat ie dan weer gaat lopen klooien enzo.. het is een pony die echt maar 1 ruiter op zn rug moet hebben.. maar nu is mijn vraag dus aan jullie: is het verstandig om zo’n pony te kopen? Hij kan soms bokken, maar ik kan hem uitzitten, dat is het probleem niet.. in de omgang is hij ook super lief, hij heeft geen stalondeugden of andere dingen, alleen af en toe bokken met galoperen.. ook is mijn vraag: zou het iets medisch kunnen zijn of zit het gewoon in zijn hoofd? Aangezien hij alleen op de rechterhand bokt.
Bedankt voor het lezen van mijn verhaal (beetje lang geworden haha) ik hoop dat julle goede tips hebben