_suus19_ schreef:Zuid holland heeft natuurlijk de duinen/stranden waar je prima kunt rijden. Ik was laatst rijden in Katwijk en daar klaagde men dat ze niet genoeg ruiterpaden hadden. Nou ik wist niet wat ik hoorde.
Bij ons op stal hetzelfde verhaal als wat hierboven genoemd staat. Enkel polder wegen die als snelweg gebruikt worden. Veel groot verkeer ook op de kleine weggetjes. Helaas weinig aan te doen denk ik, onze paarden worden zo iig wel verkeersmak.
Hier zijn meer dan 10 jaar geleden wel enkele ruiterpaden aangelegd, in brede bermen, maar deze zijn sindsdien nooit onderhouden en eigenlijk niet terug te vinden. Daarnaast is ieder ruiterpad hier maximaal 1 km lang en moet je dan weer kilometers zoeken naar het volgende stukje ruiterpad.
Ik heb me er maar bij neergelegd dat buitenrijden bij ons voornamelijk stappen en een klein drafje over asfalt is.
Omgeving Ter aar, nieuwkoop, woubrugge, alphen aan den rijn heb ik het over.
In onze omgeving is prima te rijden richting zegerplas. Kaag en braasem ook zeker vanuit woubrugge.
Ik ben voorheen gewend om veel door de duinen en over het strand te rijden en het Haagse bos. Clingendael etc dat heb je hier niet. Maar ik vind dat er in deze omgeving prima te rijden is. Heb hier nog 5 jaar een paard verzorgd en reed alleen maar buiten.
Dat paard verhuisde op een gegeven moment naar hazerswoude dorp. Nou dan weet je ineens wat een mogelijkheden je hebt richting Alphen a/d rijn.
Volgens mij weten heel veel mensen niet dat jij bij de zegerplas over kunt steken en dan een schitterend breed gallop pad hebt. Volgens mij heet het daar aarlanderveen. Ik loop vaak op dat ruiterpad met mijn hondje omdat ik er nooit paarden tegenkom. Het mooie is daar komt geen verkeer. Het is een pad aan een golfbaan. En van daaruit ga je weer een groen gebied in. Maar waar zie je de mensen ophopen en kom ik ook groepjes paarden tegen? Rond de plas. Ik vind het maar dom. Trouwens je bent met de trailer zo bij de vlietlanden.
In Den haag toen ik daar nog woonde reed ik vaak door een deel van Voorburg om dus in het Haagse bos of Clingendael te komen en zo de waalsdirpervlakte en meyendael in dat is natuurlijk het mooiste wat er is.