Perfecte Cap voor buitenrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anchee

Perfecte Cap voor buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 23:39

Hallo Mede-bokkers,

Ik heb al vele topics doorgekeken, maar vind mijn specifieke vraag niet direct terug, dus besloot zelf maar een topic te openen!

Ik rij meestal buiten en mijn cap is echt aan vervanging toe (en niet echt geschikt voor wat ik zoek), dus ik zoek vervanging. Nou wil ik graag een cap die echt fijn is voor buitenrijden, dus niet met van die hele lange kleppen aan de voorkant en van een materiaal waar je niet elk takje wat er tegenaan komt op ziet ;) Ik wil als ik voorover over de nek van mijn paard hang vanwege takken, graag kunnen zien wanneer ik weer omhoog kan komen :o :j
Ik zoek een cap (zonder suede laagje), die echt fijn zit, niet te snel warm wordt in de zomer, maar ook lekker is met de winter en regenseizoenen, die een klepje heeft aan de voorkant tegen de zon, maar niet zo'n lang klepje zodat je de weg voor je amper kan zien als je moet bukken. Eentje die ook qua buitenlaag echt bestand is tegen regen en nattigheid. Waar je geen ei hoofd van krijgt en liefst ook geen 200+ euro kost ;)

Sorry als het fout staat, of als ik toch over een topic met antwoord heen gekeken heb :')

Alvast bedankt iedereen! Mijn cap is echt aan vervanging toe, maar ik heb de juiste nog niet echt gevonden!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 23:48

Ik heb een cap van Lami-Cell ontzettend fijn ding!! Licht van gewicht en een klein klepje. Totaal geen warm hoofd alleen zitten er wel luchtgaten dus met regen heb je wel een nat hoofd... Geloof dat ik er ongeveer 100 euro voor had betaald

https://www.google.nl/search?q=lami+cel ... dxM:&isa=y
Laatst bijgewerkt door FleurSandro op 04-02-18 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

xLeoniee
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 23:49

⚠️ xLeoniee kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

tienus63

Re: Perfecte Cap voor buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 00:09

Uvex exxential, niet vreselijk duur, ook niet super charmant. Maar wel licht en goed ventilerend.
Ik heb afgelopen zomer € 100,- betaald.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 00:11

de Chinook is een fijne cap. Ik heb de variant ervan, de Challenge, en die heb ik nu 3 jaar. Zit erg prettig en is goed verstelbaar.

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 00:12

Misschien dat zo eentje van de decathlon iets is! Ik vind ze eigenlijk super mooi :o

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 00:14

Uvex exxential inderdaad!

Anchee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 01:44

Alvast bedankt dat jullie allemaal gereageerd hebben, ik zal eens gaan kijken of ik deze caps ergens kan passen :)

Meer tips blijven altijd welkom ;)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 02:09

Anchee schreef:
Alvast bedankt dat jullie allemaal gereageerd hebben, ik zal eens gaan kijken of ik deze caps ergens kan passen :)

Meer tips blijven altijd welkom ;)

Divoza heeft momenteel kortingsactie op caps. Maar ik zag dat de cap die ik heb, m.i. verkeerd geprijsd is.
Hij is plots net zo duur al cap die er boven zit.
(Die schijnt minder te ventileren.)

Anchee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 16:08

Nou nogmaals hartelijk bedankt voor de hulp, ik ben voor de uvex exxential gegaan, hij ziet er niet heel mooi uit op mijn hoofd, maar zat wel echt het lekkerst en heeft het handige systeem, waardoor je de ventilatiegaten dicht kan doen bij regen en open bij warm weer! Hartelijk dank iedereen!!!

Wat mij betreft kan het topic gesloten, maar het mag ook open blijven voor mensen met hetzelfde probleem ;)