Op vakantie met paard in groepsvorm

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Op vakantie met paard in groepsvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:30

Beetje vage titel misschien maar ik ben op zoek naar een leuke vakantie voor mij en mijn paard deze zomer.

Omdat ik verder geen paardrijdende vriendinnen heb, zoek ik een soort kamp oid waar je met meerdere mensen buitenritten gaat maken of andere leuke dingen doen.

Alleen mijn paard is 3 en heeft nog niet veel ervaring. Ik kijk ook naar de KNHS instructieweken maar weet niet of dit al wel haalbaar is voor mijn paard.

Ik ben 21. Ik wil gewoon zelf bij m'n paard op het terrein slapen en niet nog eens zelf een huisje of b en b moeten zoeken.

Graag gewoon in Nederland, en niet gelijk al te ver weg. Ik woon op de grens Drenthe Overijssel. Ik zat zelf aan de Veluwe te denken.

Veel dingen zijn met manege paard of dat je gewoon alleen in een huisje zit en zelf je gang moet gaan. Dat zoek ik dus niet.

Budget tot circa 400 euro. Mag een weekend zijn of 5 dagen.

Wie weet iets? :D

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:33

Ik weet niet of dit precies is wat je zoekt, maar ik heb het nu een paar keer voorbij zien komen en het klinkt wel goed!
https://www.paardenruiterinstructieweken.nl/
Dit is in De Bult, Overijssel (bij de Eese), vlakbij Steenwijk.

Edit: dit is van PMO, wat later ook in een reactie wordt genoemd :)
Laatst bijgewerkt door mignonne2403 op 03-02-18 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

CoonArt

iEmmaaa

Als je de KNHS weken wel interessant vond, maar misschien nog niet haalbaar voor je paard. Kun je eventueel kijken naar de instructieweken vaan paard en mens onderwijs (paardenruiterinstructieweken.nl) Dit is hetzelfde principe als bij de KNHS, maar dat net even wat laagdrempeliger en kleinschaliger. Er wordt gewoon goed naar niveau les gegeven, dus er is ruimte voor beginnende ruiters tot Zz ruiters. Maar het is allemaal net even wat rustigers. Ik ben zelf naar beide instructieweken geweest en waar we bij de KNHS met dik 150 man in een week zaten, was dit bij paard en mens onderwijs maar met 25 ;).

crow

Re: Op vakantie met paard in groepsvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:53

Een leuke bootcamp volgen met je paard, bijv bij Kings-Crossings. Tentje bij je paard.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 00:03

Moet het in de zomer zijn?

Indien niet, dan is er een club in NL die precies dat doet wat jij zoekt: http://www.nvvr.info
Bij de evenementen staan wel wat leuke ideeën.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 02:04

ik moet idd ook direct aan de nvvr dneken :j

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 07:35

Nvvr. Echt super leuk!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 08:21

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:53

Ik lees hier even mee. De nvvr heb ik nog nooit van gehoord, maar klinkt wel hartstikke leuk! Ik denk dat ik me ga inschrijven voor een meerdaagse rit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:58

Bedankt allemaal voor alle linkjes!
Ik ga ze eens even bekijken.

KNHS valt sowieso af nu, ze zijn erg vaag wbt datums etc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:05

Ik schop m weer even omhoog. Nvvr lijkt me erg leuk! Alleen zitten heel veel dingen al vol. Iets om te onthouden en in de gaten te houden.

Zijn er verder nog tips?
Ik zag dat de Hazelhorst ook ruiterkampen doet. Iemand daar toevallig ervaring mee?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:02

Amy schreef:
Ik schop m weer even omhoog. Nvvr lijkt me erg leuk! Alleen zitten heel veel dingen al vol. Iets om te onthouden en in de gaten te houden.

Zijn er verder nog tips?
Ik zag dat de Hazelhorst ook ruiterkampen doet. Iemand daar toevallig ervaring mee?

Ja, ik ben niet verbaast. Ik heb me 's nachts 15-01 direct ingeschreven en betaald. Met name Hemelvaartweekend is erg populair, maar de gastvrouw en kok van het Drentse rijweekend hebben ook een naam hoog te houden. Dat weten veel leden en komen daar op af :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 16:10

Nog steeds op zoek! :)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 16:26

_LiliM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 16:52

Afbeelding
Heb over het ruiterkamp goede verhalen gehoord! Ik weet alleen niet of er nog plek is en of ze vaker Zoeits organiseren maar misschien het navragen waard?

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:53

janouk schreef:
[RIJ-ITP] Genoten 3 dagen rondrit Veluwe met gids te paard

Dit kan ik je van harte aanraden. De ervaren Guus kan jouw paard veel leren en je kan zo de rit precies aan passen aan wat je paard op dat moment aan kan.
En je kan het zo gek maken als je wilt.

Oh nou dit ziet er leuk uit! Inderdaad heerlijk dat iemand de weg weet en allerlei dingen kan vertellen. Als het ook nog eens een gezellig persoon is, top :D

Wie weet meer bokkers die zoiets leuk lijken? Dan zou je met een kleinschalig groepje en de gids een paar daagjes op stap kunnen (: