Bodem trailer, nieuw over oud?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bodem trailer, nieuw over oud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:53

Hoi bokkers,

Ik ben op zoek naar een trailer en kom net eentje tegen waarbij er een nieuwe vloer over de oude gezet is.
Is dit dan wel betrouwbaar?
Ik heb er verder geen verstand van, neem mijn vader mee als ik ga kijken maar wil eerst eens weten of dit überhaupt wel veilig is.

Groetjes [naam]

Annenas

Re: Bodem trailer, nieuw over oud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:09

Je kunt hem door de bovag laten keuren bij aankoop zodat je weet of ie goed is, en van te voren ff vragen aan de bovag of dit mag?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:11

Vraag me af of je het moet willen....
Want stel dat het mag.... De zijwanden rotten lekker mee met de onderste vloer of niet?

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:15

Ik zou er niet aan beginnen. Ongeacht of het wel of niet mag. De aangetaste, oude bodem zal echt wel gaan werken op de nieuwe bodem. En de onderkant van de zijwanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:16

Oké bedankt! Ik heb er zelf weinig verstand van maar vond het ook niet echt lekker klinken. Zoek ik weer rustig verder!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:22

Heb bij mijn trailer ook een nieuwe bodem over oud gelegd. Dat kan prima. Wel even nakijken wat voor materiaal is gebruikt. Wij hebben betonplex gebruikt van een flinke dikte met stalen profiel aan de zijkanten.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:32

Kan prima als de oude bodem er maar droog onder komt. Dealers doen het ook wel omdat de oude bodem verwijderen een enorme klus kan zijn.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:47

Is dat de trailer van 500 die op marktplaats staat, vind die er niet zo geweldig goed uitzien, vraag me af wat er allemaal mis mee kan zijn bv met assen.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:49

Ik zou het niet doen!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:15

Karreman schreef:
Kan prima als de oude bodem er maar droog onder komt. Dealers doen het ook wel omdat de oude bodem verwijderen een enorme klus kan zijn.

Ja, de hele trailer moet dan uit elkaar omdat de zijpanelen op de bodem staan. Maar als je de constructie ziet die onder de trailer zit, dan zie je dat dat prima kan. De bodem kan er echt never nooit onderuit vallen.
Mijn trailer ziet er verder overigens nog prima uit. Was ooit alleen bij het deurtje gaan lekken en daar ontstond een spleet door de bodem. Dat vond ik geen fijn gezicht ook.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:23

Verder zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:26

Heb er inmiddels één met een prima hard houten bodem! :D