Rugbeschermer/ bodyprotector en dressuur jasje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Rugbeschermer/ bodyprotector en dressuur jasje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 17:28

Zijn hier mensen die dressuur starten en altijd een rugbeschermer of bodyprotector dragen? Hoe combineren jullie dit met een jasje? Doe je het over of onder het jasje?
Ik rijd al een aantal jaar met een beschermer, eerst een bodyprotector en later een rugbeschermer. Binnenkort ga ik starten en mijn jasje past echt nét er overheen. Niet het aller mooiste, maar je moet iets, daarom ben ik wel benieuwd hoe anderen dat doen?

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Rugbeschermer/ bodyprotector en dressuur jasje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 18:07

Niemand?

FrNo
Berichten: 3661
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Rugbeschermer/ bodyprotector en dressuur jasje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:03

Ik rij niet fanatiek wedstrijden, maar als ik rijd, dan de bp eroverheen.
Ik ben al klein en ik denk dat ik anders dik lijk. Nu zie je dat het de bp is. En mijn jasje past er niet over heen.

Horse_Jo
Berichten: 203
Geregistreerd: 22-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:07

Ik start geen dressuur maar volgens mij mag je niet met een rugprotector officeel starten. Tenzij het momenteel is aangepast.
Ik zou het zelf gewoon over je jasje doen, het ziet er alleen wat minder netjes uit.

MirandaDvG

Berichten: 758
Geregistreerd: 12-10-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:07

er overheen

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 20:01

Horse_Jo schreef:
Ik start geen dressuur maar volgens mij

Een "volgens mij" is speculatie. Je weet het of je weet het niet (sorry als ik wat bits over komt). Wat wel en niet is toegestaan staat in het reglement dressuur: https://www.knhs.nl/media/23710/knhs-ha ... l-2023.pdf, pagina 72 onderaan en 73 bovenaan.

- Het is toegestaan om met een bodyprotector te rijden tijdens de wedstrijd. De
bodyprotector mag boven of onder het wedstrijdtenue gedragen worden.
- Er mag gebruik gemaakt worden van een opblaasbaar veiligheidsvest (airvest) welke
bevestigd wordt aan het zadel.
- Zowel bodyprotector als opblaasbaar vest (airvest) moeten voldoen aan de laatst
gepubliceerde veiligheidsnorm. Meer info over de veiligheidsnorm voor beschermende
vesten is hier te vinden.

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Rugbeschermer/ bodyprotector en dressuur jasje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 20:52

Dank voor jullie reacties.
De reacties over wat toegestaan is, zijn wel erg nuttig. Het wordt me namelijk niet duidelijk of een rugbeschermer ook onder een bodyprotector valt. Als ik het goed zie dan voldoet de rugbeschermer niet aan de normen op de site die Rex_rolfo aanhaalt. Ik had er niet bij stilgestaan dat het niet zou mogen. Ga voor de zekerheid maandag even contact opnemen met de knhs. Anders zou dat betekenen dat ik de dikke bodyprotector over mijn jasje aan moet doen en dat zou ik wel erg jammer vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 21:02

san4nie schreef:
Dank voor jullie reacties.
De reacties over wat toegestaan is, zijn wel erg nuttig. Het wordt me namelijk niet duidelijk of een rugbeschermer ook onder een bodyprotector valt. Als ik het goed zie dan voldoet de rugbeschermer niet aan de normen op de site die Rex_rolfo aanhaalt. Ik had er niet bij stilgestaan dat het niet zou mogen. Ga voor de zekerheid maandag even contact opnemen met de knhs. Anders zou dat betekenen dat ik de dikke bodyprotector over mijn jasje aan moet doen en dat zou ik wel erg jammer vinden.
Is een RaceSafe ProRace 1.0 niks voor je? Die zijn heel dun en licht. :)

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Rugbeschermer/ bodyprotector en dressuur jasje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 21:15

Die ziet er wel fijn uit ja, maar begin dit jaar net een sir lancelot gekocht om die reden. (Was ook iets vriendelijker geprijsd :+ )