Charles Owen Cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GerenGer

Charles Owen Cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 21:55

Inmiddels heb ik al een hele lange tijd een Charles Owen cap, namelijk de Hampton.
Ik vind het zelf een ontzettend fijne cap, hij zit super lekker en sluit overal mooi aan
terwijl ik altijd best wel problemen had met andere soorten caps omdat mijn hoofd
wat ovaal gevormd is. Zelf was ik ook altijd wel weg van het model Wellington, maar
toen ik deze in de ruitershop paste zat deze lang zo goed niet als de Hampton.
Omdat mijn eigen cap al erg versleten en oud is, ben ik opzoek naar een nieuwe
cap en toch het liefst wel weer een Charles Owen!
Ik heb op hun site gekeken en de modellen V8, Ayr8 en Sp8 spraken mij het meeste aan.
Maar ik heb geen idee hoe de pasvorm van deze modellen is, want ik zoek wel weer naar
dezelfde ovaal-vorm als de Hampton.
Verder kan ik ook weinig foto's vinden van de modellen op een ruiter dus ik vind het lastig
om te beoordelen hoe ze in het echt eruit zien.
Ik hoop daarom dat sommigen hier ervaring hebben met deze caps en eventueel ook foto's
hebben van hun cap!
Alvast bedankt!

zelmago4it

Re: Charles Owen Cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:00

Ik heb de Ayr8 én de wellington. Qua pasvorm zijn ze echt wel hetzelfde!
Afbeelding

Afbeelding

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:27

Ik heb de Ayr8, vind het een hele fijne cap. Zit erg comfortabel. Kan bij deze cap iig niet nog m'n handen aan de zijkant ertussen stoppen, dus ja hij is ovaal :j
Afbeelding
Afbeelding

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:25

Ik heb een Wellington en een SP8. Ik moet zeggen dat de SP8 mij beduidend fijner zit dan de Wellington: de Wellington is volgens mij ook een stukje ronder dan de SP8. Ik denk dat hij zeker de moeite is om eens te proberen! De SP8 heb ik tegenwoordig dan ook het vaakste op, vind hem daarnaast erg chique met die grote klep. :j

CestLaVie_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:32

Hier ook een SP8! Eerder altijd GPA gehad maar toen ik mijn huidige cap opzette was dat echt een verademing. Mijn hoofd is ook redelijk ovaal, maar de SP8 zit mij zo fijn dat ik hem soms zelfs vergeet af te zetten :o
Op onderstaande foto is de pasvorm wel een beetje te zien denk ik
Afbeelding

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:52

Bunn schreef:
Ik heb een Wellington en een SP8. Ik moet zeggen dat de SP8 mij beduidend fijner zit dan de Wellington: de Wellington is volgens mij ook een stukje ronder dan de SP8. Ik denk dat hij zeker de moeite is om eens te proberen! De SP8 heb ik tegenwoordig dan ook het vaakste op, vind hem daarnaast erg chique met die grote klep. :j

Grappig dat dat dus zo verschilt, ik vind die grote klep bij die caps zoooo lelijk :o Die van Samshield vind ik ook echt geen porem :+

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:07

Ik heb ook de Ayr8 en ben er erg tevreden mee. Ik heb mijn haar op stal meestal ingevlochten op mijn hoofd, en bij deze cap past dat gewoon. Hij is dus zeker ovaal. :)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:21

Goldie schreef:
Bunn schreef:

Grappig dat dat dus zo verschilt, ik vind die grote klep bij die caps zoooo lelijk :o Die van Samshield vind ik ook echt geen porem :+

Hahaha, het is inderdaad echt een smaak-dingetje hoor. Hier op stal vind de helft hem geweldig en de andere helft vind 't echt vreselijk. :o Ik 'mis' dus ook echt iets als ik de gewone Ayr8 zie en ik vind die Samshields en GPA's echt niets, béhalve dan de uitvoeringen met de grote klep. :') :P

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:17

Haha ja het is of het een, of het ander :+

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:34

Oeh, dit is wel iets om te onthouden! Ik heb net een nieuwe uvex maar ik vind dat draai systeem zo irritant :(
Ik heb ook capmaat 60 omdat mijn ovale hoofd er anders niet inpast maar deze caps zien er wel fijn uit! Kan je ze ergens passen?

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:49

Ik heb de YR8 sparkly. Ik heb een ovaal hoofd en ook nog eens heel klein. Dus veel cappen zijn mij veel te groot en te rond. Ik wil ook niet weer anders.

Afbeelding

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:02

Ik heb ook een klein hoofd, valt niet mee om dan een passende maat te vinden :+

@kitlover: ik ben hier geweest :)
https://www.charlesowenshop.nl/
Was voor mij wel een stukje rijden (165km :=), maar hier hadden ze een groot assortiment van de charles owen caps :j
Mijn moeder heeft toen ook meteen een nieuwe cap gekocht :))

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:14

Ik heb toen ik nog dressuur reed ook de ayr8 gehad. Fijnste cap ooit. Inderdaad ovaal. Wel wat massief als je een klein hoofd hebt zoals ik, maar dat had ik ervoor over.
Afbeelding

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:23

Rije schreef:
Ik heb toen ik nog dressuur reed ook de ayr8 gehad. Fijnste cap ooit. Inderdaad ovaal. Wel wat massief als je een klein hoofd hebt zoals ik, maar dat had ik ervoor over.
[ [url=m/1MzQPH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Net wat jij zegt inderdaad. Er is geen enkele cap die mij echt mooi staat, dus heb ik ook gekozen voor de cap die echt lekker en goed zit.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:49

Goldie schreef:
Ik heb ook een klein hoofd, valt niet mee om dan een passende maat te vinden :+

@kitlover: ik ben hier geweest :)
https://www.charlesowenshop.nl/
Was voor mij wel een stukje rijden (165km :=), maar hier hadden ze een groot assortiment van de charles owen caps :j
Mijn moeder heeft toen ook meteen een nieuwe cap gekocht :))

Thanks voor de link! Is voor mij 55 km dus beter te doen. Als deze cap aan vervanging toe is daar maar eens gaan kijken :j

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 08:48

Jup, ik heb die Wellington ook via die website gekocht. Die andere heb ik op concours gekocht bij Ridershouse.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 19:29

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Heel fijn om even wat voorbeelden te zien!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:16

Weet iemand of er garantie op de charles owen zit? Dus als je valt dat ze hem net als samshield controleren en eventueel repareren?
Samshield en Kep passen mijn hoofd ook niet en de cap van CO zit erg fijn. Maar afgelopen woensdag afgevoerd met een ambulance door val op mijn hoofd. Dus zonde als ik €350 kan weggooien als ik nog eens val :+

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:53

Oei, dat zou ik niet weten, denk niet dat garantie zo ver gaat... Ik heb hem na een flinke val op mijn hoofd weg gegooid en meteen dezelfde weer besteld. Duur grapje inderdaad, maarja...

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 19:50

Saaams schreef:
Weet iemand of er garantie op de charles owen zit? Dus als je valt dat ze hem net als samshield controleren en eventueel repareren?
Samshield en Kep passen mijn hoofd ook niet en de cap van CO zit erg fijn. Maar afgelopen woensdag afgevoerd met een ambulance door val op mijn hoofd. Dus zonde als ik €350 kan weggooien als ik nog eens val :+

Voor zover ik weet niet. Maar kun je dat misschien niet ergens bij je verzekering kwijt?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 19:53

Bunn schreef:
Saaams schreef:

Voor zover ik weet niet. Maar kun je dat misschien niet ergens bij je verzekering kwijt?

Geen idee. Zoiets niet gewoon eigen risico?

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 19:59

Saaams schreef:
Bunn schreef:

Geen idee. Zoiets niet gewoon eigen risico?

Gok van wel, maar ik heb wel eens een kapotte ski vergoed zien worden na een val met gipsvlucht. ;) Dus wie weet! Ligt er denk ik aan hoe compleet je polis is.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:15

Saaams schreef:

Na een flinke val op m'n hoofd heb ik mijn CO gratis op kunnen sturen naar hun waar hij helemaal nagekeken is. Ik weet alleen niet hoe lang dit geldig is.

TS: ik heb zowel de hampthon als de sp8. Over de sp8 ben ik het meest tevreden, echt een top cap. Hij valt een stuk meer over je achterhoofd dan de hampthon. De sp8 is bij mij geloof ik wel een maatje kleiner dan de hampthon.
Als je interesse hebt kan ik vanavond thuis wel even kijken voor foto's ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:36

Rije schreef:
[ [url=m/1MzQPH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mag ik even zeggen dat ik dit ZO'N gave wedstrijd outfit vindt! <3 Waar heb je alles vandaan? :)