Welke rijlaarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marit2403

Welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 19:21

Hoi allemaal! *\o/*

Ik rijd al jaren met de goedkoopste jodphurs die er zijn. Eerst met chaos, tegenwoordig zonder.
In de winter rijd ik met mijn epplejeck thermowinterlaarzen.

Nu ga ik weer beginnen met lessen en wil ik ook met verschillende ritten en eventueel endurance ritten gaan mee doen en lijkt het me handig om toch eens rijlaarzen aan te schaffen

Gemiddeld rijd ik 1 a 2 keer per week, vaak lekker buiten. 1x in de twee weken heb ik les.

Welke laarzen zouden jullie adviseren?
Ik wil niet te gek doen qua prijs, het hoeft van mij niet super duur te zijn.

Ik ben benieuwd naar jullie tips! **\O/**

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:45

Ik heb voor het dagelijkse rijden een paar mondoni’s. Prima laarzen, zeker voor die prijs! ;) Ik ben nu met m’n tweede paar bezig. Eerste paar heb ik zeker vijf jaar, bijna dagelijks, mee gereden.

Laurievc

Re: Welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:48

Het enige merk waar ik in de standaardmaten pas is Busato. Zeer fijne laarzen, maar door de fijne lederkwaliteit ook heel fragiel. Ik betaal ronde de 230 euro per paar. :) Staan enkel op grote evenementen (Jumping Mechelen en Flanders Horse Expo in België)

Vorig jaar ook van Greenfield gekocht, maar die zakten bij de enkel zo hard in dat ik niks meer kan doen door de pijn dus die staan in de kast...

De volgende dat ik ga proberen zijn de EGO7 laarzen. Hoor ik veel fijne dingen over :)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:56

Voor endurance zou ik geen rijlaarzen kopen. Dan zijn chaps en goede schoenen veel fijner, omdat je ook regelmatig stukken moet lopen :).

Verder zou ik gewoon naar een paar winkels gaan (Divoza, epplejeck en kleinere zaken afh. van waar je woont) en laarzen passen. Voetmaat, kuitmaat en lengtemaat moeten goed zijn. En ze moeten lekker zitten!

Mattice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:19

LoveBodin schreef:
Voor endurance zou ik geen rijlaarzen kopen. Dan zijn chaps en goede schoenen veel fijner, omdat je ook regelmatig stukken moet lopen :).

Verder zou ik gewoon naar een paar winkels gaan (Divoza, epplejeck en kleinere zaken afh. van waar je woont) en laarzen passen. Voetmaat, kuitmaat en lengtemaat moeten goed zijn. En ze moeten lekker zitten!

Ik sluit me hierboven aan. Ik zou het persoonlijkook niet bij 1 winkel of 1 merk houden. Kijk wat voor jou het beste is. Liever een par schoenen te veel gepast dan dat je het eerste beste koopt en achteraf denkt djuh had ik maar.
Zelf zweer ik bij ariat. Zitten heerlijk, alsof je op wolkjes loopt zo zacht.

Cas_nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:46

Ik draag sinds kort laarzen van QHP, precieze naam even kwijt. Zijn rond de 140 euro, met zacht leer. Ik weigerde altijd zachtleren laarzen te dragen maar deze zitten zo geweldig!

*edit: het is de QHP Birgit!