Omdat ik er soms nogal wat van kan

Magenta dekje, oranje polo, roze adidas jackie

Nu zit ik dus met een probleempje. Wij hebben op stal helaas niet allemaal dezelfde dekjes, het gaat van fel groen naar bruin. Nu weet je dus eigenlijk niet op welk dekje je 'rijd'.
Nu wil ik een oranje softshell jas kopen, en eventueel ook de oranje knhs polo. Maar wat als ik dan op een pony met het fel groene dekje zit? Ik kan niet altijd dekje wisselen omdat ponys nogal vaak voor/na ons lopen

En ik ben bang dat het zonde is om nog een 'nederland' polo te halen, al is deze de 'echte' en de ander is meer 'we proberen een echte nederlandse polo te maken' van equestrian society.
Zal ik nu er korting is toch de jas en de polo halen?
Ik wil namelijk wel gewoon lekker in mn jas kunnen lopen/rijden wanneer ik dat wil. Maar zou dat dan betkenen dat ik altijd een simpele bruine trui bij moet hebben moccht hetndekje vloeken?

En vinden jullie dat manege ruiters zich hier druk om moeten/mogen maken? Want aan de ene kant denk ik; kan echt niet (en mijn instructrice grapt ook altijd als ik weer eens vloek met mn oranje polo).
Maar aan de andere kant; mag een manegeruiter dan alleen in basiskleuren rijden? Want ze weten nooit op wie ze zitten?
Wat vinden jullie ervan?
(En moet ik die jas en polo kopen?