Gezocht, ruitervakantie bretagne

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renee_S

Gezocht, ruitervakantie bretagne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 14:44

Dag bokkers

Mijn moeder en ik gaan eind augustus een weekje naar frankrijk, we willen het liefst naar bretagne.

Nou wil ik heel graag paardrijden als we daar zijn. Echter heb ik een lijstje met wensen. Nou ben ik aan het rondkijken maar het valt niet mee, veel is in het frans en ik spreek nauwelijks tot geen frans. Ik heb al een aantal opties gezien maar hoopte dat iemand wellicht nog een leuke tip of idee heeft!

- 18 en 19 augustus (evt. vrijdag 17 ook nog mogenlijk
Óf 21/22/23 augustus
- minstens 2 dagen en wel minstens een uur of 10 in het zadel in totaal.
- het liefst all-in (dus incl. Maaltijden en drinken)
- mama rijdt niet maar wil wel graag op dezelfde locatie overnachten en de maaltijden (of iig ontbijt en diner) mee eten.
- een gids die een klein beetje engels spreekt (of nederlands mag uiteraard ook, maar ga er niet van uit dat dat te vinden is)
- en uiteraard goed verzorgde paarden met goed tuig

Wie heeft de gouden tip? :D

Alvast bedankt!

DewiRox

Re: Gezocht, ruitervakantie bretagne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:54

Niet in Bretagne, maar in de Bourgogne kan ik je een leuk adresje aanraden ;).
Ik ben afgelopen jaar met mijn ouders bij Morvan Rustique geweest (https://www.morvanrustique.com/) en we hebben het daar erg leuk gehad! Ik heb zelf gereden daar en mijn moeder is ook 1x een klein rondje mee geweest. Echt een super mooie locatie, keurige huisjes en hele vriendelijke mensen. Ook de paarden zijn fantastisch!

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 16:29

bedankt voor je reactie! Helaas ligt dat echt te ver uit onze route. Mama wil de rest van de week naar een B&B in Bretagne, het moet dus max een paar uur rijden daar vandaan zijn :)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:12

Ook niet in Bretagne, maar je kan dit misschien meepakken op je weg terug naar huis!
Prachtige natuur, in een franstalig gebied maar de eigenaresse spreekt goed Nederlands!
hele fijne en betrouwbare paarden en er is vanalles mogelijk!
Kijk eens op www.villalesolivettes.be