Laarzen bij tenen uitrekken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Laarzen bij tenen uitrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 01:40

Bijna 3/4 jaar geleden heb ik nieuwe, kalfsleren, laarzen gekocht. Ze zaten heerlijk en ik was/ben er heel blij mee *\o/* . Alleen kort na de aankoop van mijn laarzen begon mijn voet bij mijn kleine teen, langzaam maar zeker te zwellen -O- . Inmiddels weet ik dat ik reumatische artritis heb en dat er kans is dat die zwelling nooit meer helemaal weg gaat of blijft. Mijn paard heeft ook lange tijd in de lappenmand gezeten maar nu mag ik hem weer voorzichtig oppakken. Helaas is het nu zo dat mijn linkerlaars bij mijn kleine teen pijnlijk knelt -O- . Nu weet ik dat bij veel, misschien alle, leren laarzen de schacht kan worden uitgerekt als iemands kuiten breder zijn geworden. Nu vroeg ik me af of dat ook bij mijn kleine teen kan en waar ik dat veilig zou kunnen laten doen?

khirshanta

Re: Laarzen bij tenen uitrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 01:58

ja, vochtig maken en opvullen met krantenpapier

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 02:00

Kan zeker, hebben schoenmakers apparatuur voor. Ik kies altijd voor een kleinere schoenmaker in het dorp, duurder maar wel kwaliteit. Mijn moeder heeft een knobbel naast haar rechterteen en haar schoenen worden altijd op die plek opgerekt. Hij neemt er meerdere dagen voor zodat het leer niet teveel te verduren krijgt.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:17

Zeker kan dat! Onze schoenmaker noemt het uitkloppen? Hij rekt het dan volgens mij gewoon wat op, verricht geen wonderen maar scheelt toch zeker een stukje!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 12:18

Dankjulliewel voor de antwoorden, top +:)+ . Dan ga ik maar eens op zoek naar een goede schoenmaker en ze snel weg brengen :)

c_alsemgeest
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:20

ja dat kan :j
Ik heb mijn voet bij de tenen en wreef laten oprekken omdat mijn voet er niet meer lekker in paste na alle breuken. Daarna zat die weer prima.
⚠️ c_alsemgeest kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:22

geen idee of je een ijspiste in de buurt hebt?

toen ik vroeger kunstschaatste,hadden ze in de ijspiste een machine die de schaats naar je voet vormde.(want schaatsen moesten altijd enorm krap zitten,met in het begin vaak enorme pijnlijke voeten)

die machine warmde de laars van de schaats op(helemaal leder),en daarna moest je ze aantrekken en een hele tijd aanhouden en zo ging het leder hem perfect naar je voet zetten en was de voetenpijn weg.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:06

Koop zo'n houten leest, en isopropylalcohol (moet je verdunnen). En klaar.