Wie kan mij helpen met zoektocht naar een trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Wie kan mij helpen met zoektocht naar een trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 17:36

Mijn zoektocht is gestart naar een trailer en ik wilde vragen of jullie nog tips/aanbevelingen hebben voor bepaalde merken, type's enz.

Mijn eisenlijstje:

- Aluminium of polyester trailer. (Liefst met aluminium bodem).
- Tweepaards
- Lage instap (ivm pony die moeilijk te laden is)
- Zadelkamer
- Optioneel is een vooruitlader, maar is niet een vereiste.
- Laag ledig gewicht (onder 800 kg)
_ Goede wegligging.
- Mijn budget ligt tot 3000,- voor tweedehands.

Hebben jullie nog tips voor mij waar ik op op moet letten? Hebben jullie nog aanbevelingen voor een bepaald type of merk?

frankiej

Re: Wie kan mij helpen met zoektocht naar een trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:27

iets met speld en hooiberg

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:33

Vooruitlader en licht gewicht gaat niet samen.

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:17

Voor uitladen zijn de Ifor Williams die zijn volgens mij tegenwoord allemaal met aluminium bodem..
Ik zou deze vraag stellen aan een trailer verkoper. Ik ga altijd voor het keuren van mijn trailer naar zuidzijde trailers in goudriaan. Zijn super eerlijk en hebben zowel 2ehands als nieuw en allemaal bovag gekeurd. Ik zou altijd een trailer kopen die gekeurd is omdat je dan zeker weet dat die veilig is en anders hem zelf laten keuren maar dan kunnen er wel een hoop kosten bij kijken als je zomaar iets koopt.

Ookal is zuidzijde trailers ver weg voor je, zou ik ze toch eens mailen om te vragen naar wat voor iets je kan zoeken wat aan jou eisen voldoet. Ze denken altijd graag mee!
Ik heb ook zelf een trailer gekocht op marktplaats en bij hun laten keuren ben echt blij met de ser vice.

Maar in ieder geval altijd een trailer boer inschakelen als je een trailer koopt. Want ook bij polyester kan er rot in zitten of remmen oid slecht zijn.. een keuring is maar rond de 100 euro maar dan weet je wel zeker dat je veilig op pad kan.. keuring is niet verplicht daarom is er veel rotzooi te koop

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:41

Tweepaardtrailer ledig onder de 800 kg gaat ook een flinke uitdaging worden. Misschien wel op papier, maar niet op de weegbrug.
Voor jouw budget ga je geen fatsoenlijke 2e hands alu 2 paardtrailer vinden of het wordt een heel oude. Op marktplaats staan wel houten trailers met alu bodem binnen jouw budget, maar die zijn ook vaak zo'n 8-10 jaar oud.
Misschien nog even doorsparen voor een nieuwe?

https://link.marktplaats.nl/m1230199994
https://link.marktplaats.nl/m1228900081
https://link.marktplaats.nl/m1163261740
https://link.marktplaats.nl/m1223472325

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:49

cissy schreef:
Vooruitlader en licht gewicht gaat niet samen.

Toevallig zelf voor eentje aan het kijken en om bijvoorbeeld ifor williams te nemen:
het leeggewicht (grootste model) zonder vooruitlader is 980kg, met vooruitlader 1020.. Dat scheelt dus 40kg.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 09:00

Op papier ja...
Op de weegbrug ga je daar nog fors overheen.

Houten tweepaardstrailer van mijn vriendin weegt op papier 680.
In werkelijkheid weegt hij dacht ik 950.

Mijn houten 1,5 paards weegt op papier 540.
Op de weegbrug bleek het 680 te zijn.

Dus licht eigen gewicht voor een tweepaardstrailer onder de 800 kg gaat op papier misschien lukken, maar als het om het werkelijke gewicht gaat, zal dat al een uitdaging op zich zijn.

Trailers met lage instap zijn zwaarder, want een grotere klep. Trailers met zadelkamer zijn op papier niet zwaarder. Maar in de praktijk wel, want er zit al het een en ander ingebouwd.
Vooruitlader is zwaarder, want extra zware voordeur met zwaar hang- en sluitwerk.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 09:33

Wij hebben een 1,5 houten trailer gekocht wel een opknappertje maar goed hij is nu in orde. Op papier staat 680 kg op de keuring op de weegbrug 720 kg. Geen vooruitlader en geen zadelkamer want dat maakt het nog zwaarder. Hij had een mtm van 2000 kg maar laten herkeuren op een mtm vab 1500 kg. Ik mag 1400 kilo trekken met de auto dus ik kan nog 680 kg laden. Wat voor ons ideaal is met de pony.
Je moet ook kijken wat je auto mag trekken en dan daar het effectieve gewicht van de trailer aftrekken en dan weet je wat je nog mag laden. Dus hoe minder de trailer weegt hoe meer je nog kan laden. Maar ik vrees dat een tweepaards trailer met jouw eisen gemakkelijk naar de 1000 kg gaat. En de lichtere trailers zijn heel gewild dus ook snel weg.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 09:36

Voor een 2-paards wordt t lastig.

Ik heb een 2-paards Cheval Liberté -aluminium , voorlader,lage instap....kan ook een zadelkamers in,maar ik vind dat onhandig.

Maar: 850 kg.

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:13

Of je moet gaan voor een 1 3/4 daar kunnen 2 pony's in of 1 paard en kleine ponny en die zijn lichter.. ik gebruik die voor een fjord en haflinger..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:28

lissie_zigor schreef:
Of je moet gaan voor een 1 3/4 daar kunnen 2 pony's in of 1 paard en kleine ponny en die zijn lichter.. ik gebruik die voor een fjord en haflinger..

Ja joh, dat scheelt 50kg.

Waarom is die 800kg zo belangrijk? Waarom maak je het jezelf onmogelijk? Die vooruitlader kun je wel vergeten en bedenk ook dat er maar een manier is om een trailer lichter te maken: minder materiaal gebruiken......