Enkele verzekeringsvragen mbt diefstal + schade door bedrijf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Enkele verzekeringsvragen mbt diefstal + schade door bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 20:01

De stal waar ik als pensionklant sta is sinds 3 maanden verhuisd en een stukje professioneler geworden. Ik hou er zelf altijd wel van om eea duidelijk te hebben, en vandaag heb ik mij gebogen over het kopje "verzekering".
Hier heb ik enkele vragen over:

- in de polis van mijn inboedelverzekering staat dat spullen buitenhuis verzekerd zijn, mits ze niet langer dan 3 maanden buitenhuis liggen. Dus in theorie valt mijn zadel er dan niet onder? Die ligt nl permanent op stal. Hoe is dit bij jullie verzekerd?

- op een dag wil ik mijn zadel pakken en het is stuk. Niemand weet hoe het zit. Wie betaald dit? Of zou dat onder de inboedelverzekering vallen als niet bekend is hoe de schade ontstaan is?

- op stal werken enkele medewerkers (zwart werk). Hoe zit het verzekeringstechnisch als 1 van hen iets onhandigs doet en mijn paard bv een wond oploopt? Wie betaald dan de DA rekening? Normaal zou dit neem ik aan vallen onder de verzekering van een bedrijf, maar de werknemers werken zwart.

- idem voor schade door objecten in bv de weide. Stel er steekt een spijker uit de slowfeeder en mijn paard spiest haar oogbol daar op. Wie betaald dat? Of zou ik dat na moeten vragen bij de pensionstal of die daarvoor verzekerd zijn?

- schade van andere paarden aan mijn paard of haar deken zijn imo gewoon het risico van een paard in de groep hebben, of zie ik dat verkeerd? Is daar ook nog iets voor te doen mbt verzekeren (behalve ziektekosten verzekering voor het paard zelf)?

Er is momenteel geen stallingsovereenkomst waar ik evt info uit kan halen hierover.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 08-12-17 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Beginpost aangepast ter verduidelijking

LoveBodin

Re: Enkele verzekeringsvragen mbt diefstal + schade door bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:34

Schade aan dekens zijn/ paarden die elkaar verwonden zijn al heel veel topics over. Dacht dat daar over het algemeen uit kwam: is er bewijs dat paard x het deed, kan je kijken of je het op de AVP van de eigenaar kan verhalen. Sommige verzekeringen zijn heel soepel, anderen hebben idd zoiets van joh moet je ze niet bij elkaar stoppen.

De rest kan ik je niet bij helpen, maar lees wel graag mee!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:36

Hangen er camera's op stal/rondom het gebouw?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 20:38

Cayenne schreef:
Hangen er camera's op stal/rondom het gebouw?

Nee, bij mijn weten niet.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:42

Je vraagt je wel af als je paard een wond krijgt door een medewerker.. maar wat als je medewerker invalide raakt door je paard .. ik vind dat wel een risico zwart werken.

De rest zou ik niet precies weten

Wel goed om het nu uit te zoeken voor het gebeurd

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 20:47

Christiene schreef:
Je vraagt je wel af als je paard een wond krijgt door een medewerker.. maar wat als je medewerker invalide raakt door je paard .. ik vind dat wel een risico zwart werken.

Mijn paard valt onder mijn particuliere aansprakelijkheids verzekering, dus dan is dat gewoon gedekt. Alleen dan niet als werknemer, maar als persoon in de paddock. Voor mij zit daar geen risico aan, voor de werkgever en werknemer wel, maar daar sta ik gelukkig buiten.
Daarom werk ik ook niet op de stal, ik kan me dan niet verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid.

Edit: ik zie dat ik het heel stom verwoord in de openingspost, ik ben niet de eigenaar van deze stal, maar slechts een pensionklant.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:53

zwartwerk is niet verzekerd.

dan moet je bij je stalhouder horen hoe hij dat ziet.
als hij op dat moment wil zeggen dat hij aan het werk was en dat veroorzaakt heeft,en hij is daarvoor verzekerd,kan zijn verzekering tussenkomen,maar als het om grote letsels gaat,word het dan complex,want stel dat hij op dat moment net aan het werk was oid,dan zit je in de problemen en komt niets of niemand tussen.

volgens mij,als je zadel gestolen wordt op stal,ben je daar normaal gezien ook niet voor verzekerd.
je kan je hiervoor laten verzekeren,maar dat kost natuurlijk extra.

idem met schade aan bv zadel door onbekenden.
niemand zijn verzekering kan tussenkomen,want er is geen dader.
als jij je daarvoor laat verzekeren,zal deze verzekering tussenkomen,zoniet,is dat voor jezelf,zolang geen 'dader' gevonden is.

qua schade of blessure bij je paard.
ook dat is best complex.
als pensionhouder,zou hij daarvoor verzekerd moeten zijn,maar stel dat bv iets in het hooi zat,dan schuift de verzekering dat vaak af naar de persoon die het hooi leverde....volgens mij zijn die zelden tot nooit verzekerd voor zoiets...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:23

eilleen333 schreef:
Christiene schreef:

Mijn paard valt onder mijn particuliere aansprakelijkheids verzekering, dus dan is dat gewoon gedekt. Alleen dan niet als werknemer, maar als persoon in de paddock. Voor mij zit daar geen risico aan, voor de werkgever en werknemer wel, maar daar sta ik gelukkig buiten.
Daarom werk ik ook niet op de stal, ik kan me dan niet verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid.

Edit: ik zie dat ik het heel stom verwoord in de openingspost, ik ben niet de eigenaar van deze stal, maar slechts een pensionklant.

Dat maakt het allemaal anders ik las het inderdaad dat het je eigen stal was. Dan heb je idd niks mee te maken met het zwart.