Verhuizen, ja of nee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Verhuizen, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:04

Goed, om een lang verhaal kort te maken :')
Een jaar geleden heb ik mijn pony verkocht ivm ruimte en tijdgebrek. Daarvoor heeft hij 9 jaar (vanaf jaarling) aan huis gestaan bij mij. Ik ging echter studeren en hierdoor werd het wat lastig en heb ik hem verkocht aan een vriendin van me. In het afgelopen jaar is hij in totaal dus 3x verhuisd ivm verschillende redenen. Nu gaat het helemaal niet lekker met hem, hij zit slecht in zijn vel en blijkbaar ineens heel dominant. De eigenaresse wil hem terug aan mij geven of verkopen omdat het niet gaat. Voorheen heeft hij dit gedrag heel kort vertoond toen hij hengst was, maar na het ruinen (al een jaar of 5 geleden, nooit gedekt) was het allemaal prima.
Ik heb besloten hem terug te nemen, nu kan het qua tijd en ruimte wel (ik ben verhuisd en heb in principe al een stal op het oog). Punt is dat ik momenteel in een ander stuk Nederland stage loop :D waar ik in principe de mogelijkheid heb hem te stallen. Mijn dilemma is eigenlijk dat ik hem nu het liefst asap binnen bereik heb, om te kijken of dit gedrag misschien eenkennigheid is of dat er meer aan de hand is. Punt is dat hij dan dus nu moet verhuizen maar over enkele maanden weer (rond maart). Een andere optie is hem pas na mijn stage weer te verhuizen, maar dat zit me niet helemaal lekker.

Hij is overigens helemaal doorgelicht en heeft geen lichamelijke aandoeningen die het gedrag veroorzaken.

Dus. Help. :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:08

Als hij momenteel goed (vertrouwd) op jou reageert, dan zou ik bijna willen zeggen: verhuis hem naar je stage-omgeving. Als de band tussen jullie als vanouds is, dan zal hij er niet zo heel veel last van hebben als je hem een paar maanden later alsnog zou verhuizen.

pvdbosch

Re: Verhuizen, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:30

Hij zit nu toch niet goed in zijn vel dus ik zou zeggen gewoon lekker direct verhuizen.