Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marije_jiplover schreef:Ik vraag me bij die zilveren deken altijd af hoe lang dat blijft werken als je paard ermee in de modder heeft gelegen...
Ik heb verder geen ervaring met Bucas, ik houd juist niet van fleece voering, ik wil liever gladde voering in m'n deken en gebruik evt een fleeceliner voor 1 nacht na een training.
Ik vind het zelf nl een erg smerig idee.
Als ik merk hoe snel mijn gewone zweetdekens gaan stinken, wil ik niet weten wat zo'n deken doet.
Izzy19 schreef:Ik heb de Smartex rain. Die kan je in het najaar meteen opleggen. Ik heb deze ook speciaal gekocht voor de stay dry voering. Gebruik hem nu al even en ondanks de teddybeervacht die mijn merrie toch krijgt, blijft het deken aan de binnenkant netjes aanvoelen. Ik leg het ook gewoon meteen weer op na het werk dus op een volledig nat paard. Werkt echt super! Deken blijft netjes en paard droogt mooi op. Daarnaast heb ik ook 2 liners met stay dry voering erbij gekocht. 1tje van 150g en 1tje van 300g. Lijkt mij prima om de winter mee door te komen. Normaal wordt mijn merrie komende maandag wel geschoren, dan gaat de 300g liner + smartex rain erop. Ik heb er dan ook het halsstuk bij voorzien met 300g voering. Als het echt nog kouder wordt, leg ik de 150g er nog bij. Als ik dan alles samen reken, dan ligt er toch 550g op voor de winter. Veel meer lijkt mij toch ook niet nodig. Ook al vriest het. 1tje die niet geschoren is, lijkt mij zelfs zoveel niet nodig te hebben.
Delphi schreef:Izzy19 schreef:Ik heb de Smartex rain. Die kan je in het najaar meteen opleggen. Ik heb deze ook speciaal gekocht voor de stay dry voering. Gebruik hem nu al even en ondanks de teddybeervacht die mijn merrie toch krijgt, blijft het deken aan de binnenkant netjes aanvoelen. Ik leg het ook gewoon meteen weer op na het werk dus op een volledig nat paard. Werkt echt super! Deken blijft netjes en paard droogt mooi op. Daarnaast heb ik ook 2 liners met stay dry voering erbij gekocht. 1tje van 150g en 1tje van 300g. Lijkt mij prima om de winter mee door te komen. Normaal wordt mijn merrie komende maandag wel geschoren, dan gaat de 300g liner + smartex rain erop. Ik heb er dan ook het halsstuk bij voorzien met 300g voering. Als het echt nog kouder wordt, leg ik de 150g er nog bij. Als ik dan alles samen reken, dan ligt er toch 550g op voor de winter. Veel meer lijkt mij toch ook niet nodig. Ook al vriest het. 1tje die niet geschoren is, lijkt mij zelfs zoveel niet nodig te hebben.
Ik vind het ook een mooi systeem! Maar kan dat, 2 liners onder de Smartex rain? Je kunt toch maar 1 liner vastmaken aan de regendeken?