thermolaarzen janouk van epplejeck

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5316
Geregistreerd: 24-04-20

Re: thermolaarzen janouk van epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:02

Zijn er ook die er zomers mee rijden?
Heb ze net binnen, wel te hoog maar wellicht zakken ze nog ietsje.
Wel mooie laarzen!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:43

Muze schreef:
Zijn er ook die er zomers mee rijden?
Heb ze net binnen, wel te hoog maar wellicht zakken ze nog ietsje.
Wel mooie laarzen!


Ze zijn wel echt warm hoor, denk dat het wel zweterig wordt in de zomer

Muze
Berichten: 5316
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 17:15

Waar onderhouden jullie ze mee?
Heb de bruine maar dat leer wordt wel heel erg snel donker, tegen zwart aan..

germie

Berichten: 26055
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: thermolaarzen janouk van epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:56

Ik heb bij mijn overduidelijke schoenmaat 42 een 41 besteld van deze laars. Ik hoop echt dat het past. Bij gewone schoenen hoef ik geen 41 meer te proberen, altijd te klein.
Ze zijn nu overigens weer met korting. Dus 75 euro.

pjer
Berichten: 1601
Geregistreerd: 18-03-05

Re: thermolaarzen janouk van epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:56

ik zie in de maattabel staan bij maat 40: 48/39,5 alsdie 48 de kuitomvang is dan pas ik ze. maar zijn het nou korte brede laarzen of toch hoge smalle?

Muze
Berichten: 5316
Geregistreerd: 24-04-20

Re: thermolaarzen janouk van epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:58

Precies andersom dus/ staat er ook wel duidelijk bij

pjer
Berichten: 1601
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:06

Muze schreef:
Precies andersom dus/ staat er ook wel duidelijk bij


sorry ik heb 5x naar de pagina gekeken, en naar je opmerking. en ik ben er nog niet uit. is het een korte breede laars, of een lange smalle :) ?
(ik denk namelijk dat het bij ej verkeerd om staat, als ik de commentaren in dit topic lees)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: thermolaarzen janouk van epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:44

Het zakt wat in, maar ik heb kuitmaat 40 en pas ze, vriendin heeft kuitmaat 36 en past ze ook prima. Ze zitten ruim aan de voet als ze ingelopen zijn en zakken dus iets in. Ik ben lang en vind ze voor het mooie, nu na een paar jaar gebruikt te hebben, net te kort. Maar wel lekker warm en de komende dagen zal ik ze ook wel dragen met die voorspelde kou.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:57

Afbeelding


Wat een ideale laarzen met dit weer!

Muze
Berichten: 5316
Geregistreerd: 24-04-20

Re: thermolaarzen janouk van epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:02

Ik ga ze proberen echt voor T rijden te houden. Ben bang dat met de ritsen het anders snel kapot gaat in sneeuw en modder

germie

Berichten: 26055
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: thermolaarzen janouk van epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:19

Nou, na een week wachten sinds de bestelling zijn ze dan eindelijk binnen. Wie het heeft over groot uitvallen, ik heb dus maat 41 daarom besteld i.p.v. normaal maat 42.
Nu moet ik ze direct wijder maken. Want ik kom er en amper in, maar rechts zitten mijn tenen gewoon krom. De kuit zit dicht, maar met moeite terwijl er ruimte over zou moeten zijn. Dat kan komen omdat mijn dikste van de kuit nu op de bovenkant van de laars zit wegens lange benen. Dus het dikste van de laars zit niet op het dikste van de kuit.
Maar ze vallen dus absoluut niet ruim uit. Dat valt me behoorlijk tegen.
De voorlopers van Global, zelfde model als de Janouk, maar van plastic vallen dus wel ruim uit en zijn ook maat 41. En dat is dus geen leer, dus kan niet uitlopen.
Terugsturen zou kunnen, kost volgens mij niets. Maar goed, als ze wel uitlopen wil ik dat graag versneld doen.
Ik ken de truuk met isopropylalcohol. Als dat de snelste manier is, dan moet ik dat maar doen.
Ik zit nu even in huis met de te kleine voet aan. Zit niet geheel lekker ;) Maar ik hoop dus dat ze wel snel rekken. De kuit rekt denk ik snel op de juiste maat. Maar de voet vind ik wel vervelend dat die echt te klein zijn zo.

Prince

Berichten: 2452
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:25

Superfijne laarzen :j. Ik draag ze zowel in de winter als de zomer. En ze vallen normaal. Ik heb schoenmaat 38,5 / 39 en van de janouks heb ik mt 39. Kan ook met dikke sokken in de winter erin.

germie

Berichten: 26055
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:28

Prince schreef:
Superfijne laarzen :j. Ik draag ze zowel in de winter als de zomer. En ze vallen normaal. Ik heb schoenmaat 38,5 / 39 en van de janouks heb ik mt 39. Kan ook met dikke sokken in de winter erin.

Ik nu dus niet, zit er met dunne sokken in. Daarom hoop ik dat ze uitlopen. Ik loop er nu mee in huis dan maar en hou het label er maar aan.

Nog een minpunt is dat ik ze niet met doos kreeg, maar gewoon in een plastic zak. Ik stapel altijd schoenendozen op in de kast. Maar goed, daar kom ik ook wel overheen. Maar vind dat wel wat slordig.

Prince

Berichten: 2452
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Re: thermolaarzen janouk van epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:39

Dan zou ik ze echt terug sturen en nieuwe bestellen in een maat groter. Laarzen (of schoenen) hebben bij mij nooit lekker gezeten als ik ze eerst moest uitlopen voordat ze gingen passen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 19:00

germie schreef:
Prince schreef:
Superfijne laarzen :j. Ik draag ze zowel in de winter als de zomer. En ze vallen normaal. Ik heb schoenmaat 38,5 / 39 en van de janouks heb ik mt 39. Kan ook met dikke sokken in de winter erin.

Ik nu dus niet, zit er met dunne sokken in. Daarom hoop ik dat ze uitlopen. Ik loop er nu mee in huis dan maar en hou het label er maar aan.

Nog een minpunt is dat ik ze niet met doos kreeg, maar gewoon in een plastic zak. Ik stapel altijd schoenendozen op in de kast. Maar goed, daar kom ik ook wel overheen. Maar vind dat wel wat slordig.


De wol gaat echt nog veel platter worden, maar als ze nu niet prettig zitten, zou ik een maat groter nemen. Ik heb maat 40,5 normaal en in deze laarzen maat 40.

Hutcherson

Berichten: 7417
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: thermolaarzen janouk van epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 19:05

Ik heb ze ook al een jaar of 2/3. Gebruik ze alleen bij kou. Ik vind ze fijn zitten. Blijven mooi stevig ook bij de enkel. Geeft net wat extra steun. Mijn kuit past erin en das meestal met zomerlaarzen een kriem. Ik rij er alleen mee dus doe ze niet aan met enkel longeren of lopen op stal, dan wissel ik naar mn decathlonlaarzen.

germie

Berichten: 26055
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 19:07

Prince schreef:
Dan zou ik ze echt terug sturen en nieuwe bestellen in een maat groter. Laarzen (of schoenen) hebben bij mij nooit lekker gezeten als ik ze eerst moest uitlopen voordat ze gingen passen.

Met blote voeten er in gaat. Maar dat lijkt me niet geheel de bedoeling van winterlaarzen of gewone rijlaarzen. Ik zal het morgen nog een keer proberen, maar vrees dat ze te klein gaan zijn. Dat groot uitvallen ben ik het dus niet mee eens. :P

germie

Berichten: 26055
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: thermolaarzen janouk van epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:08

Ik heb ze nu in huis even aan met sokken aan. Links zit eigenljk nu goed. Rechts nog te krap en krijg er koude tenen in, dus ook echt te krap dat de doorbloeding minder word. Maar nu dus met sokken, gisteren had ik dat zonder sokken. Maar ze rekken dus toch wel zonder dat ik er wat op gedaan heb (wegens eventueel ruilen). Best lastig, de gok nemen dat rechts ook genoeg uitloopt? Links voelt nu wel redelijk goed, hoewel niet wijd, maar kan m'n tenen nu bewegen. Rechts totaal niet. En ik heb geen echt voetlengteverschil. De ritsen gaan ook al wat makkelijker dicht.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: thermolaarzen janouk van epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:15

Je kunt er een plastic zak met water indoen en een nacht in de vriezer, water zet uit en rekt dus op, maar dan moet je wel een vriezer hebben waar een laars in past. Helpt heel goed, zelf een keer gedaan

germie

Berichten: 26055
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:54

luxx schreef:
Je kunt er een plastic zak met water indoen en een nacht in de vriezer, water zet uit en rekt dus op, maar dan moet je wel een vriezer hebben waar een laars in past. Helpt heel goed, zelf een keer gedaan

Helaas, maar nu een nacht buiten zou ook kunnen, haha. Maar eens over na denken.

germie

Berichten: 26055
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:07

Ik loop er nog steeds mee in huis. Links is nu wandelbaar, rechts nog niet, maar de koude afgeknelde tenen zijn nu verdwenen (tenen worden nog wel wat koud, maar niet meer steenkoud). Ik denk dat het dus goedkomt, maar nog even paar dagen in huis er mee lopen dus.
Mijn mountain horse rimfrost laarzen vonden gisteren -11 niet leuk, die scheurden gewoon ineens. Dat vind ik echt jammer, want dat waren de warmste larzen ooit.