Ervaringen Ariat rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 09:47

Van meerdere merken laarzen heb ik een topic gezien, behalve van Ariat.

Ik heb laarzen van Ariat besteld en kreeg gisteren bericht van ej dat ze binnen zijn! Dus denk dat ik ze vandaag ga ophalen! :D

Ik ben nog wel heel benieuwd naar ervaringen met Ariat laarzen en hoe je ze het beste kunt onderhouden.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:52

Zijn ideaal! Heb zelf de Bromont versie.
Destijds nieuw op mp g ekocht voor 100€. Laars ging alleen nog even niet dicht in eerste instantie. Dus toch maar overgenomen! En nu passen ze en zitten ze als gegoten... ben blij dat ik ze toen toch heb meegenomen!
Ik onderhoud ze zelf gewoon met het spul van Ariat zelf! :)

Malbec
Berichten: 1951
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:03

Hele fijne laarzen. Echt heel sterk, denk dat ik die van mij alweer een jaar of 5/6 heb en als ik ze invet zien ze er echt nog heel goed uit!

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 13:39

Even retourtje Zwolle gedaan. Is de kuitmaat te klein! En in een maat lager was de kuit wel goed. Nu dus toch maar een wijdere kuit laten bestellen. Kan het wachten weer opnieuw beginnen haha.

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:57

Heerlijke laarzen! Ik heb de Bromont (al zo'n 8 jaar) en heb er werkelijk alles mee gedaan; afspuiten, uitmesten, door de bagger banjeren, zeewater erop gehad.. en niet al te best onderhouden (schaamt zich diep). Maar ze doen het nog steeds! Wel her en der wat minder mooie plekjes, het leer wordt wat dun, maar de ritsen zijn nog heel, de zolen zijn nog goed en ze zitten nog steeds heerlijk!

Athosje
Berichten: 99
Geregistreerd: 26-09-17

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:25

Ik volg even, ben benieuwd of ze het geld waard zijn. Heb ariat schoenen gehad, die waren erg fijn maar met een jaar wel af %)

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:39

LiiNd_Y schreef:
Even retourtje Zwolle gedaan. Is de kuitmaat te klein! En in een maat lager was de kuit wel goed. Nu dus toch maar een wijdere kuit laten bestellen. Kan het wachten weer opnieuw beginnen haha.

Ik raad je echt een te wijde laars af! Ik heb dat heb zit vreselijk irritant. Zakken af!! Ze lopen ook nog uit.... Ik heb ze nu een jaar of 4/5. Voet zit heeerlijk maar zodra ik de kans krijg om nieuwe laarzen aan te schaffen die wel aansluiten twijfel ik geen moment.

En ja kwalitatief wel echt super. Vet ze weinig in maar een likje en ze zien er weer goed uit

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:50

ik heb nu een half jaar de laarzen van ariat.vind ze super fijn!
ben er ook mee in het ijselmeer gevallen :j
dus ze kunnen goed tegen water.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:54

Ik heb de Ariat Heritage Contour Field. Ongeveer 3 jaar geleden gekocht en ze zitten nog steeds geweldig en zijn ook nog steeds mooi! Er zit elastiek naast de rits en ik vind het ideaal.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:19

Ik heb nu sinds een jaar de Ariat Heritage. Erg goede kwaliteit en ze zitten heerlijk, ben er zeer over te spreken. :)

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:19

knooopje schreef:
ben er ook mee in het ijselmeer gevallen :j



_O- _O- _O-

Josien_

Berichten: 9024
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:46

Ik heb eerst de bromonte een jaar of 5 gehad en nu de heritage alweer 2 jaar.
De Bromonte heb ik nog liggen, zijn op zich nog heel maar enorm versleten en vertonen wat scheurtjes in het elastische stuk.
De heritage zijn iets mooier van pasvorm vind ik. Helaas ben ik er mee gevallen op straat en is één laars dus beschadigd, maar anders zien ze er na het poetsen nog perfect uit.
Als je eenmaal Ariats gehad hebt wil je eigenlijk niet meer anders..
Maar dat geldt voor meer dingen van het merk, heb inmiddels ook een winter- en zomerjas van ariat haha.

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 00:30

PanamaD schreef:
LiiNd_Y schreef:
Even retourtje Zwolle gedaan. Is de kuitmaat te klein! En in een maat lager was de kuit wel goed. Nu dus toch maar een wijdere kuit laten bestellen. Kan het wachten weer opnieuw beginnen haha.

Ik raad je echt een te wijde laars af! Ik heb dat heb zit vreselijk irritant. Zakken af!! Ze lopen ook nog uit.... Ik heb ze nu een jaar of 4/5. Voet zit heeerlijk maar zodra ik de kans krijg om nieuwe laarzen aan te schaffen die wel aansluiten twijfel ik geen moment.

En ja kwalitatief wel echt super. Vet ze weinig in maar een likje en ze zien er weer goed uit



We kregen ze echt voor geen mogelijkheid dicht. De laarzen die ik toen had gepast waren ook 2 cm kleiner dan waar m'n kuit op gemeten is.

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:01

Ik heb helaas mindere ervaring met ariat. Wel met de schoenen
Was er binnen wen jaar compleet doorheen gesleten het leder en de zool

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 20:48

Helaas zijn de laarzen niet meer leverbaar in de maat die ik moet hebben. Ariat heeft die maatserie eruit gehaald. Nu dus zoeken naar een ruitersport zaak die ze nog heeft liggen.
Het gaat om maat 41, hoogte 51 en kuit 41. (Wide Tall)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:58

little_birdy schreef:
Ik heb helaas mindere ervaring met ariat. Wel met de schoenen
Was er binnen wen jaar compleet doorheen gesleten het leder en de zool

Athosje schreef:
Ik volg even, ben benieuwd of ze het geld waard zijn. Heb ariat schoenen gehad, die waren erg fijn maar met een jaar wel af %)

Vreemd, ik heb 2 paar voor de zomer en 1 paar voor in de winter. Zij gaan nu hun 5e jaar in en zijn in zeer goede conditie. Uiteraard door het dragen hier en daar wat schaafplekjes, maar niet kapot. Versleten zijn zij zeker nog niet, ik kan er nog een hele tijd mee vooruit.

Ik onderhou mijn Ariat schoenen (en chaps) ook met de smeermiddeltjes van Ariat.

Swift
Berichten: 2099
Geregistreerd: 20-05-06

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:17

Ik vind Ariat fantastisch zitten maar de laarzen scheuren bij mij, ondanks regelmatig goed onderhoud met het spul van Ariats zelf, steeds in korte tijd op het buigpunt van de voet.
Nu dus voor het eerst sinds jaren weer voor een ander merk gegaan. Elk jaar een nieuw paar Ariats wordt wat te kostbaar. Qua comfort kan wat mij betreft niks tippen aan Ariat maar de kwaliteit valt bij mij erg tegen.

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:54

Ik loop nu inmiddels al 3 jaar op petries die zijn een stuk beter de laarzen

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 22:32

little_birdy schreef:
Ik loop nu inmiddels al 3 jaar op petries die zijn een stuk beter de laarzen

Petrie pas ik helaas niet.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:53

Ik ben van plan de Ariat Heritage Field te gaan aanschaffen, heb ze al gepast bij Divoza en wacht tot er 25% korting is.

Ik vind de pasvorm erg fijn, ze voelen heel soepel aan en het voetbed is heerlijk!

Heb nu nog laarzen van Epplejeck en loop daar ook al meer dan 6 jaar op rond (ze worden nu echter erg lelijk), dus denk dat de Ariats ook lang mee zullen gaan.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48443
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 22:09

Ik heb Ariat Bromont Tall insulated... heerlijke laarzen.... zitten heerlijk, zien er nog steeds prima uit (jaartje oud nu)... ik wil nooit meer iets anders dan Ariat :D

Anoniem

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:40

Ik heb windemere. Lekker warm en lopen dijn.

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:44

Heb de ariat grasmere laarzen tot nog toe heeerlijk warm

Whizz
Berichten: 1048
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:02

Ik heb ook de grasmere laarzen. Na twee weken liet het rubber aan de voet los en ik kreeg na wat aandringen een ander paar :D ik vind het een beetje gedoe om ze aan te doen maar verder zijn ze heel fijn. Ik heb ook western lacers van ariat en die zijn helemaal top! Ze zien er niet meer uit maar ik kan ze nog niet wegdoen zo fijn zijn ze.

ElsieC

Berichten: 223
Geregistreerd: 08-09-16
Woonplaats: Turnhout

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:46

Ik heb Ariat jodhpurs (geen idee welke, ik vind ze ook nergens terug dus ze zullen al wel uit de handel zijn) en die zijn ge-wel-dig! Ik heb ze nu al een jaar of 8 en ze zien er nog goed uit behalve de tong, die is wel heel erg dun aan het worden. Ze zitten nog steeds heerlijk en ik ga ze blijven dragen tot de tong helemaal doorscheurt en dan schaf ik me een nieuw paar aan.