Nu na erg veel geduld gaat het goed, alleen heeft hij nog niet veel tempo controle. En na de galop krijg ik hem nog amper terug, als hij dan om maar een klein beetje ruimte krijgt springt hij weer aan. En dit heb ik dan echt 10 keer na de galop. Hij is dan zijn concentratie kwijt en helemaal van slag. Dit los ik dan op door uiteindelijk even te gaan stappen, net zolang tot hij weer ontspant en gaat nageven. Echter kan dit natuurlijk niet in dressuurproeven.
Momenteel gebruik ik een ongebroken bustrens en een anatomisch hoofdstel, zodat deze nergens druk. Tevens ligt het probleem ook niet bij het zadel.
Hij krijgt 2 x brok en 3 x hooi op stal. Tevens voer ik hem zelf nog lucerne bij. Ik denk niet dat het probleem bij het voer ligt maar echt in het karakter zit.
Hij is niet moe te krijgen na een uur rijden kan hij nog steeds doorgaan. Hij kan ook beter nooit een dag vrij zijn, daar word hij alleen maar drukker en minder fijn van. Daarom probeer ik hem elke dag te rijden of te longeren. Tevens staat hij ook elke dag wel even los.
Helaas kan hij ook niet op de wei, hij houdt dat maar max een uur vol en dan begint hij met rennen. Dit doet hij alleen, maar ook in een kudde.
Tevens is hij overal zeer gevoelig voor. Ik kan er niet zomaar iemand opzetten, dan loopt hij alleen maar scheef of probeert ze eraf te gooien. Verander ik iets aan het hoofdstel of zijn zadel is hij 2 weken van slag.
Zoals jullie horen heb ik een apart paard, maar ik ben dol op hem. Ik zou graag willen weten hoe jullie hem zouden trainen of wat voor schema jullie aan zouden houden. Alle tips en trucs zijn welkom. Ik wil gewoon graag dat hij zich fijn voelt.