De ene keer laat hij het toe, de andere keer niet. Ook bijt hij tijdens het wandelen aan het halster met halstertouw, slaat hij met zijn achterbenen en begint hij te steigeren. Tijdens het longeren draait hij ook steeds zijn kont naar mij toe of probeert hij te bijten. Eerst dachten we dat het kwam omdat hij misschien te weinig beweging heeft, maar we lopen iedere dag flink met hem en hij rent regelmatig rond in de wei. Poetsen is ook een groot probleem geworden evenals vaststaan aan het halster. Als we zijn benen willen optillen dan begint hij te steigeren en laat hij zich achterover vallen. Omdat wij hier erg van schrokken doordat hij op een hooiruif viel en zich bezeerd leek te hebben durfde wij hem niet meer vast te zetten tijdens het poetsen.Het gedrag wordt elke dag een beetje erger en ik weet niet meer goed hoe ik het op kan lossen. Ik probeer zoveel mogelijk mijn rust te bewaren en zachtjes tegen hem te praten. en toch nog met hem te blijven oefenen d.m.v. toch nog door te gaan met wandelen en longeren. Dat lijkt af en toe te werken maar dan gaan ineens de oren weer naar achter en begint het riedeltje opnieuw. We hebben hem hier op een kinderboerderij staan, dus hij wordt door veel verschillende mensen gehanteerd. Ook hebben we hem alleen staan, mijn idee was dat dit ook reden kan zijn tot probleemgedrag, omdat hij misschien eenzaam is. Hij kan wel contact maken met de ezels in de weide ernaast.
Ik hoop dat iemand mij iets hierover kan uitleggen.
Alvast hartelijk bedankt.
Caty Hoek
Kinderboerderij
) en daarbij heeft een paardje echt gezelschap nodig.
en waar hij zijn energie kwijt kan met spelen en klooien.
dat is echt enorm belangrijk. Ik zou er dus zeker eens naar kijken of het lukt om een maatje voor Juan te vinden.