Wanneer nieuwe cap kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElsieC

Wanneer nieuwe cap kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 19:45

Ik rijd al een jaar of 6 met dezelfde cap maar ik hoorde onlangs dat je telkens een nieuwe cap moet kopen wanneer je op je hoofd valt. Klopt dit en ben ik dan eigenlijk dringend toe aan een nieuwe cap of kan ik nog even door met de cap die ik nu heb?

Dabo

Re: Wanneer nieuwe cap kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:15

Ik was laatst bij de Divoza, voor een nieuwe cap, en daar vertelde de verkoopster dat je je cap elke 2 jaar zou moeten vervangen, ook al val je er niet mee. Nou vond ik dat echt onzinnig, als je een KEP koopt of een andere dure cap van 500 euro ofzo, ga je die toch ook niet vervangen na 2 jaar??
Nee, die gaan langer mee, zei ze.
jaja.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:18

Mijn cap gaat mee tot ik er een flinke smak mee heb gemaakt, of tot er iets kapot aan is dat niet is te maken.

Het vervelende is dat als je een keer stevig valt, je cap van buitenaf misschien alleen wat krasjes heeft, maar dat er toch echt structurele schade kan zijn die je niet ziet. Dan loop je toch een stevig risico als je weer zou vallen.

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:20

Als je valt op je hoofd of je laat de cap hard vallen kan de bescherming aan de binnenkant scheuren. Hierdoor vangt hij de toekomstige klappen minder goed op.. nadeel is dat je dit bij veel caps nietkan zien.

Verder worden ze door het dragen vaak wijder.. hierdoor zit hij na een aantal jaren vaak minder goed en kan hij gaan schuiven tijdens het vallen. Bv met de klep op je neus..

Vervanging van tijd tot tijd lijkt mij daarom wenselijk..

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:30

Hier wordt hij vervangen als ik een harde val heb gemaakt en de cap daarbij toch hard de grond heeft geraakt. :)

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:33

Ik ben nooit hard gevallen met mijn vorige cap, maar na een jaar of 4 voor de zekerheid toch besloten hem te vervangen.

Als je de jouwe al 6 jaar hebt zou ik persoonlijk toch eens een nieuwe aanschaffen. Ik ben echt geen watje maar vind mijn hersenen wel heel belangrijk om goed te beschermen!