Wanneer zijn ze er klaar voor?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Senbi

Wanneer zijn ze er klaar voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 12:59

Dag allemaal,
Ik heb een 10 jarige dochter die een jonge pony heeft, een net 5 jarige merrie. Ze heeft haar nu 10 maanden. De pony kon weinig ( alleen aanspringen galop vanuit harde draf enz) en was erg scheef en uit balans. Maar door veel oefenen en lessen volgen loopt de pony nu erg fijn en beginnen ze echt een 'setje' te worden.

Voor de ervaring hebben ze inmiddels hebben ze een aantal F proeven gereden (Augustus F4 220 punten, September F5 218 punten) Daarnaast 2 x mee gedaan aan de BB rubriek ( 72 en 74% score)

Mijn dochter wil graag in het nieuwe jaar een startkaart om in het B te kunnen starten. Maar wanneer zijn ze hier nu klaar voor? Ik vind altijd dat je op je eigen stal een goede proef hoger moet kunnen lopen, in dit geval L) omdat met wedstrijden ook zenuwen/spanning mee tellen.

Het gaat mij er niet op dat ze in de prijzen moet vallen maar dat ze fijne punten rijdt en het een positieve ervaring word, voor beide. Ik wil teleurstelling voorkomen.
Mijn dochter is er wel klaar voor maar onze merrie reageert enorm op hoe mijn dochter zich voelt, en als er dan spanning op staat van "de eerste echte wedstrijd" vraag ik me af of ze er echt klaar voor zijn?

Hoe denken jullie erover? gewoon proberen en zien waar het schip strand of toch nog even wachten.

In november staan er nog F proeven en een BB op het programma!

alle info / tips / opmerkingen zijn welkom
bedankt en fijne dag

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:04

Als zij zelf denkt er klaar voor te zijn zou ik er geen moeite mee hebben.
Ook als je nog een jaar zou wachten zal er de eerste wedstrijd meer spanning zijn waar de merrie op reageert. Dat moment blijft.
Maar niets te verliezen toch in de B.
En kilometers maken is belangrijk om lekker de wedstrijdspanning kwijt te raken.

Annemeik

Re: Wanneer zijn ze er klaar voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:06

Wat zegt de instructeur?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:21

Zou zeggen doe eens een bb op compleet vreemd terrein en maak de overstap naar in het echt rijden steeds kleiner. Dan gaat het vanzelf

MarrieLeen
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:06

En waarom is het dan pas de 'eerste' wedstrijd? Die rijdt ze nu toch ook al? Het is ook net wat voor lading je eraan geeft. :)
Als ze een keer een onderlinge B-wedstrijd rijdt, kan dat ook al de eerste keer zijn.
Daarnaast denk ik inderdaad dat die spanning blijft, net wat Mirranda zegt, het blijft altijd een eerste keer.
Lekker gaan proberen, dat mag en kan allemaal nog in de B, zeker bij de pony's. :j

Isabel
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:20

Of ze nu begint met wedstrijden of pas over een paar jaar, de "eerste" wedstrijd zal toch altijd spannend zijn. Als je dochter het graag wil, waarom dan niet? Lijkt mij dat een B proefje wel moet kunnen als ik je zo hoor!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:32

Er is denk ik maar één manier om erachter te komen hoe ze het doen en dat is door het te doen.
Je wilt teleurstelling voorkomen, maar is dat niet iets wat bij het leven hoort?
Het zou echt karakter zijn als ze niet als beste uit te bus komt, en het niet zo lekker ging en ze pakt het gewoon op vanaf daar en volgende keer beter. dat is denk ik heel waardevol in het leven zelf.

Senbi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 21:58

Dank voor jullie reacties. Wellicht maak ik me er drukker om dan zij. En zoals sommige zeggen verliezen of in dit geval een niet altijd een goede proef is ook onderdeel van het leerproces. We gaan er gewoon voor! Thnx

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 22:05

Idd goed leerproces... dat niet alles meteen een succes kan zijn in het leven. En daardoor ervaren ze hun overwinning ook meer als ze wel leuke punten rijden.

Ts ben het wel met je laatste post eens!