Laarzenspanners en elastiek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suusjepluus

Laarzenspanners en elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 10:12

In mijn nieuwe laarzen zit een randje elastiek verwerkt langs de rits (Petrie Melbourne). Mijn oude laarzen zette ik altijd weg met laarzenspanners erin. Kan dit met de Petrie Melbourne ook? Ik twijfel of het elastiek niet gaat lubberen, heeft iemand hier ervaring mee?

ierusju

Re: Laarzenspanners en elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:23

De melbourne zou ik wel wegzetten met een laarzenspanner. Die is namelijk vrij slap, waardoor hij ombuigt en je lelijke horizontale strepen in je leer kunt krijgen en je rits gaat snel stuk op het punt waar je laars buigt.
Een laarzenspanner staat vaak niet zo strak dat hij het elastiek kan oprekken. En het is best stevig elastiek wat er in petrie laarzen zit, dus dat gaat echt mevallen :)

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 08:22

ierusju schreef:
De melbourne zou ik wel wegzetten met een laarzenspanner. Die is namelijk vrij slap, waardoor hij ombuigt en je lelijke horizontale strepen in je leer kunt krijgen en je rits gaat snel stuk op het punt waar je laars buigt.
Een laarzenspanner staat vaak niet zo strak dat hij het elastiek kan oprekken. En het is best stevig elastiek wat er in petrie laarzen zit, dus dat gaat echt mevallen :)

Bedankt voor je reactie! Ik ga ze dan maar gewoon met spanners wegzetten, hopelijk zakken ze dan niet te ver in :)