WA verzekering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirrex

WA verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 13:53

Geen idee of het hier goed staat anders verplaatsen svp

Een paar weken geleden is een paard op mijn voet gesprongen bij het trailer laden .. Hier heb ik nu nog steeds last van.. lees gezwollen voet wondroos, ontsteking .. thuiszorg is ingeschakeld .. inmiddels 15 dagen antibiotica en nog steeds problemen ..

De mensen in kwestie hebben mij niet gevraagd om te helpen dat heb ik uit mijzelf gedaan..

Hoe nu verder ..?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:56

Misschien zit ik er zwaar naast, maar ik zou denken: balen, maar niets aan te doen.
In al die jaren heb ik zelf ook het nodige meegemaakt (gebroken tenen, omdat ik indertijd te eigenwijs was om beschermende schoenen aan te doen bijvoorbeeld) en dat heb ik gewoon geaccepteerd.

DiantaM

Re: WA verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:57

Wat wil je?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:57

De laatste zin doet me vermoeden dat het jouw paard is die op iemand anders voet is gesprongen en dat ze jou nu aansprakelijk stellen. Zo niet, mijn excuses.

Hoe nu verder? Niet, dit soort dingen gebeuren met paarden. Je zou een letselschade advocaat kunnen inschakelen, en die verhaalt het op de verzekering, maar kom op, dan kun je op alle slakken wel zout leggen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:59

Volgens mij is dit gewoon je eigen risico. Omdat je niet bedrijfsmatig bezig was en ik denk ook niet op die manier verzekerd bent? Volgens mij is dit niet anders dan wanneer je eigen paard dit veroorzaakt had.
Ook omdat je zelf ervoor koos om te gaan helpen aanvaard je daarmee volgens mij ook het risico dat er bij komt. Het is weer anders als je gewoon op straat loopt en een paard loopt je ondersteboven.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:01

Eilleen, dit is niet waar, eigenaar paard is ten aller tijde verantwoordelijk. Zelfs als jij een stel shetten in de wei hebt staan waar zonder jouw toestemming wat kinderen op hobbelen en eraf vallen, kan in theorie de schade op jou verhaald worden. Er is een verschil tussen schuldig en aansprakelijk.

Maar ik zou het bijzonder kinderachtig vinden om dit geval te willen verhalen. Echt.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:06

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:11

Citaat:
3. Problemen bij paard in trailer laden

Jouw vriendin is al uren bezig om haar paard in de trailer te laden, maar dit lukt niet. Jij kent het paard goed en wil helpen. Jij hebt het paard bijna geladen… en dan trekt het paard zich toch plotseling terug. Door de ruk aan het halstertouw schiet jouw schouder uit de kom.

Ook hier is de eigenaar aansprakelijk, maar ook hier wordt eigen schuld van de helper aangenomen. De helper weet dat het een moeilijk paard is en moet bedacht zijn op de risico’s. In dit soort gevallen wordt vaak 50% eigen schuld aangenomen. Bedenk je dus twee keer voordat je de barmhartige Samaritaan wilt zijn.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:22

Ach zo heb ik mijn knie gebroken en uiteindelijk 10 weken in een metalen brace gelopen. Eerste 5 weken niet kunnen werken en daarna nog 3 maanden met de taxi 70km per dag naar het werk. Al met al kosten gemaakt aan fysio, iemand die mijn paard kon trainen en dan heb ik het nog niet eens over de kosten die mijn werkgever heeft gemaakt.
50% is gewoon eigen risico als je werkt met paarden, dus in jouw geval zou ik inderdaad zeggen laat het lekker rusten. Snap dat het vervelend is, maar als je geen kosten maakt, of inkomsten mist doordat je niet kunt werken, dan vind ik het erg vergezocht om dit te gaan verhalen op iemand.

mirrex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 14:55

Wil zeker niet met een beschuldigende vinger wijzen .. Was gewoon benieuwd .. wat ik al zei ik heb uit mijn eigen geholpen en niet omdat het gevraagd is .. dus geen letseladvocaten en dergelijke of procedures etc..
..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:39

Ten eerste heeft dit niets met WA te maken (dat is voor auto's) maar met de AVP. Die is niet verplicht. Maar jouw kosten zijn grotendeels medische kosten die door je zorgverzekering betaald worden.
Je zóu kunnen vragen of de eigenaar van het paard een AVP-verzekering heeft (zoals gezegd, die is niet verplicht) en die wil benaderen of ze de kosten (eigen bijdrage) voor je thuiszorg (deels) willen vergoeden. Aangezien dat geen wereldschokkend bedrag zal zijn doen de meeste verzekeraars daar totaal niet moeilijk over.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:44

Wat zegt de eigenaar van het paard ervan? In principe is die gewoon verzekerd, dus, behalve wat formulieren invullen, hoeft diegene niets te doen. Ik zou zeggen; ga het gesprek aan en kijk hoe het loopt.