Rijlegging de nieuwe trend?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 15:11

Ja die siliconen is echt een drama uitvinding, ik vind dat helemaal niks :n
Ik ben heel blij met mijn Kerrits legging en ik heb er ook 1 van Performance Equestrian, als je daar je maten doorgeeft (taille- en heupomtrek, binnenbeenlengte en lengte van enkel tot knie) maken ze hem helemaal pas voor jou.
En je kunt dan kiezen tussen wel of geen kniestukken, wel of geen padding onder zitvlak of knieën, helemaal naar eigen wens dus.
Alleen die zitten in de UK, maar er is prima mee te overleggen en veilig met PayPal te betalen en ook goede service en snelle levering.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 15:14

Horseware heeft dit jaar ook een rijlegging in de collectie zonder siliconen op het zitvlak of de knieën.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 15:19

Oh echt? Die heb ik nog niet gezien :)

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 15:22

die horze is enkel met beetje knie

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 15:24

Op de knie siliconen resulteert bij mij in blaren op de binnenkant van mijn knieën.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 15:51

Goldie schreef:
Ik vind het jammer dat er zo weinig zonder zitvlak/siliconen te koop zijn. Ik koop het liefst gewoon in een winkel, maarja onmogelijk lijkt wel :=

Das niet waar, bij Epplejeck gisteren een equithem en een Kingsland en eerder een Harrys Horse gehaald. Alleen kniestukken. Meerdere van Kingsland te koop.

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:24

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 17:35

fargo schreef:
Goldie schreef:
Ik vind het jammer dat er zo weinig zonder zitvlak/siliconen te koop zijn. Ik koop het liefst gewoon in een winkel, maarja onmogelijk lijkt wel :=

Das niet waar, bij Epplejeck gisteren een equithem en een Kingsland en eerder een Harrys Horse gehaald. Alleen kniestukken. Meerdere van Kingsland te koop.

Ja precies, die wil ik ook niet :+ Ook geen siliconen op de kniestukken, gewoon normaal :))

Saul

Berichten: 9658
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 17:57

Ik zeg ook voor de decathlon een maatje kleiner dan normaal :j

Vandaag voor het eerst mee gereden. Reed prima! Vind m alleen niet zo mooi maar ach.

Oh en hij was zo droog na een spetter partij door het ven :Y)

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:01

Marije_jiplover schreef:
Ja die siliconen is echt een drama uitvinding, ik vind dat helemaal niks :n
Ik ben heel blij met mijn Kerrits legging en ik heb er ook 1 van Performance Equestrian, als je daar je maten doorgeeft (taille- en heupomtrek, binnenbeenlengte en lengte van enkel tot knie) maken ze hem helemaal pas voor jou.
En je kunt dan kiezen tussen wel of geen kniestukken, wel of geen padding onder zitvlak of knieën, helemaal naar eigen wens dus.
Alleen die zitten in de UK, maar er is prima mee te overleggen en veilig met PayPal te betalen en ook goede service en snelle levering.


Jaaaa zoals Mn stud onegoldfinch is het dus mogelijk om zoals de vorm van een leren zitvlak het zitvlak met dubbel stof te maken??!!!
Ik wil enorm graag een tweede. Mijn stud one goldfinch super snel drogend en het binnenste zitvlak laagje is van fleece. Dat kan dus??

EquiWorks
Berichten: 68
Geregistreerd: 13-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:56

fargo schreef:
EquiWorks schreef:
Ik heb sinds deze week mijn eerste rijlegging, die van Harry's Horse uit de Just Ride collectie en ik ben er helemaal weg van! Wat een fijne broek, ik doe hem nooit meer uit haha!

[ [url=m/lyTUk9.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://budgetruitershop.nl/Harrys-Hors ... -Full-Grip


Zou deze er ook zijn met alleen kniestukken zoals de nieuwe er wel is? Weet iemand dat? Want ik vind dit met alleen dus de equitights grip maar dan in het just ride model?
Ik ben helemaal fan van dat model namelijk zonder de full seat.

https://www.harryshorse.com/en/catalogu ... .26000006/
Dit is de wintervariant, die heb ik ook en daar vind ik het niet storend dat het full seat is, dat zijn ook stipjes in plaats van streepjes. Dat is wel een dikke warme zachte stof, heel anders dan de gewone equitights.


Hoi Fargo, de Equitights uit de Just Ride collectie is er alleen met full grip, Harry's Horse heeft wel een gewone variant met alleen kniestukken in de kleur navy: https://budgetruitershop.nl/Harrys-Hors ... ights-Grip
Wie weet kun je hier wat mee!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:09

Equiworks dankjewel die heb ik al. Ik hoopte op een half broertje van deze haha

Getup

Berichten: 8288
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 17:30

_San87_ schreef:
madelonvdw schreef:
Kingslandlegging vond ik normaal vallen. Qua rijbroeken vaak maat 38/40 en bij de legging heb ik een m. Ik krijg hem met moeite aan maar eenmaal aan zit hij goddelijk. T is een uitgave vind ik zelf maar vind het het geld zeker waard. Schijnt niet door, niet alles is zichtbaar en voel mij niet naakt erin.

Om die reden heb ik m teruggedaan. Vreselijk dat getrek en gekloot om m aan te krijgen...



Ik was gister in de EJ en heb er ook n paar gepast, waaronder QHP, Kingsland en EJ huismerk. En ben het volkomen met je eens. Wat n gedoe.

Maar heb nu n Harry's Horse, die krijg je zo aan, en zit heerlijk. T is dezelfde als Equiworks heeft.

Heb er ook wel n paar met heel dun flubberstofje laten liggen, die tekenen volgens mij wel heel erg af :Y) . Maar verder zie je toch niet, of het een rijlegging of rijbroek is? Wil er binnenkort nog wel 1 zonder siliconen, trouwens, daar heb ik eigenlijk helemaal niets mee...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:00

Getup schreef:
_San87_ schreef:

Om die reden heb ik m teruggedaan. Vreselijk dat getrek en gekloot om m aan te krijgen...



Ik was gister in de EJ en heb er ook n paar gepast, waaronder QHP, Kingsland en EJ huismerk. En ben het volkomen met je eens. Wat n gedoe.

Maar heb nu n Harry's Horse, die krijg je zo aan, en zit heerlijk. T is dezelfde als Equiworks heeft.

Heb er ook wel n paar met heel dun flubberstofje laten liggen, die tekenen volgens mij wel heel erg af :Y) . Maar verder zie je toch niet, of het een rijlegging of rijbroek is? Wil er binnenkort nog wel 1 zonder siliconen, trouwens, daar heb ik eigenlijk helemaal niets mee...


Welke van HH heb jij?

Getup

Berichten: 8288
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:15


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:42


Getup

Berichten: 8288
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:07

Mijne ook totaal niet. Maar dacht: ach, met n donker shirt en zwarte laarzen of schoenen is t niet verkeerd. Had geen tijd en zin,ze allemaal uit te proberen :o . En deze zit heerlijk.

En nu nog 21% korting .

Roodvos

Berichten: 6674
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:11

Nu met dit warme weer ben ik ook een beetje aan het kijken naar een rijlegging. Zag iemand met eentje van Kingsland, dat vond ik wel een heel mooi exemplaar. Maar ook hier de twijfels over de siliconen. Ik heb bij mijn gewone rijbroeken hooguit een kniestuk van (kunst)leer, maar rij bij voorkeur met stoffen broek. Ik heb geen enkele broek met siliconen en totaal geen idee hoe siliconen voelt bij het rijden en of ik dat acceptabel vind.

En ik lees hier en ook bijv. bij de Decathlon reviews toch ook opmerkingen over blaren en doorrijden. Nu ben ik ook nogal van de gevoelige huid en de blaren en doorrijden, dus dat helpt niet echt mee bij het beslissen :Y) .

Getup

Berichten: 8288
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:42

Afbeelding de HH . Niet de mooiste,wel comfortabel. Ben ook niet heel dol op siliconen,maar deze is te doen.

Roodvos, zou er eentje zonder zoeken. Heb mijn andere broek weggedaan, omdat mijn knie er telkens van open lag.

Bij de EJ lagen er ook wel zonder siliconen

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:43

Ik heb die van hkm vind hem enorm fijn.
Wel met siliconen

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:22

Afbeelding
Ik heb deze gisteren binnen gekregen, de Kerrits Power Sculpt tight, besteld via http://www.outdoorriding.nl
Heb er nog niet meegereden, beetje te warm gisteren, maar wel gepast en hij zit echt heerlijk!
Met mesh op de benen en een lekker luchtig stofje en zonder die irritante siliconen. De kniestukken zijn van een soort suède-achtige stof.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:25

Hoe valt de maat, zat ook al eens te kijken naar deze broeken :)

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:36


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 09:43


Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:10

Marije_jiplover schreef:
[ [url=m/CwOgpM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb deze gisteren binnen gekregen, de Kerrits Power Sculpt tight, besteld via http://www.outdoorriding.nl
Heb er nog niet meegereden, beetje te warm gisteren, maar wel gepast en hij zit echt heerlijk!
Met mesh op de benen en een lekker luchtig stofje en zonder die irritante siliconen. De kniestukken zijn van een soort suède-achtige stof.

Vandaag voor het eerst mee gereden, wat een superfijne broek is dit!
Normaal met dit warme weer weet ik niet hoe snel ik mijn rijbroek moet uittrekken na het rijden.
Maar ik heb na het rijden niet alleen nog een wei uitgemest en 5 hooibakken gevuld zonder om te kleden, ben inmiddels al een goed uur thuis en heb m nog steeds aan, zonder het gevoel te hebben dat ik aan de kook kom, of dat die knelt of wat dan ook, waardoor ik hem uit zou willen.

Ga zo wel douchen en dan blijft die wel uit natuurlijk, maar dit is echt een heerlijke rijbroek/legging!