Rijlegging de nieuwe trend?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:17

little_birdy schreef:
rien10 schreef:
Ik vind een rijlegging leuk bij maatje 34-36, strak in het vel.
Ik zie ze ook rondlopen met maat 44 en echt niet strak in het vel. Afschuwelijk!


Hier maat 42 en strak in het vel mag dat ook :')


Of je nou een paardrijbroek of een stevige vlotte paardrijlegging aan hebt, ik zie het verschil niet eigenlijk.
Bovendien heb je zo'n ding aan om paard te rijden, niet om model te staan..

henst

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Tielt Belgie

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:53

Ik zie ook het verschil niet . Moeten ze tegen mij zeggen dat ik in plaats van een rijbroek en rijliging heb zou ik het geloven.

CalipsoLover

Berichten: 5585
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:34

fargo: Ik denk dat het vooral een verschil is qua stof en dikte. Een rijlegging is veeeeel frisser in de zomer dan een gewone rijbroek. Ook de stof is losser/makkelijker en aangenamer om mee rond te lopen. Maar ik snap dat tijdens het rijden er ook mensen zijn die hun stevige rijbroek verkiezen. Qua maat weet ik het niet goed, het is inderdaad niet om model mee te staan maar moet vooral praktisch zijn en goed rijden naar mijn mening :)

Ik heb vandaag de navy legging van decathlon gekocht. Ik vind ze erg mooi zitten, heb een maat S genomen maar was wel beter geweest met een maat XS maar die waren er helaas niet meer. Ik ben benieuwd hoe die rijdt. Maar moet zeggen (van het passen alleen) dat ze er steviger uitzien dan die van Aztec Diamond, ook omdat deze extra kniestukken heeft en die van Aztec Diamond niet. Alleen zijn die van Aztec Diamond wel mooier (qua kleuren dan) en frisser volgens mij in de zomer. Ik test ze wel nog even uit en dan zal ik nog wel eens een vergelijking plaatsen indien gewild :)

Anoniem

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:35

Ik rijd van de week ook maar eens langs decathlon. Kijken of ze er nog een in m’n maat hebben.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:41

henst schreef:
Ik zie ook het verschil niet . Moeten ze tegen mij zeggen dat ik in plaats van een rijbroek en rijliging heb zou ik het geloven.

De jouwe is ook een rijbroek volgens mij. Hij is nog van geologic, das de voorloper van fouganza (huismerk paardensport van decathlon)

henst

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Tielt Belgie

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 08:19

Ik moet het nog eens opzoeken . Ik hoop dat het een goeie is.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:32

Een legging heeft geen knoop of rits, maar gewoon alleen elastiek :)

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:44

CalipsoLover schreef:
fargo: Ik denk dat het vooral een verschil is qua stof en dikte. Een rijlegging is veeeeel frisser in de zomer dan een gewone rijbroek. Ook de stof is losser/makkelijker en aangenamer om mee rond te lopen. Maar ik snap dat tijdens het rijden er ook mensen zijn die hun stevige rijbroek verkiezen. Qua maat weet ik het niet goed, het is inderdaad niet om model mee te staan maar moet vooral praktisch zijn en goed rijden naar mijn mening :)

Ik heb vandaag de navy legging van decathlon gekocht. Ik vind ze erg mooi zitten, heb een maat S genomen maar was wel beter geweest met een maat XS maar die waren er helaas niet meer. Ik ben benieuwd hoe die rijdt. Maar moet zeggen (van het passen alleen) dat ze er steviger uitzien dan die van Aztec Diamond, ook omdat deze extra kniestukken heeft en die van Aztec Diamond niet. Alleen zijn die van Aztec Diamond wel mooier (qua kleuren dan) en frisser volgens mij in de zomer. Ik test ze wel nog even uit en dan zal ik nog wel eens een vergelijking plaatsen indien gewild :)


Ik weet wel wat het verschil is haha . Ik bedoelde te zeggen dat ik het gezeur over slank moeten zijn om een rijlegging aan te mogen niet snap. Rijkleding is altijd redelijk strak en aansluitend dus ja ik rij gewoon ook met mijn grotere maat toch in een rijlegging en ook in aansluitende rijbroeken. En ik ben dan aan het sporten en niet voor model aan het spelen. Dus jammer als mensen daar niet blij van zouden worden...
Ik wil lekker kunnen rijden en dan heb ik ook soms een rijlegging aan.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:09

Ik heb vandaag voor het eerst met mijn legging gereden, en hij is geslaagd voor de rijtest. Ik vind dat ik meer grip heb als een gewone rijbroek zonder grip maar iets minder als een broek met grip, voor mij precies goed dus omdat ik een het hoofd heb die nog wel eens onder je vandaan wil springen. Ik heb een Thorowgood t8 zadel, dat is een kunstof zadel met leren zit en kniestukken.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:30

Ik heb al een Kerrits rijlegging (Softshell achtige buitenkant, fleece aan de binnenkant) voor in de winter. Zit ook een hele grote zak op bovenbeen. Mijn iPhone 7plus past er prima in. Maar voor de zomer ook nog op zoek. Na al jullie enthousiaste verhalen over decathlon legging ga ik daar ook maar eens kijken :D

Ev_a
Berichten: 40
Geregistreerd: 03-12-17

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:48

Hadden die van de Decathlon nou wel of geen siliconen grip >;) ik kan het even niet meer vinden..

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:27

Nee, wel kniestukken

CalipsoLover

Berichten: 5585
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 23:40

Vandaag met mijn nieuwe decathlon legging gereden, vond hem heel fijn rijden en toch nog genoeg steun! Ik zeg het niet graag, maar meer als die van Aztec Diamond :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41761
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 11:58

Nou vandaag m'n Kingsland rijlegging binnengekregen, volgens de maattabel besteld maar hij zat echt niet lekker/mooi. Te klein.

Dus die gaat weer retour. Binnenkort eens bij de Decathlon kijken.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:23

Er stonden opeens 2 Leggings in het blauw in mijn maat op de site van de decathlon, dus heb er meteen nog 1 besteld :D

janineskolla
Berichten: 200
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:48

Gister mijn rijlegging van decathlon binnengekregen. Zit erg fijn.

amand0
Berichten: 73
Geregistreerd: 19-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:50

Al een aantal keer gereden met mijn legging van de Decathlon, prima broek met deze temperaturen.

_Snow_White

Berichten: 3192
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 17:21

Ik heb van de week de Kerrits legging gepast, maar maat M ging niet lekker oven mijn bovenbenen en maat L was veel te los in de taille :+

Ik heb er nu een van Noble Outfitters gekocht, maar ik weet nog niet precies wat ik er van vind. De legging zit heerlijk lekker, geen putjes/camel toe, en mijn grote telefoon past mooi in het zijvakje. Toch ben ik bang dat de siliconen er snel afvallen, ik zag na de eerste keer rijden namelijk al wat siliconen stukjes op het zadel. Kan zijn dat deze broek gelukkiger is met een springleven dan de dressuur wereld :')

Anoniem

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 19:19

Was even bij decathlon maar lagen alleen nog xxxs leggings..
Wel even de stof gekeken, zag er mooi uit.

henst

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Tielt Belgie

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 20:47

Heb je hem besteld?

Anoniem

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 20:49

Nog niet. Twijfel tussen 2 maten

Marie111
Berichten: 4681
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:24


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34747
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:32

Die heb ik. Op zich zit hij lekker maar ik vind de stof snel lubberen en hij pilt ook al behoorlijk.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:55

Anoniem schreef:
Nog niet. Twijfel tussen 2 maten

Ik heb gewoon mijn eigen maat besteld en past prima

Anoniem

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 18:52

Ik bestel gewoon twee maten en dan kan ik altijd zien of er wat past.