Rijlegging de nieuwe trend?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:39

Goldie schreef:
Ik heb hem net ook gehaald :))
Hij is wel wat gladder dan m'n andere, maar voor dat geld prima :j Op de foto's lijkt hij door te schijnen, maar dat doet hij gelukkig niet :)

welke kleur heb je? Op de foto lijkt het alsof het randje van het zakje op de grijzige niet van siliconen is, dat is het bij de blauwe wel (die heb ik)

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:43

Ik heb de super budget rijlegging van Epplejeck

https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... _8766.html

Deze heb ik vorig jaar zomer gekocht en ik merk niet meer slijtage dan met een gewone broek.

Eerlijk, ik wil niet anders meer, het zit zo ontzettend lekker! Ik ben zo langzamerhand al mijn rijbroeken aan het vervangen voor leggings.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:00

Ik heb de donkerblauwe ook :j
Die kniestukken hadden van mij van ander materiaal gemogen, dit is een beetje plastic achtig. Maar vond hem verder prima zitten! Lekker zomers, want soms wil je dan echt geen broek aan :+

Hahaha fijn he Molfre :D

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:06

Goldie schreef:
Ik heb de donkerblauwe ook :j
Die kniestukken hadden van mij van ander materiaal gemogen, dit is een beetje plastic achtig. Maar vond hem verder prima zitten! Lekker zomers, want soms wil je dan echt geen broek aan :+

Hahaha fijn he Molfre :D


Ik ben het met je eens dat om van een 8 een 10 te maken, moeten er andere kniestukken op, maar het zit me verder niet echt dwars :D

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:08

Hoe valt die qua maat, Molfre?

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:11

Hilli schreef:
Hoe valt die qua maat, Molfre?

Ik vond de taille band heel iets krap, maar dat is bijgetrokken en ik ben niet afgevallen :+ verder valt de maat normaal.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:35

Ik vind ze ook gewoon super zitten, en.nu heeft.eppejeck.korting op ze....
..He getsie..

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:37

missanita84 schreef:
Ik vind ze ook gewoon super zitten, en.nu heeft.eppejeck.korting op ze....
..He getsie..

Ik zag het ook!! 2e voor de halve prijs :x

Cabelona

Berichten: 1699
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:15


Koekeldoedel

Berichten: 64
Geregistreerd: 27-06-17

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:38

Eerlijk gezegd had ik er nog nooit van gehoord. Nu ben ik wel benieuwd. Ik zou het graag eens proberen.

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:49

heb toevallig van de week op epplejeck zo n rijlegging gekocht, t zit heerlijk...ik moet wel zeggen dat ik mijn lange stugge westernchaps eroverheen draag.

Normaal heb ik spijkerbroek onder de chaps maar dit zit echt heel comfortabel!

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:51

Jeetje een rijlegging? Moet ik me daarbij voorstoelen dat iemand rijd in zo’n stoffen doorkijk legging die je vroeger aan had onder een spijker rokje of zo’n soort leggingjeans?

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:52

Trui schreef:
Jeetje een rijlegging? Moet ik me daarbij voorstoelen dat iemand rijd in zo’n stoffen doorkijk legging die je vroeger aan had onder een spijker rokje of zo’n soort leggingjeans?


Welke denk je zelf?

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:54

Weet ik niet. Daarom vraag ik het. Want je hebt van die hele elastische stoffen leggings of van je jeggings
Die minder elastisch zijn

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:57

Het lijkt me toch raar als iemand met een doorzichtige legging gaat rijden?

Het is inderdaad de "leggingjeans" achtige soort, dus wel stevige stof, maar wel soepel.

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:57

Trui als je even verder kijkt en eerdere posts leest zie je toch voorbeelden staan?


als je dan even de moeite neemt daar op te klikken zie je waar we t over hebben *\o/* :j

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:59

Nou nee, het zijn gewoon hele degelijke broeken. Sommigen van een soort lycra achtig materiaal en anders zijn iets dikker en ruwer. Op de mijnen zitten gewoon kniestukken en sommigen hebben zelf een zitvlak opgenaaid.

En ehm, die leggings die jij je voor de geest haalt passen gewoon niet goed :+

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:01

Ben toch maar voor een rijbroek gegaan. De legging die ik heb geprobeerd zit me om de taille wat wijd en om benen strak. Ik denk dat ik dit met alle leggings heb, aangezien ik bij alle broeken een riem moet dragen :+ Het is nu de Eurostar Alice geworden. Een heerlijke zomerse broek :)

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:06

Ik moet normaal ook altijd een riem om, met die leggings totaal geen last van :)

Aguamenti
Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:14

Nog nooit geprobeerd, lijkt me wel erg comfortabel! Ik moet me er misschien maar eens in gaan verdiepen.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 16:36

heb die van de decathlon besteld....voor 20 euro durfde ik de gok wel te wagen.
Vandaag binnen gekomen en past perfect. Heb wel voor een maat groter gekozen dan normaal; zag bij de klantenbeoordeling dat de maat klein uitviel dus durfde het niet aan om de 36 te bestellen en dus een maat groter genomen. Wat een goede keus bleek, want vermoed dat een 36 wat aan de krappe kant was geweest. De 38 die ik besteld heb zit in elk geval net zo als normaal de 36 met rijbroeken.

Hij is wel megaglad (kunstlederen zitvlak gewend) dus ben benieuwd hoe dat met rijden is....en anders wordt het maar een stalbroek voor de hete dagen. Heb gelukkig een kunststof zadel dus dat is wat stroever dan leer, dus hopelijk valt het met de gladheid mee tijdens het rijden.

Unicornetto
Berichten: 2385
Geregistreerd: 16-04-09

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 21:01

Ik heb vandaag ook de rijlegging van Decathlon binnengekregen. Hier ook een maat groter dan normaal, heb gemeten via de maattabel en dat kwam daar ook precies zo uit. :)
Zonet voor het eerst mee gereden en ik vond het echt lekker zitten! Niks wat aan je trekt of ook maar in de weg zit haha. Verder ook geen last van gehad dat hij glad was met rijden.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 21:25

zal de mijne maandag eens testen, maar klinkt al goed dat het niet glad was met rijden.

soniep
Berichten: 343
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Den ilp

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:11

Ben ook benieuwd naar de ervaring van die die van decathlon. Ik vind hem ook erg glad lijken en leren zitvlak gewend..

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:26

grappig, ik heb die broek 2 maten te klein volgens hun tabel (XL, groter is er niet)en hij past perfect!
Ik heb er helaas nog niet mee gereden, want mijn paard is niet in orde, maar voor stalwerk is ie perfect, kan tenminste de telefoon meenemen als ik naar achteren loop en kan me prima bewegen bij diverse werkzaamheden. Het hoor plakt er ook al niet aan vast, dus voor mij, ondanks dat ik niet kan rijden, geen miskoop!