Zoektocht naar de perfecte winterjas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:51

Iemand ook een tip voor een jas bij een gewone goedkopere winkel ( bv miss team, c&a).
Halflang model, njet te warm ( draag toch altijd thermo eronder) mrt capuchon, ademend en winddicht...

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:20

Patt schreef:
Ik heb de Ariana van Felix Buhler ook en sinds dit weekend in gebruik. Mij bevalt hij eigenlijk wel. Zowel op de fiets als met buitenrit vindt ik hem lekker warm.

Tot hoe lang valt deze jas? Valt hij over de bips heen of net niet? Vooral dat laatste vind ik wel erg lekker als ik veel buiten bezig ben.

Ik twijfel nog over een jas, maar deze komt steeds weer terug in m'n lijstje :o

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:03

Siamsmeesje schreef:
Patt schreef:
Ik heb de Ariana van Felix Buhler ook en sinds dit weekend in gebruik. Mij bevalt hij eigenlijk wel. Zowel op de fiets als met buitenrit vindt ik hem lekker warm.

Tot hoe lang valt deze jas? Valt hij over de bips heen of net niet? Vooral dat laatste vind ik wel erg lekker als ik veel buiten bezig ben.

Ik twijfel nog over een jas, maar deze komt steeds weer terug in m'n lijstje :o


Ik heb de Ariana vandaag geretourneerd. Ik vond hem te dun en te koud. Het is wel een wat langer model, geen bomber en dat vond ik er wel fijn aan.

Ik heb nu maar ski-jassen in kindermaat besteld bij de Wehkamp en die krijg ik vandaag binnen. Van Protect en Brunotti. Ik moet in de winter hier echt wel zo'n ding om mn buik tegen de tocht, die halve handschoentjes vind ik erg fijn en die ski-jassen zijn toch wel het meest wind- en waterdicht.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:27

[quote="Gast3170"]
Iemand ook een tip voor een jas bij een gewone goedkopere winkel ( bv miss team, c&a).
Halflang model, njet te warm ( draag toch altijd thermo eronder) mrt capuchon, ademend en winddicht...
[/quote

Ik heb deze van decathlon. Ben er erg blij mee. Je hebt er ook nog een kortere versie van.
Hoop dat de link te zien is:

https://www.google.nl/search?q=tribord+ ... o:iv,mvi:0

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Zoektocht naar de perfecte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:17

Ik heb net de jassen van de wehkamp binnen. Zit een hele fijne tussen!

Afbeelding

Jongensjas maat 164, past mij perfect (zelf maat 34) :D

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:09

Jotoma schreef:
Ik heb de Ariana vandaag geretourneerd. Ik vond hem te dun en te koud. Het is wel een wat langer model, geen bomber en dat vond ik er wel fijn aan.

Ik heb nu maar ski-jassen in kindermaat besteld bij de Wehkamp en die krijg ik vandaag binnen. Van Protect en Brunotti. Ik moet in de winter hier echt wel zo'n ding om mn buik tegen de tocht, die halve handschoentjes vind ik erg fijn en die ski-jassen zijn toch wel het meest wind- en waterdicht.

Dank je, zelf ben ik geen koukleum, dus of ik hem ook te dun zou vinden weet ik niet.
Maar ik heb al jaren parka´s van HV Polo, alleen dit jaar kan ik niet blij worden van hun modellen en de maten -O-. Dus ik zoek echt iets parka-achtigs dat m'n achterwerk ook lekker uit de wind kan houden. Andere suggesties zijn welkom, maar zoals gezegd, dit jaar kan ik niet enthousiast worden van de modellen die ik tot nu toe gezien heb :n
Misschien ook maar eens kijken naar een ski-jas... :')

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:53

Siamsmeesje schreef:
Patt schreef:
Ik heb de Ariana van Felix Buhler ook en sinds dit weekend in gebruik. Mij bevalt hij eigenlijk wel. Zowel op de fiets als met buitenrit vindt ik hem lekker warm.

Tot hoe lang valt deze jas? Valt hij over de bips heen of net niet? Vooral dat laatste vind ik wel erg lekker als ik veel buiten bezig ben.

Ik twijfel nog over een jas, maar deze komt steeds weer terug in m'n lijstje :o


Hij valt inderdaad wat langer en bij mij tot over mijn bips. Heb hem wel wat royaler genomen omdat ik ook graag nog (fleece) vesten onder mijn jas aan wil kunnen.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Zoektocht naar de perfecte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:20

Is inderdaad persoonlijk. Ik ben een rasechte koukleum :D Ondanks dat mn brunotti ook niet super dik voelt, voelde hij wel gelijk heerlijk warm en sloot zo goed aan. Zoals je een klik met een paard kan hebben had ik een klik met deze jas ;)

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:23

Patt schreef:
Siamsmeesje schreef:
Tot hoe lang valt deze jas? Valt hij over de bips heen of net niet? Vooral dat laatste vind ik wel erg lekker als ik veel buiten bezig ben.

Ik twijfel nog over een jas, maar deze komt steeds weer terug in m'n lijstje :o

Hij valt inderdaad wat langer en bij mij tot over mijn bips. Heb hem wel wat royaler genomen omdat ik ook graag nog (fleece) vesten onder mijn jas aan wil kunnen.

Ah, dat is mooi, ik wil er ook altijd nog een vest onder kunnen dragen, dus dan maar eens gaan kijken.

Jotoma schreef:
Is inderdaad persoonlijk. Ik ben een rasechte koukleum :D Ondanks dat mn brunotti ook niet super dik voelt, voelde hij wel gelijk heerlijk warm en sloot zo goed aan. Zoals je een klik met een paard kan hebben had ik een klik met deze jas ;)

Snap je precies :j
Dat had ik vanaf de eerste HV Polo parka, en dat gevoel ontbreekt nu bij elke jas die ik pas.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Zoektocht naar de perfecte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:27

Irritant he Siameesje? Ik heb ook echt lang moeten zoeken, afgelopen winters was ik redelijk content met de skijassen van de lidl. Maar die gaan zo snel kapot. Hoop dat ik van deze jas jaren plezier kan hebben!

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Zoektocht naar de perfecte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:21


Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:14

Ik volg eventjes! Ben op de site van EJ aan het kijken, die heeft wel wat jassen in de sale.
Maar zie ook jullie ervaringen.

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Re: Zoektocht naar de perfecte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:58

Absoluut irritant, Jotoma :j
Net als veranderende maten, draag al jaren een XL-jas, maar ben wat afgevallen in de tussentijd. Dus groot was mijn verbazing toen ik dit jaar ineens NIET in een XL van HV Polo bleek te passen >;)

We zoeken nu gewoon rustig verder, en in het ergste geval moet mijn jas nog maar een winter mee. Gelukkig is hij nog goed en netjes, alleen een beetje te groot :=

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Zoektocht naar de perfecte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:09

Iemand toevallig de HV Polo Crown Mandy? :oo

Hoe valt die uit, mss fotos? :oo

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Zoektocht naar de perfecte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:22

Ik heb dit jaar 1x een jas van HV polo besteld, die zat zo raar. Weet even niet meer wat goed pastte, maar had een maat grote besteld en exact hetzelfde probleem. Super jammer, EJ zei dat dit vaker voorkomt.

Ik ben overigens zo content met mn brunotti jongensjas dat ik hem voor gewoon ga gebruiken en dezelfde in een ander kleurtje voor op stal heb besteld :o

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Zoektocht naar de perfecte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:32


Anoniem

Re: Zoektocht naar de perfecte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:41

Daar kan je niet mee rijden toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:38

Anoniem schreef:
Iemand ook een tip voor een jas bij een gewone goedkopere winkel ( bv miss team, c&a).
Halflang model, njet te warm ( draag toch altijd thermo eronder) mrt capuchon, ademend en winddicht...


Niemand?
Wel enigszins warm uiteraard hoor!

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Zoektocht naar de perfecte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:00

kijk eens bij de ANWB als je lid bent hebben ze vaak mooie aanbiedingen :j ik weet niet wat je max prijs is?

Anoniem

Re: Zoektocht naar de perfecte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:02

Oh das ook een goede tip.
Daar evt aanraders van???
Wil er wel mee kunnen rijden maar heel kort vind ik niet fijn.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:06

zoiets bv? https://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/kle ... maeve.html

en als je geen ski jas wilt heb je hier nog meer https://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/kle ... assen.html

Zelf heb ik een donsjas van de ANWB al 9 jaar nog steeds goed. Nu zou ik alleen geen dons meer kopen met al die wanstanden

edit: ik heb nu een jas van https://www.didriksons.com/en-nl/ dat is toch echt de perfecte jas. Waterdicht en winddicht lekker warm en je hebt lange en korte versie's

ik heb deze zelf https://www.didriksons.com/en-nl/produc ... 2501462161

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:36

Anoniem schreef:
Anoniem schreef:
Iemand ook een tip voor een jas bij een gewone goedkopere winkel ( bv miss team, c&a).
Halflang model, njet te warm ( draag toch altijd thermo eronder) mrt capuchon, ademend en winddicht...


Niemand?
Wel enigszins warm uiteraard hoor!


Ik had hier in het topic een jas van de decathlon geplaatst. Niet duur en fijne waterdichte jas.

Anoniem

Re: Zoektocht naar de perfecte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:38

Die hebben vaak rare pasvorm als je wat breder bent en forsere cup en heupen.
Maar kan er zeker eens heen rijden

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Zoektocht naar de perfecte winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 17:47

Dat zou kunnen... ik ben zelf juist smal en slank. Dus dat weet ik niet zo goed. Passen kan altijd natuurlijk!

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:04

Anoniem schreef:
Anoniem schreef:
Iemand ook een tip voor een jas bij een gewone goedkopere winkel ( bv miss team, c&a).
Halflang model, njet te warm ( draag toch altijd thermo eronder) mrt capuchon, ademend en winddicht...


Niemand?
Wel enigszins warm uiteraard hoor!


Ski jassen van de Scapino! Het merk Mountain Peak

https://www.scapino.nl/sport/kleding/sk ... user=Dames

Voor 50/60 euro een prima jas