Ik verzorg 1 shet al 2 jaar en hij heeft mij al 1 keer raak getrapt
en als hij aan de hand mee moet lopen gaat hij soms bijten/dreigen... Dus weet iemand wat ik kan doen!?
Oké nu over mijn andere verzorgponys die verzorg ik nu een klein jaartje samen met een vriendin. Het zijn een fjord (9)en een shetlander (23)
In het begin poetsten we ze alleen en gingen we rondjes stappen, bij het stappen(aan de hand)rende ze in eens weg en kon je haar echt niet tegen houden! Dat gaat nu wel iets beter
Maar laatst mochten we samen met de eigenaar longeren, ze vertelde dat ze al 1/2 jaar niet meer met haar gelongeerd had maar we gingen het wel proberen. Het ging heel goed maar de rechter hand vind ze wel nog moeilijk, na 3 keer samen met de eigenaar gelongeerd mochten we alleen longeren. Mijn vriendin kon die week niet komen dus ik probeerde alleen. De linker hand ging heel goed! Beetje stappen en draven maar ik wilde toen de rechter hand doen meer eerst wilde ze die kant niet op en toen ze eindelijk die kant op ging ging ze heel hard draven, en ik zeg rustig "Hoooooo maar meisje" en ze gaat 1 rondje rustig stappen. En dan gallopeerd ze ineens keihard weg naar haar stal en ze is heel sterk dus ik kon haar echt niet houden en liet haar los...
En nu elke keer bij het longeren rend ze ineens weg. Dus heeft iemand tips wat ik misschien kan doen??
Ps. Sorry voor dit lange verhaal.
als je geen idee hebt wat freestylen nou is zou ik zeggen kijk even naar deze video
Maar er ontstaat pas een écht goede samenwerking en wisselwerking tussen jou en je paard als de relatie en dus de focus goed zit)