Ik verzorg voor 2 weken 2 pony's. Een shetlander en een kleine arabier, op de arabier mag ik rijden. De meeste problemen hebben dus ook met de arabier te maken.
PROBLEEM 1
Zodra ik de rijpony uit de wei wil halen rent de shetlander weg, hierdoor gaat de rijpony er achter aan wat natuurlijk niet de bedoeling is. Soms rent hij uit zich zelf ook weg als ik dichterbij kom.
Ik heb al geprobeerd hem naar mij toe te 'lokken' maar ook dat lukt niet.
PROBLEEM 2
Als ik hem dicht bij me heb moet ik natuurlijk ook het halster om kunnen doen. Maar telkens als ik met het halster beweeg rent hij weg.. Ik heb geprobeerd eerst het halstertouw om zijn hals te leggen maar sinds dat 1x gelukt is lukt dat nu ook niet meer.
PROBLEEM 3
Zodra ik hem wel te pakken heb (wat me overigens maar 1x gelukt is) wil hij de schuilstal niet in. Hij staat aan de grond genageld en wat ik ook doe (geruststellen, druk uitoefenen, etc) hij doet geen stap verder. Ik heb het zo een half uur geprobeerd maar het lukte me gewoon niet.
Ik heb niet echt een ervaren hulp bij de hand (pas volgende week dinsdag) dus ook dat maakt het een stukje moeilijker.
Alsjeblieft als je tips hebt geef ze, ik ga er wat mee doen want ik ga natuurlijk niet opgeven!