Full-seat of knee-patch?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kunga

Full-seat of knee-patch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 17:27

Ik weet niet of dit topic al bestaat, maar anders bij deze.
Wat heeft jullie voorkeur qua rijbroek, een full-seat of eentje met alleen een knee-patch?
En welke stof heeft daarbij jullie voorkeur? bijvoorbeeld siliconen. Ben benieuwd! :D

xPabloBokt
Fotograaf
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Full-seat of knee-patch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:31

Ik heb een keer een broek met kunstleren zit aan gehad, maar dat beviel niet echt. Mijn bovenbeentjes zijn niet geschikt voor een niet-rekkende stof :D

Ik heb altijd knee-patch in dezelfde stof als mijn broeken gehad.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:32

knee patch met siliconen.
Net iets meer grip zonder dat het echte invloed heeft op je zit of de mogelijkheid om vrij te bewegen.
siliconen omdat het de rekbaarheid van de broek niet beïnvloed.

Ik wil bij een plotselinge weigering of 180 graden draai net wat meer houvast aan mijn zadel hebben in mijn knieën maar ik wil niet dat mijn zitvlak aan mijn zadel blijft plakken terwijl ik wil bewegen.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:50

Liefst alleen kniestukken in zelfde stof als mijn rijbroek. Echter zijn die steeds moeilijker te vinden in een model wat ik pas en wat ook nog lekker zit.

Heb siliconen kniestukken geprobeerd, maar dat vond ik een drama. Mn knieen bleven vastplakken voor mijn gevoel, en als ik mijn knie wat optrok (helaas een kwaaltje van me), kreeg ik hem voor mijn gevoel bijna niet meer omlaag. Ook vind ik dat 'geplakte' vreselijk, ik wil zelf kunnen bepalen hoe en hoeveel ik beweeg in het zadel.
Ow, en mn zadel ging naar de knoppen, ik kreeg allemaal vegen op de zweetbladen....

Nu (kunst)lederen full seat, en dat zit prima. Ik vind het zomers wel erg warm door de vrij dikke stof (gewone stof is lekker luchtig vanonderen _O- ), maar ik kan iig goed bewegen in het zadel als ik dat wil.

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 11:23

De rijbroek die ik wou bestellen was er in twee varianten, de full-seat en knee-patch dus! Heb uiteindelijk maar voor de knee-patch versie gekozen, mede omdat die andere toch uitverkocht was in mijn maat haha.
Ik heb de kleur black/silver gekozen. De eerste keer dat ik iets uit Amerika bestel, dus ben benieuwd. Zal wel duur worden met verzendkosten helaas, maar ik vind de rijbroek gewoon zo gaaf!
linkje: http://www.doversaddlery.com/ridign-spo ... UM-350085/
( op de foto hierbij zit er een kunstlederen knee-patch op, maar het is dus een siliconen )