Mijn regenjas waar ik altijd mee rijd (met slecht weer) en die ik al jaren heb is inmiddels niet meer waterdicht.
Ik heb rond gekeken in ruitersportzaken maar niet echt iets naar mijn zin kunnen vinden. Zijn er hier goede tips voor een lichte ademende regenjas waar je goed mee kunt rijden? (Geen hele lange jas en geen wax)
Ik heb een softshell jas van pikeur maar die is echt niet waterdicht . Een klein buitje kan ie hebben maar met een echte regenbui ben ik gewoon door en door nat!
Die 'doorzichtige' regenjassen van HV polo en kingsland vind je niks?
Er is een soort wasmiddel dat je kan kopen. Ik was er mijn softshell mee zodat er weer een waterafstotende laat op komt. Voor de zomer is een softshell al snel te warm. Dus voor nu heb je daar minder aan..
Het merk is nikwax en je kunt het kopen bij de sportzaken
Ik gebruik daarvoor de regenjassen van Kingsland. Die zitten fijn, gaan lang mee en zijn goed waterdicht. Ik kan ze alleen niet meer vinden op het internet..
Ik heb een dunne regenjas van North Face die zogenaamd goed ademend en heel waterdicht zou zijn naar die is altijd zo nat en klam van binnen... Echt waardeloos. En die was nog goed duur ook (€199, zelf in de uitverkoop gekocht voor €120) Ook al lijken ze ideaal zou ik dat toch niet weer doen. Ik ben ook opzoek naar vervanging dus ik volg even
Ik heb een aantal hele fijne "showerproof" jassen, maar ik denk haast dat je écht een regenjas bedoelt hé? Een reanimatie-poging van je huidige regenjas zie je niet zitten?
Regenjassen met 'warm' weer blijven zweetdingen vind ik..
Ik heb een heerlijke mountainhorse jas. Hij is echt waterdicht, ben er droog door buien mee gekomen die akelig hard waren en het is er voor het eerst eentje waar ik niet ga zweten. De meeste jassen zijn van dat vieze spul, deze heeft een ander soort binnenkant. Enige nadeel is dat je geen ritsjes hebt, maar open splitjes aan de achter/zijkant.
Ik heb gerekend en mijn mountainhorse regenjas is dus waarschijnlijk al zo'n 17 jaar oud... Reaminatie ga ik dus niet meer avonturen... Ik gebruik 'm alleen bij heel slecht weer, hij hangt op stal aan mijn kast, en dat blijf ik gewoon doen tot ik iets nieuws heb, hij houdt nog best wel wat tegen.
Heeft mountainhorse nog steeds dunne regenjassen? Is dat ook nog een goede optie.
Ik zat dus ook aan northface te denken, maar dat is ook niet ideaal begrijp ik. Dan een beetje kostbaar...
Ja was van de zomercollectie van dit jaar. Vond hem wel vrij prijzig (hij was 100 geloof ik in de uitverkoop), maar moet ook bekennen dat bijna alle paardenjassen van MP afkomen voor een paar tientjes en altijd waterdicht waren dus nooit een nieuwe heb moeten kopen.
Dit is ook een hele fijne en ademende jas. Ook waterdicht tijdens een hoosbui! In EJ Heemskerk hing die met 50% korting, ik zou even naar een filiaak gaan dus
Ik heb ook jaren al het waterdichte zomerjasje van mountain horse. Heerlijke jassen. Vorig jaar een nieuwe gekocht ook mijn oude was na minimaal 15 jaar echt op.
Gekocht bij Agradi vorig jaar, was hoop geld(net zoals altijd als ik iets wil haha) maar het zijn zulke fijne jasjes!