Sportbh struggels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ania
🏆 Paardenfluisteraar

Sportbh struggels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 14:32

Ik heb laatst bij de Divoza een sportbh gekocht (online besteld) het gaat om de "Schockabsorber Ultimate Gym bra" https://www.divoza.com/nl/schockabsorbe ... te-gym-bra

Nu heb ik hem binnen.. hij zit perfect.. maar...

Hoe moet ik hem in godsnaam in me eentje aandoen? De middelste sluiting zit op zo'n onmogelijke positie dat ik er nauwelijks bij kan, laat staan vast kan maken. -O- Hoe doen jullie het?

Ook heeft ie op de rechtertiet een haakje. Waar is deze voor?

Iemand? :')

pjer
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:39

geen idee hoe je die vast moet krijgen, daar heb ik ook al eens naar staan kijken en mede daarom nog niet aangeschaft.

Dat haakje op de tiet is waarschijnlijk om het snoertje van je koptelefoon vast te klemmen..

Ania
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 14:42

pjer schreef:
geen idee hoe je die vast moet krijgen, daar heb ik ook al eens naar staan kijken en mede daarom nog niet aangeschaft.

Dat haakje op de tiet is waarschijnlijk om het snoertje van je koptelefoon vast te klemmen..

Hah! Snoertje! Niet aan gedacht :D

Ik denk dat ik hem maar aandoe en dan op stal iemand vraag om het laatste haakje nog even vast te maken ofzo :')

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:45

Haha, ziet er ingewikkeld uit ja!

Ik heb een sportBH van de Hunkenmoller, die gekruisde bandjes heeft. Bij mij zitten ze niet met een clip vast, dus trek ik hem gewoon over mijn hoofd en hoef dan alleen het normale BH bandje nog vast te maken.

Misschien kun je dat bij die van jou ook doen? Dat de clips dan niet eens perse los/vast hoeven?

Bullebeest

Re: Sportbh struggels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:49

Ik heb een ander model maar dezelfde sluiting. Bandjes gewoon vast laten. De kruissluiting open doen/laten bij aantrekken. Kun je de bh zoals normaal aandoen. Dan je handen over je schouders achter je rug doen en dan kan ie je m zo dicht doen.

Ania
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 14:50

Nikkylove schreef:
Haha, ziet er ingewikkeld uit ja!

Ik heb een sportBH van de Hunkenmoller, die gekruisde bandjes heeft. Bij mij zitten ze niet met een clip vast, dus trek ik hem gewoon over mijn hoofd en hoef dan alleen het normale BH bandje nog vast te maken.

Misschien kun je dat bij die van jou ook doen? Dat de clips dan niet eens perse los/vast hoeven?

Geprobeerd, maar dat zit zo strak dat ik hem niet over mijn schouders krijg -O-

Ania
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 14:52

martine0503 schreef:
Ik heb een ander model maar dezelfde sluiting. Bandjes gewoon vast laten. De kruissluiting open doen/laten bij aantrekken. Kun je de bh zoals normaal aandoen. Dan je handen over je schouders achter je rug doen en dan kan ie je m zo dicht doen.

Hij zit zo hoog op de schouders dat dat echt niet lukt -O-
(of ik ben niet lenig genoeg)

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:08

Ik heb ook shockabsorbers, ik laat de bovenste sluiting altijd dicht zitten, daar kom ik niet aan! Precies om de genoemde reden: die krijg je bijna niet meer gesloten in je eentje zodra je de bh aan hebt. Ik trek ze over mijn hoofd aan (zoals een t-shirt), dan friemel ik mijn borsten er in, en als laatste maak ik de sluiting onderop de rug vast. Op die manier lukt het in je eentje :D
Uittrekken hetzelfde maar dan andersom: onderste rugsluiting los, borsten eruit, over je hoofd uittrekken, klaar.
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:14

Huh ik snap het probleem niet. Ik heb ook shockabsorbers en die trek ik aan als een gewone bh. Ik maak hem vast aan de voorkant, allebei de haakjes en draai hem dan goed.

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:19

Deze lijkt mij ook wel lastig ja.. Ik heb zelf ook shockaborbers, maar dan de running variant. Daarbij zit die extra sluiting wat hoger op je rug en die kan ik dus ook makkelijk zelf open en dicht maken terwijl ik de bh aan heb

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:29

Achterstevoren aan doen,voor vast dicht maken. Dan omdraaien, borsten erin proppen en zo je armen door de gaten doen en klaar :D

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:34

Achterstevoren aantrekken werkt imo niet als je een grote cupmaat hebt, dat is pijnlijk als je die strakke banden (die bedoelt zijn voor je vlakke rug) over je borsten vast moet maken en dan nog moet schuiven. Of ik doe iets verkeerd... maar bij mij met een maat e is dat dus behoorlijk pijnlijk en echt geen doen. Dan doe ik ze liever iets omslachtiger maar pijnloos vastmaken...
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:40

Telpeva schreef:
Achterstevoren aantrekken werkt imo niet als je een grote cupmaat hebt, dat is pijnlijk als je die strakke banden (die bedoelt zijn voor je vlakke rug) over je borsten vast moet maken en dan nog moet schuiven. Of ik doe iets verkeerd... maar bij mij met een maat e is dat dus behoorlijk pijnlijk en echt geen doen. Dan doe ik ze liever iets omslachtiger maar pijnloos vastmaken...

Hier maatje H/I en dat gaat prima. Je moet alle bandjes gewoon op je buik vast maken. Dan de bh omdraaien, iets omhoog trekken en alles erin proppen.

Dan vraag ik mij af hoe jullie een gewone bh vastmaken?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:45

ierusju schreef:
Telpeva schreef:

Hier maatje H/I en dat gaat prima. Je moet alle bandjes gewoon op je buik vast maken. Dan de bh omdraaien, iets omhoog trekken en alles erin proppen.

Dan vraag ik mij af hoe jullie een gewone bh vastmaken?

Dit dus :+ Ik heb het altijd zo geleerd :') ook toen ik nog maat G had :') Beetje husselen/springen/schudden en het zit prima :j

Ania
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 15:49

Voor vastmaken heb ik ook geprobeerd (en dan die middelste sluiting) maar dan krijg ik hem niet over mijn schouders. Of ik zou de schouderbanden los moeten maken.

Maar jullie hebben mij gemotiveerd om het nog eens op allerlei manieren te proberen :D

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:50

Oooh die manier, nee zo heb ik dat nog nooit geprobeerd op de buik vastmaken. Ik doe gewone bh's meteen aan zo hoe ze uiteindelijk horen te zitten (voorkant voor, achterkant achter), dan breng ik mijn handen naar mijn rug en doe ik op de tast de sluiting zoeken en dichtmaken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:52

Telpeva schreef:
Oooh die manier, nee zo heb ik dat nog nooit geprobeerd op de buik vastmaken. Ik doe gewone bh's meteen aan zo hoe ze uiteindelijk horen te zitten (voorkant voor, achterkant achter), dan breng ik mijn handen naar mijn rug en doe ik op de tast de sluiting zoeken en dichtmaken.

Knap.
Mijn schouders zijn zo stijf en pijnlijk dat heel die sluiting achterop onbereikbaar is :')

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:57

Ik doe eerlijk gezegd ook altijd de sluiting "blind" op mijn rug vast. Was even aan het twijfelen over de 2de hogere sluiting, want mijn sportbh (ook een shockabsorber) heeft alleen de onderste. Maar gezien ik makkelijk tussen mijn schouderbladen kan en vingers in elkaar kan haken (1 arm langs onder en 1 langs boven), denk ik niet dat het een probleem zou geven...

Maar mijn moeder en nicht doen ook de sluiting op hun buik/voorkant vast en draaien dan het geheel rond.

Ania
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 16:02

Telpeva schreef:

Zo doe ik dat ook, ik kan ook mijn handen over mijn schouders vastpakken, dus lenig genoeg, maar deze sluiting lijkt echt een onmogelijke positie te hebben. Zeker omdat je hem eerst met kracht naar elkaar toe moet trekken.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:25

Deze heb ik gisteren ook gepast en niet gekocht omdat ik hem zo moeilijk aan kreeg.
Ik had hem achterstevoren dicht gemaakt maar toen kreeg ik mijn armen er bijna niet door :D Vond het zo'n gedoe!
Ik heb hem trouwens ook laten hangen omdat ik hem vreselijk vond zitten.

Ania
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 19:17

*\o/*
Telpeva schreef:
Ik heb ook shockabsorbers, ik laat de bovenste sluiting altijd dicht zitten, daar kom ik niet aan! Precies om de genoemde reden: die krijg je bijna niet meer gesloten in je eentje zodra je de bh aan hebt. Ik trek ze over mijn hoofd aan (zoals een t-shirt), dan friemel ik mijn borsten er in, en als laatste maak ik de sluiting onderop de rug vast. Op die manier lukt het in je eentje :D
Uittrekken hetzelfde maar dan andersom: onderste rugsluiting los, borsten eruit, over je hoofd uittrekken, klaar.

*\o/*

Je bent mijn held en de winnaar van deze topic.

Het is gelukt :D