Afgelopen week ben ik best geschrokken en wil hierom mensen nog extra waarschuwen.
oke tijd voor het verhaal
Een tijd geleden stond ik op een stal waar de onderstaande volwassen persoon ook stond. Ze stond daar met een (oneerbiedig gezegd) hobbel pony. Gewoon lekker wat hobbelen in de bak en af en toe een ritje buiten. In deze tijd zou zij er voor zorgen dat er 3 pony's beleerd zouden worden. Conclusie pony 1 is ze nooit aan begonnen. Pony 2 zag ze niet zitten want vond ze te dominant. Pony 3 heeft ze een poging mee gedaan waarvan je hart breekt. Uiteindelijk zijn deze pony's allemaal ingereden door een ander persoon.
Nadat ze daar weggegaan was kwam ze al op de proppen dat ze een eigen trainingsstal ging beginnen. We hebben haar aangekeken van uhm ja. En dan nu is het zo ver. Overal zie je opeens de advertenties staan : Beleren, probleemgedrag corrigeren, door trainen etc.
Ik weet dat paarden trainen een vrij beroep is. Echter schok ik wel dat er mensen zijn die absoluut niet over de benodigde capaciteiten en ervaring beschikken (en veel te angstig zijn). De advertenties worden verpakt met jaren lange ervaring. Voordat er negatieve recensies komen moet het natuurlijk eerst mis gaan en zijn paarden de dupe.
Ik hoop echt dat mensen heel goed kijken waar ze hun paard heen brengen. Vele bokkers zullen alert zijn, maar mooie praatjes en een leuke prijs wil mensen helaas toch wel eens over de streep halen.
De enige persoon die ik met een gerust hart mijn paarden toevertrouw is m'n dochter.. Daar heb ik vaak mee samen gewerkt en weet precies wat ze doet