Beter lichtrijden of doorzitten in de L1?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sophiepronk

Beter lichtrijden of doorzitten in de L1?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 18:02

Hi allemaal!
Binnenkort ga ik L1 starten en omdat ik dit nog nooit op een wedstrijd heb gereden had ik een vraag aan jullie. Zouden jullie eerder alles lichtrijden of doorzitten in een L1 proef en is er ook een voorkeur van de jury? Want je mag met de nieuwe proeven toch kiezen, is dit per onderdeel of hele proef lichtrijden of doorzitten?
Groetjes!

0000

Re: Beter lichtrijden of doorzitten in de L1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:06

De jury heeft geen voorkeur, je krijgt ook absoluut geen extra punten voor het een of ander. Wat wel meegenomen word is of je een verstandige keuze maakt. Als jij door blijft zitten terwijl je je paard duidelijk in de weg zit bijvoorbeeld, zal dat waarschijnlijk terugkomen in je cijfer voor rijvaardigheid.

Je mag per onderdeel kiezen, dus zowel de hele proef lichtrijden, de hele proef doorzitten als alles daar tussenin is mogelijk. Wel mag je niet halverwege een onderdeel wisselen. Maar wil je bijvoorbeeld lichtrijden tijdens de middendraf mag je best in de hoek daarvoor al gaan lichtrijden.

Sophiepronk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 18:07

0000 schreef:
De jury heeft geen voorkeur, je krijgt ook absoluut geen extra punten voor het een of ander. Wat wel meegenomen word is of je een verstandige keuze maakt. Als jij door blijft zitten terwijl je je paard duidelijk in de weg zit bijvoorbeeld, zal dat waarschijnlijk terugkomen in je cijfer voor rijvaardigheid.

Je mag per onderdeel kiezen, dus zowel de hele proef lichtrijden, de hele proef doorzitten als alles daar tussenin is mogelijk. Wel mag je niet halverwege een onderdeel wisselen. Maar wil je bijvoorbeeld lichtrijden tijdens de middendraf mag je best in de hoek daarvoor al gaan lichtrijden.
Super bedankt voor je antwoord! Al mijn vragen beantwoord Ik denk dat ik dan ga voor doorzitten en dan in de middendraf en met halsstrekken lichtrijden

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:11

Ik heb in de L1 ook alles doorgezeten omdat mijn paard makkelijk zit en fijner bij elkaar te rijden is als ik doorzit.

Cioccolato
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:11

Kijk ook naar de situatie. Is jou paard gespannen, lichtrijden. Bijvoorbeeld door een vlag, door het weer of noem maar op.

Sophiepronk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 19:11

Cioccolato schreef:
Kijk ook naar de situatie. Is jou paard gespannen, lichtrijden. Bijvoorbeeld door een vlag, door het weer of noem maar op.
Dankjewel voor de tip!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:18

Overleg met je instructeur als je twijfelt, die weet het beste wat het fijnste beeld geeft , voor de jury maakt het idd niet uit waar je voor kiest.