Overnachtingslocaties vinden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_suus19_

Overnachtingslocaties vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 10:48

Ik wil nog altijd graag een trektocht maken. Maar ik ben niet zo van het ver vooruit plannen, dus vaak als ik het bedenk zijn de meeste b&b's waar je met je paard heen kunt op de route die ik wil al vol. Tevens vragen ze gerust meer dan 100 euro voor een nachtje wat ik echt belachelijk vind.

Nu hoor ik steeds vaker van mensen dat ze gewoon aanbellen ergens en vragen of ze mogen overnachten. Maar dit lijkt me best eng, straks ben je uren aan het zoeken en vind je niets..

Zijn er bokkers die daar ervaring mee hebben? Bij wat voor soort huizen bel je dan aan en hoe vaak hoor je nee? Waar kun je nog meer zoeken naar overnachtingen?

Ook lijkt het me voor mijn paarden wel leuk als ze allebei mee kunnen, maar ik ken niemand die mee kan. Zouden jullie een vreemde meenemen? Samen is toch gezellig dan alleen.. Maar waar zou ik die kunnen vinden?

tengeltje11

Re: Overnachtingslocaties vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:55

ik denk dat je je eerst moet afvragen hoe je het allemaal ziet.

zoek je als overnachting een weide,bed,....?zoja,dan is dit bijna niet te vinden zonder reserveren.
ben je op stap met tentje,prikpaaltjes en mobiele batterij,en helemaal zelf voorzien(en ben je bv blij als je ergens een kraantje met water mag gebruiken of in het beste geval een douche),dan is zoiets altijd te vinden,al is het maar een grote grasberm langs een klein wegje.

maar die laatste optie is natuurlijk een stuk compacter,dan moet je bijna een lastpaard meenemen omdat je anders veel te veel bagage meesleurt om 2 ruiters incl bagage en slechts 2 paarden(die beiden bereden worden)

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 11:11

Oja dat is wel een goede ja. Als je alles zelf mee hebt is een plekje vinden inderdaad makkelijker.

Nee, ik hoef niet perse luxe, slaapzakje in een stal is ook prima, maar ik kan niet een hele omheining voor de paarden mee slepen.

Britta31
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:12

Oproep op bokt doen of er een lieve is bokker is met een plekje?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:20

hele omheining is ook veel gezegd.

met 8 kleine prikpaaltjes,een simpel snokdraadje en een batterijtje kom je overal,weegt niet veel en kan je makkelijk achter een zadel binden.
maar als je voor die optie gaat,moet je dus ook tent,slaapzak,matje,....voorzien en dat moet je echt een handpaard meenemen om een deel van de bagage te dragen.
dat kan prima,het is gewoon een keuze.

als je echt een wei ed zoekt voor je paard,is zoiets moeilijker en soms niet te vinden op enkele uurtjes,zou ik toch kijken om zoveel mogelijk plaatsen vast te leggen.

los daarvan moet je echt je bagage onder de loep nemen bij een echte trektocht.
want bv een bezweet dekje is niet droog na een nacht,en kan je dus niet terug opleggen de volgende morgen.
wat als je hoofdstel het onderweg begeeft?je stijgbeugelriem afbreekt?
ook naar bagage toe,een rugzak is niet aan te raden,maar in zadeltassen kan je niet veel meenemen.
steek eens een extra rijbroek in een zadeltas,die zit meestal al vol.
als je dan nog een slaapzak,andere kleding,eten en wat minimaal drinken meeneemt,.... heb je meestal eigenlijk al veel te veel bagage om samen met jou op je paard te dragen voor meerdere dagen.

wij deden meestal stertochten omdat dit een stuk makkelijker is(je slaapt altijd op dezelfde locatie en gaat elke dag een andere richting uit).zo had je tenminste al geen reserverkleding,poetsspullen,wasspullen,reservespullen,....voor zowel jezelf als je paard mee.
dan had je enkel een regenjas,wat eten en drinken voor een dag,een goed mes,reservetouw,regenkledij,....mee voor een hele dag,en daarmee zaten onze zadeltassen eigenlijk altijd al vol.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 11:30

Britta31 schreef:
Oproep op bokt doen of er een lieve is bokker is met een plekje?

Dat is wel een goed idee idd. Ik zie het wel eens spontaan aangeboden worden, maar als ik echt een oproep wil plaatsen waar zou ik dat dan het beste kunnen doen? Mag dat in TAO of moet dat echt op de bokt markt?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:35

zal op de boktmarkt moeten.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 11:37

tengeltje11 schreef:
hele omheining is ook veel gezegd.

met 8 kleine prikpaaltjes,een simpel snokdraadje en een batterijtje kom je overal,weegt niet veel en kan je makkelijk achter een zadel binden.
maar als je voor die optie gaat,moet je dus ook tent,slaapzak,matje,....voorzien en dat moet je echt een handpaard meenemen om een deel van de bagage te dragen.
dat kan prima,het is gewoon een keuze.

als je echt een wei ed zoekt voor je paard,is zoiets moeilijker en soms niet te vinden op enkele uurtjes,zou ik toch kijken om zoveel mogelijk plaatsen vast te leggen.

los daarvan moet je echt je bagage onder de loep nemen bij een echte trektocht.
want bv een bezweet dekje is niet droog na een nacht,en kan je dus niet terug opleggen de volgende morgen.
wat als je hoofdstel het onderweg begeeft?je stijgbeugelriem afbreekt?
ook naar bagage toe,een rugzak is niet aan te raden,maar in zadeltassen kan je niet veel meenemen.
steek eens een extra rijbroek in een zadeltas,die zit meestal al vol.
als je dan nog een slaapzak,andere kleding,eten en wat minimaal drinken meeneemt,.... heb je meestal eigenlijk al veel te veel bagage om samen met jou op je paard te dragen voor meerdere dagen.

wij deden meestal stertochten omdat dit een stuk makkelijker is(je slaapt altijd op dezelfde locatie en gaat elke dag een andere richting uit).zo had je tenminste al geen reserverkleding,poetsspullen,wasspullen,reservespullen,....voor zowel jezelf als je paard mee.
dan had je enkel een regenjas,wat eten en drinken voor een dag,een goed mes,reservetouw,regenkledij,....mee voor een hele dag,en daarmee zaten onze zadeltassen eigenlijk altijd al vol.

Een pakpaard gaat niet lukken, zeker het eerste deel van de route is vrij druk, ik kan dan niet op 2 paarden tegelijk letten.
Vanuit 1 locatie ritten maken kan ook idd, maar het mist wel een beetje charme.

Opzich hoeft er voor een paar dagen niet veel mee, je hebt speciale snel drogende dekjes, een dunne rijbroek droogt ook wel in een nacht en tuig wat afbreekt is wel tijdelijk te maken met een stro touwtje. Het lijkt me juist een leuke uitdaging om dat te laten lukken.

Britta31
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:41

Een pakezeltje <3

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:43

In welke omgeving wil je je trektocht gaan doen?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 11:48

Haha mijn paard is doodsbang voor ezels :+

Vanaf Nieuwkoop (ZH) een rondje over de Utrechtse Heuvelrug en weer terug.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:02

Je kunt op de helft van de route (wanneer je nog terug kunt) proberen een slaapplek te regelen. Met als optie dat je daar dan de volgende dag ook mag logeren als het niet lukt om een plekje te vinden.. of veel volgers op instagram hebben en dan oproeppjes plaaatsen voor dat stukje van je route.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:03

_suus19_ schreef:
Haha mijn paard is doodsbang voor ezels :+

Vanaf Nieuwkoop (ZH) een rondje over de Utrechtse Heuvelrug en weer terug.

Ah... dan kan ik je niet helpen.. mocht je dit een x in Zeeland willen doen.. :D

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 15:30

Jennyj01 dat is een goed idee inderdaad. Is wel precies het stuk door de polder dus lastig iets te vinden. Instagram heb ik helaas niet.

Yvje86 bedankt voor het aanbod! Voor nu helaas iets te ver.

Ik heb iets gevonden in Woudenberg, maar dat is 55 km vanaf mij, dus ik moet halverwege ook iets vinden.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:59

Je hebt pb :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:24

Misschien kun je ook locaties vinden via vriendenopdefiets.nl

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:22

VeKaBo, SVR, NVVR om maar eens wat opties te noemen. Google maps en kijken waar je tekenen vind van paardenhouderij (buitenbak, longeercirkel, dat soort dingen).

Er zijn echt bosjes mogelijkheden in NL, maar je moet niet bang zijn voor onorthodoxe oplossingen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 07:26

wij hebben het vroeger gedaan en dan de tent vooraf al geplaatst. Wij konden met tent en de paarden bij een manege terecht