Goeie rijbroeken: zonder grip, leren zit, etc.

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Cardy

Goeie rijbroeken: zonder grip, leren zit, etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-17 14:47

Je ziet tegenwoordig bijna niet anders meer... Hele mooie rijbroeken , maar de meeste met deel of zelf's volledig grip en natuurlijk de (nep) leren zit.

Ik vind dit totaal niet fijn, mis mijn bewegingsvrijheid en ik rij de binnenkant van mijn knieën open.

Nu op zoek naar een hele fijne en goeie rijbroek, maar welke?

Ik ben zelf fan van Pikeur, Horse Pilot, etc. Liever niet merken als Harry's horse of anderen in dat segment.

Welke modellen zijn echt mooi en passen bij mijn eisen?
Heb sites als Divoza, EJ, Ooteman, etc. al bekeken maar zat toch niet de rijbroek tussen.

Daroma, Roma (Wonderboy x Jetset-D) Z1+11 Van afgeschreven naar revalidatie
Novella è Bella, Nova (Total US x Wonderboy) Alweer 6 maanden oud!
Kyara, stoere Welsh-b pony (v. onbekend)

Lavita, Vita (v. Fair Play) Z1+12; 9 juli 1993 - † 30 september 2016 Just for now my friend... We say goodbye...

butterfly84

Re: Goeie rijbroeken: zonder grip, leren zit, etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:58

Ik draag ook alleen maar rijbroeken van pikeur. Daar zijn er ook veel van zonder leren stukken. Zit er geen ruitersportzaak bij je in de buurt waar je ze kan passen?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-17 15:31

butterfly84 schreef:
Ik draag ook alleen maar rijbroeken van pikeur. Daar zijn er ook veel van zonder leren stukken. Zit er geen ruitersportzaak bij je in de buurt waar je ze kan passen?

Mijn maat weet ik, dus dat is geen probleem.

Ik ben vooral nieuwsgierig naar andere merken en modellen dan Pikeur en Horse Pilot.

Lavita, Vita (v. Fair Play) Z1+12; 9 juli 1993 - † 30 september 2016 Just for now my friend... We say goodbye...

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:46

https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... 4793,26253

Zit hier echt niks voor je tussen? De broeken van Epplejeck zelf vind ik heel erg fijn, ook een stuk beter dan hh. Maar ik weet niet of dat helemaal is wat jij zoekt.

Esparado, PK en Kingsland schijnen ook heel fijn te zijn en staan er ook tussen. Misschien is dat iets meer wat je zoekt.

Als er een Epplejeck of een Divoza bij je in de buurt zit, kan in je aanraden om daar eens langs te gaan. Vertel dan een verkoopmedewerker je eisen en mijn ervaring is dat ze je graag helpen met broeken voor je zoeken.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-17 18:55

Freyr schreef:
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... 4793,26253

Zit hier echt niks voor je tussen? De broeken van Epplejeck zelf vind ik heel erg fijn, ook een stuk beter dan hh. Maar ik weet niet of dat helemaal is wat jij zoekt.

Esparado, PK en Kingsland schijnen ook heel fijn te zijn en staan er ook tussen. Misschien is dat iets meer wat je zoekt.

Als er een Epplejeck of een Divoza bij je in de buurt zit, kan in je aanraden om daar eens langs te gaan. Vertel dan een verkoopmedewerker je eisen en mijn ervaring is dat ze je graag helpen met broeken voor je zoeken.

Dankjewel voor de tip! Divoza zit helaas meer dan 1,5 uur van mij vandaan en bij EJ al eens gezocht maar nog niet gevonden.

En dankjewel voor de link, heel raar.. via mijn telefoon kon ik niet het soort zitvlak kiezen. Zie nu wel, maar 2 pagina's met rijbroeken.

EJ eigen merk vind ik niks, erg stug. Die van Desperado is zeker mooi (denim).

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:58

Geen idee welke maat je hebt? Ik heb er nog 2 liggen die ik niet draag mijn voorkeur gaat juist uit naar alles wat jij niet wilt haha!

Eentje van equitheme en eentje van esperado.. beide zonder zitvlak oid.

❥ Esprit
❥ Belle

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 19:03

Ik draag zelf altijd de Cavallo Syria, volgens mij beetje dezelfde pasvorm als de Pikeur Janett.
Alleen deze is dus ook uit het assortiment... |(

Ben nu overgestapt op het model Chagall van Cavallo.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 19:05

Mijn favoriete broek is de kingsland jessica. Heerlijke dunne broek zonder grip.

HarmonieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 19:06

Ik vind zelf de Pikeur Prisca een fijne broek. Deze bestaat in gewone en lengtemaat. Volgens mij ook bij EJ te koop.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:13

Ik heb zelf een witte van Felix Buhler, bij Krämer gehaald. Daar zit geen leren zitvlak op en geen grip. Overigens heb ik dezelfde van FB in een andere kleur wel met grip maar geen last van mijn knieen.
Mijn knieen reed ik wel elke keer open, maar ik ben overgestapt op Webbers en toen wat het probleem meteen opgelost.
Overigens heeft FB een veel aantrekkelijkere prijs dan Pikeur (hoewel ik moet toegeven dat Pikeur wel iets fijner zit).

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:17

Decathlon heeft simpele broeken zonder grip. Ik heb er zelf een paar, alleen nog niet zo lang dus ik kan niet beoordelen of ze lang mee gaan. Ze zitten wel heel lekker!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:24

Ik ben helemaal fan van de Epplejeck Sparkle. Dat vind ik zo'n fijne broek!
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... _3845.html

En ik heb deze:
https://www.kramer.nl/rijbroek-Pearl-me ... &ci=256845
Die heeft wel kniestukken van (nep)leer, maar verder een hele comfortabele elastische broek.

En verder heb ik nog een Ariat Olympia, ook een hele fijne broek, en een Horka in de kast. Maar de laatste wordt al jaren niet meer gemaakt in dit model. Ik heb deze gekocht in 2010 en was de laatste in de winkel.

De lieve <:) laat je weer genieten; Iedereen houdt wel van zoet; Dus geven de :D{ :D{; [&] [&] en strooigoed!

Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]
Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:26

Willemiens schreef:
Ik draag zelf altijd de Cavallo Syria, volgens mij beetje dezelfde pasvorm als de Pikeur Janett.

Hier hetzelfde probleem...
Valt de Chagall hetzelfde?

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 04:36

Nouvel schreef:
Willemiens schreef:

Hier hetzelfde probleem...
Valt de Chagall hetzelfde?

Ja, redelijk. Stof is alleen anders de van de syria zat mij toch fijner..
En moest een maatje groter.. maar of dat nou echt aan het model ligt :Y)

Daancha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 06:58

Ik heb dezelfde wensen als jij dus heb er nu 3 van Horse Pilot. Naast die broeken vind ik alles stug. Ik zou lekker blijven bij de modellen die je fijn vindt :)

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 07:09

De allergoedkoopste rijbroeken van de decathlon hebben geen grip of leren zit :D
Voor 10 euro heb ik de, voor mij, perfecte rijbroek gevonden.

En ik heb zo'n zelfde rijbroek van Eurostar, maar dat model is volgens mij oud en niet meer te verkrijgen. Kwalitatief beter dan die van de decathlon, dat wel

Vetra................ In loving memory
Urban............... In loving memory

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 07:12

Daancha schreef:
Ik heb dezelfde wensen als jij dus heb er nu 3 van Horse Pilot. Naast die broeken vind ik alles stug. Ik zou lekker blijven bij de modellen die je fijn vindt :)

Heb daar zeker naar gekeken, toevallig laatst mijn 3e broek gekocht. Heb nu eigenlijk de kleuren die ik mooi vind, de rest wil ik niet of lijken teveel op mijn huidige (blauw tinten). En merk dat veel winkels deze broeken eruit gooien, omdat de meeste toch graag grip willen.

Heb nu een spijkerstof rijbroek besteld bij Divoza, waren in de uitverkoop dus ben benieuwd.

Daancha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:57

Cardy schreef:
Daancha schreef:

Heb daar zeker naar gekeken, toevallig laatst mijn 3e broek gekocht. Heb nu eigenlijk de kleuren die ik mooi vind, de rest wil ik niet of lijken teveel op mijn huidige (blauw tinten). En merk dat veel winkels deze broeken eruit gooien, omdat de meeste toch graag grip willen. .

Ja jammer he, ben ook bang dat ze er in Nederland overal uitgaan. Divoza kan ze wel in alle beschikbare kleuren bestellen trouwens. Heb daar ook eentje besteld die ik op de site van Horse Pilot had gezien.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:29

Ik volg ook even mee! Ben ook opzoek naar een rijbroek maar wil net als jou geen leren zitvlak of siliconen. Ben wel fan van eurostar rijbroeken, maar bij ej en divoza kan ik alleen maar rijbroeken vinden met siliconen enzovoort helaas!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:11

Willemiens schreef:
Ja, redelijk. Stof is alleen anders de van de syria zat mij toch fijner..
En moest een maatje groter.. maar of dat nou echt aan het model ligt :Y)

Oké dank je, om te onthouden!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-17 08:40

Cardy schreef:
Heb nu een spijkerstof rijbroek besteld bij Divoza, waren in de uitverkoop dus ben benieuwd.

Deze maar gauw teruggestuurd, wat een drama broek...

Dus helaas nog steeds op zoek.

Daancha schreef:
Ja jammer he, ben ook bang dat ze er in Nederland overal uitgaan. Divoza kan ze wel in alle beschikbare kleuren bestellen trouwens. Heb daar ook eentje besteld die ik op de site van Horse Pilot had gezien.

Toch misschien weer een Horse Pilot bestellen, en dan via Divoza als ze weer eens 25% korting hebben.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:07

Ik ben fan van de Eurostar domino flex :j dat is echt een hele fijne, zachte broek zonder poespas. Gaat ook heel lang mee!

“Ik was die blinde, ja”
Op zoek naar een nieuw paardenvriendje:
https://www.bokt.nl/markt/ad/503633/paard-gezocht

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:13

Pikeur is nu in de aanbieding bij Divoza. Ik heb daar afgelopen zaterdag nog een Candela gepast zonder grip.

FemkeVH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:14

Daancha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:55

Cardy schreef:
Cardy schreef:

Deze maar gauw teruggestuurd, wat een drama broek...

Dus helaas nog steeds op zoek.

Daancha schreef:

Toch misschien weer een Horse Pilot bestellen, en dan via Divoza als ze weer eens 25% korting hebben.

Ze hebben nu 20% Cardy :) op alle rijbroeken.