Omdat ik het ook niet meer weet.........

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabiansp

Omdat ik het ook niet meer weet.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 23:34

We zagen op een verkoopsite een merrie aangeboden die perfect zo passen in ons fokkerijprogramma.
Na wat heen en weer mailen een afspraak gemaakt om te gaan kijken.
Merrie was niet echt moeders mooiste maar had verder geen zichtbare gebreken die de fokkerij zouden belemmeren dus met verkoper overeenkomst gemaakt per mail.
Ze zouden haar op de door ons afgesproken datum komen brengen. Groot was onze verbazing toen verkoper vanmorgen mailde dat het niet de merrie was die wij graag wilden voor ons fokprogramma.
Ze had totaal andere bloedlijnen. Ook de merrie die ons was getoond was niet degene wat ons gezegd was.
De andere merrie waarvan de afkomst was verteld en die we graag wilden hebben was wél in het bezit van verkoper.
Ik heb toen aangegeven dat ik merrie XXX wilde kopen die ons was aangeboden en niet de merrie die de andere bloedlijnen had, omdat die niks voor onze fokkerij konden betekenen.
Antwoord was: Dan gaat de koop niet door. Wat nu?

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:36

Niks? Wat zou nu graag willen dan?

Destination

Re: Omdat ik het ook niet meer weet.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:40

Dus de merrie die je hebt gezien was niet de merrie van de advertentie? Viel dat niet op aangezien er waarschijnlijk wel foto's in de advertentie stonden?
Verder vind ik het maar een vreemd verhaal, ik zou er geen paard meer vandaan willen hebben.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:41

Op zoek naar iets anders geschikts!

Tigra_

Inderdaad wel een vaag verhaal. Denk niet dat je daarmee in zee wilt gaan. Zou het loslaten en opzoek gaan naar een andere merrie. Zijn er zat te koop en vast ook eentje die bij jullie wensen past.

senna21
🏆 Paardenfluisteraar

Op zoek naar een andere merrie!
Is het je de stress waard om deze koop door te zetten?

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:42

Je kan ze moeilijk dwingen om die andere merrie te verkopen.

Heb je gevraagd waarom de koop nu niet doorgaat ook al stond de merrie te koop?

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 23:45

Ze hadden ook de verkeerde foto's in de add gezet. Wij willen de merrie die op papier werd aangeboden nog steeds erg graag omdat er ergens anders niet aan te komen is.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:47

Arabiansp schreef:
Ze hadden ook de verkeerde foto's in de add gezet. Wij willen de merrie die op papier werd aangeboden nog steeds erg graag omdat er ergens anders niet aan te komen is.

Hoe dan :')
En stel ze gaan akkoord, hoe weet je zeker dat je de juiste krijgt? Ik zou toch echt verder zoeken als er bij de verkoop al zulke grote fouten worden gemaakt.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:58

Ik zou gelijk stoppen met de verkopers. Het is een beetje een gek verhaal en ik denk dat je beter geen verdere zaken met hun moet doen...
Ik denk dat de merrie die jullie op papier aangeboden is dan ook niet helemaal volgens het papiertje zal zijn. Als er voorheen inderdaad al zulke fouten gemaakt worden zou ik het niet vertrouwen.
Er zijn genoeg leuke merrie's! :o

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 00:01

In de koopovereenkomst werd steeds haar naam genoemd. Door de chip weet je of je de juiste krijgt.
In mijn ogen moet verkoper zich houden aan de verkoopovereenkomst van de merrie marietje die steeds werd genoemd en en niet van sofietje die het in het echt was zoals later bleek.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 00:03

Hoe kan je nou een ander paard incl andere nloedlijnen aangeboden worden. En bij afhalen/brengen weer een ander paard.

Of je hebt zelf je onderzoek niet correct gedaan bij bezichtiging, neem aan dat je paard checkt en papier/paspoort erbij. Of je hebt niet bezichtigd en het is via mail gegaan.

In dat laatste geval heb je zwart op wit staan dat je koop overeenkomt hebt als er precies uitgelegd staat welke merrie, maar dit is een gebed zonder einde vaak en kost je vaak zoveel inspanning om je gelijk te halen.
De vraag is, moet je dat wel willen.

Er zijn nog genoeg andere leuke dieren voor de fokkerij, waarom wil je persee deze merrie?
Door afstamming of prijstechnisch? Ik vermoed het laatste.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 00:11

Lekker laten gaan.

senna21
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 00:13

Mogelijk is de eigenaar zich gaan realiseren dat de prijs toch wel erg schappelijk was,.
Maar een vreemd verhaal blijft het.
Wijsheid gewenst.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 01:25

Heel simpel: dan gaat de koop niet door. Blijkbaar ziet de verkoper af van de verkoop van de merrie die jullie willen. :)

Was het trouwens een echte koopovereenkomst die getekend is?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 07:35

Met zo'n verkoper zou ik niet eens meer zaken willen doen. Zoals ik het lees uit jouw verhaal, wilde hij je bewust een andere merrie verkopen en is hij bij de bezichtiging ook niet eerlijk geweest hierover. De merrie die hij je nu aanbiedt heb je ook niet gezien, je gaat toch niet ongezien een paard kopen??? Jammer dan van die bloedlijnen, ik zou lekker op zoek gaan naar wat anders. Ik neem aan dat je pas volgend voorjaar wilt gaan fokken, dus dan heb je nog even de tijd.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 07:52

Maar is het paard al betaald of niet? Zo niet, lekker laten gaan. Zo wel, aangifte gaan doen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:10

Ondanks dat het paard je misschien niet meer loslaat, blijf alert. Geen zaken doen met iemand die op deze manier communiceert en handelt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:13

Wat een wazg verhaal.
Ik vraag me zelfs af of verkoper wel dat ene paard heeft.

Maar goed hij verkoopt niet.
Ja je hebt een overeenkomst. Maar wil je daar dan een zaak van maken?
Gaat duurder worden dan het paard.
Laat gaan laat gaan. Er zal er vast een zijn die qua bloedlijn ook wel aansluit.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:31

Raar verhaal en totaal niet netjes van de verkoper
Eerst wil hij een bepaalde merrie verkopen met verkeerde foto's in de advertentie.
Je gaat kijken ziet wel de merrie van de adv. foto's maar achteraf niet de bloedlijnen uit de adv.
En ze willen je een totaal ander paard leveren.

Ik vind dit op fraude lijken.
Ik zou eens in de fokkerij wereld navraag doen over deze fokker of dit vaker is voorgekomen.

Ik snap niet waarom de fokker A te koop zet met foto van B en jou uiteindelijk C levert wat schiet de fokker hiermee op behalve zijn naam te grabbel gooien.
Waarom zet iemand dan A te koop?

Snap dat deze bloedlijn voor jullie interessant is maar zou geen zaken willen doen met deze fokker het zou me ook niet verbazen als er met chips ook gefraudeerd is, lang leve DNA

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 12:58

Op grote bedrijven gebeurt het weleens vaker dat er wat door de war raakt.
Kan heel goed zijn dat ze dit betreffende paard wilden verkopen en dachten dat het sofietje was, maar dat het nu bij controle marietje blijkt te zijn :+ Dan is het ook logisch dat ze je nu niet ineens het andere willen verkopen, maar laten weten dat er een ander papier bij het te koop staande paard hoort. De meeste mensen (fokkers uitgesloten) kopen een paard tenslotte niet om het papier.
Laatst bijgewerkt door gomir op 28-07-17 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:21

De stal heeft dus de vergissing gemaakt met het papier.
Hij wil de merrie met dat papier niet aan jullie verkopen en jullie willen de getoonde merrie niet kopen.
Lijkt me best logisch dat de koop dan idd niet door gaat.

Roadracer
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:29

Waarschijnlijk heeft de verkoper de paspoorten verwisseld (of had hij het in ieder geval niet allemaal scherp meer :+ ) en is achter zijn fout gekomen toen hij de papieren bij elkaar ging zoeken, chip ging aflezen en zag dat er iets mis was. Hoeft geen opzet te zijn.
Feit is dat hij op zich kennelijk geen bezwaar had tegen verkoop van een dier met die papieren (aangezien de gewenste papieren in de advertentie stonden). Zou het gesprek aangaan en vragen of er toch mogelijkheden zijn om die andere merrie te kopen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:17

Roadracer schreef:
Waarschijnlijk heeft de verkoper de paspoorten verwisseld (of had hij het in ieder geval niet allemaal scherp meer :+ ) en is achter zijn fout gekomen toen hij de papieren bij elkaar ging zoeken, chip ging aflezen en zag dat er iets mis was. Hoeft geen opzet te zijn.
[Bij]Feit is dat hij op zich kennelijk geen bezwaar had tegen verkoop van een dier met die papieren (aangezien de gewenste papieren in de advertentie stonden).[/b] Zou het gesprek aangaan en vragen of er toch mogelijkheden zijn om die andere merrie te kopen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

????? Hoezo een feit?
Kan toch juist zijn dat hij de merrie met dat papier juist niet kwijt wil.
Dat hij het getoonde paard wilde verkopen, maar per ongeluk het verkeerde papier erbij heeft gepakt.
Maar als die merrie ook te koop is, zal er een groot prijs verschil zijn, anders zal de eigenaar dat vast al aangeboden hebben.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:43

Wees blij dat de verkoper achter de vergissing is gekomen of ben ik nu naïef?