Thiedemanteugels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Juttertje88

Thiedemanteugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 16:18

Hoii! Ik heb een vraagje, ik kan het niet vinden in het reglement (kan zijn dat ik eroverheen heb gekeken, sorry dan daarvoor)

Ik ga binnenkort officieel starten met een manegepaard in de B. In de lessen heeft het paard een thiedeman om (ikzelf rijd wel zonder natuurlijk)
Ik weet dat een thiedeman zelf niet is toegestaan, maar aan zijn teugels zitten wel van die ringetjes voor de thiedeman. mag ik eigenlijk wel met die teugels rijden met knhs, of moet ik gewone teugels omdoen?

Thnx alvast!

maximussJarig

Re: Thiedemanteugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:26

Draai gewoon een stukje zwarte tape rond de ringetjes, zo vallen ze niet op en dan kunnen ze er niets van zeggen.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 22:52

Volgens mij mag je hier wel je proef mee rijden. Dus je hoeft niet perse andere teugels er aan doen.

JudithGigi
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Thiedemanteugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:30

Zolang het alleen de teugels zelf zijn mag je hier volgens mij gewoon mee starten omdat het verder toch geen meerwaarde heeft

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:34

Citaat:
Aan het materiaal en de uitvoering van de teugels worden geen regels gesteld, met dien verstande dat
in géén enkele klasse het gebruik van een voorziening, die als een lus of handvat kan worden
aangemerkt, is toegestaan.

Citaat:
Op het losrijterrein en op andere trainingsplaatsen van het wedstrijdterrein zijn wel toegestaan:
- glijdende martingaal, Thiedemann-teugel alleen echter in combinatie met een trenshoofdstel, (knip)

Mij lijkt dus dat de teugels zijn toegestaan in de proef.