Ik ga toch een poging wagen, misschien zijn hier mensen die dit herkennen en tips hebben oid.
Mijn verzorgpaard is ontzettend onrustig op de trailer.. Ze stampt de hele tijd met haar voorbenen (verbouwd de trailer zeg maar...) Zowel in stilstand als dat we aan het rijden zijn.
Ik rij dit paard nog niet zo lang, ze is inmiddels 6 jaar oud en heeft dit gedrag al vanaf het begin laten zien op de trailer.
Overigens gaat ze prima de trailer op en af, soms een kleine aanmoediging nodig.
Haar moeder vertoonde precies hetzelfde gedrag op de trailer.
Vandaag met haar op pad geweest naar de zadelmaker, toen had ze wel wat periodes dat ze echt stil stond op de trailer. Hebben haar ook gewoon even laten staan terwijl de winkel in waren. En misschien is het ook een kwestie van oefenen en doorzetten en letterlijk kilometers maken. Heb alleen zelf geen trailerrijbewijs (wel mijn doel) en telkens iemand vragen is ook niet altijd mogelijk. En veel willen haar niet op hun trailer hebben....(wat ik heel goed snap!)
Het paardje is sowieso één met weinig rust in haar kont, staat in stal ook soms te schrapen met haar voorhoeven als het haar te lang duurt...
Hebben mensen misschien tips, trucs of wat dan ook?
Roep maar en wie weet heb ik er wat aan