Wat vinden jullie hiervan? Freeform zadel stuk.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

krissie20

Wat vinden jullie hiervan? Freeform zadel stuk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 08:12

Iets meer dan een jaar geleden heb ik een nieuw Freeform zadel gekocht bij Per Mi Cavallo. Tijdens de zadelpas leek het zadel goed te liggen, maar toen ik het eenmaal had schoof het naar voren. Ik heb dit gemeld, maar de dame wou niet komen omdat het zadel volgens haar tijdens het passen goed lag. Vervolgens werd ik doorverwezen naar een osteopaat want ze dacht dat het aan mijn paard lag of aan mij. Vervolgens een andere zadelpasser erbij gehaald en die constateerde dat het zadel te groot is voor mijn paard en dat de panelen niet goed lagen. Ze heeft de panelen zo verplaatst dat mijn paard zo min mogelijk last heeft van het zadel.
Een aantal maanden latrer begint mij paard boos te worden tijdens het opzadelen. Dus osteopaat erbij gehaald en paard bleek last te hebben naast de schoft. Volgens de osteopaat kan het van het zadel komen maar hoeft niet.
Vervolgens ga ik googlen op hoe anderen de panelen hebben liggen en kom ik een foto van mezelf op de site van Per Mi Cavallo tegen met een teksje dat ik zo tevreden met het zadel ben. Ik heb nooit toestemming gegeven voor een foto, die ze zonder dat ik het wist heeft genomen tijdens de zadelpas, en de tekst is ook niet van mij want ik was helemaal niet tevreden. Dus maar een mailtje gestuurd dat de foto's van de site af moeten. Daar heb ik nooit een reactie op gehad, maar de foto's zijn wel van haar site gehaald.
Toen ben ik zelf wat gaan experimenteren met de panelen en toen ik het zadel op zn kop legde bleek de stof tussen de panelen los te laten. Ik heb foto's gemaakt en verstuurd naar Per Mi Cavallo. Vervolgens krijg ik een mail dat er overleg is geweest (geen idee met wie) en dat ik het zadel naar een adres in Italie kan sturen. Ik heb daarop gereageerd dat ik wel graag wil weten wat er met mijn dure zadel gaat gebeuren en wie de kosten van het verzenden gaat betalen en hoe lang ik mn zadel dan kwijt ben. Reactie was: onduidelijk wat ze met het zadel gaan doen en de kosten voor verzenden zijn voor mijn rekening. Volgens haar zat er een jaar garantie op het zadel en daar zit ik net overheen maar ze gaan kijken of het wellicht een productiefout is.
Los van dat de communicatie met Per Mi Cavallo erg moeizaam gaat en weinig klantvriendelijk en ik dus weinig vertrouwen in de hele gang van zaken heb, waar heb ik eigenlijk recht op? Ik zie het al gebeuren dat ik mijn zadel naar Italie stuur (2x verzendkosten voor mijn rekening) en dat er vervolgens wordt geconstateerd dat het geen productiefout is en ik met een kapot zadel blijf zitten. Plus dat ik straks weken zonder zadel zit.

Anoniem

Re: Wat vinden jullie hiervan? Freeform zadel stuk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 08:18

In dit soort gevallen, bellen of ga langs!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 08:53

Langs gaan en persoonlijk contact hebben. Dan kan ze ook zien wat er precies mee is. Via mail is ook geen fatsoenlijke manier om te communiceren met zulke problemen vind ik. Wel ontzettend balen voor je zeg! Zadel zomaar opsturen zou ik dan ook zeker niet doen. In mijn beleving zou Per mi cavallo het dan zelf moeten opsturen en jou een leenzadel verstrekken.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 09:05

Pfff wat een service!!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 09:12

Willemina_L schreef:
Langs gaan en persoonlijk contact hebben. Dan kan ze ook zien wat er precies mee is. Via mail is ook geen fatsoenlijke manier om te communiceren met zulke problemen vind ik. Wel ontzettend balen voor je zeg! Zadel zomaar opsturen zou ik dan ook zeker niet doen. In mijn beleving zou Per mi cavallo het dan zelf moeten opsturen en jou een leenzadel verstrekken.

Maar dan heb je wel bewijs als je via de mail alles zwart op wit hebt!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 09:14

Poeh dat is niet tof zeg zoals je het omschrijft...

Als ik jou was zou ik over hun heen gaan en direct contact opnemen met de producent van Freeform: http://leselleitaliane.com/EN/contacts/
Zeina is een super aardige dame die je volgens mij zéker goed zal helpen als je haar gewoon vriendelijk benadert :)

Ik neem aan dat dit ook het adres is dat je op hebt gekregen?

krissie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 11:33

Bedankt. Ik heb inderdaad een adres gekregen van La selle italiane. Mocht ik ze benaderen, kan dat in het Engels?

Langsgaan bij Per mi cavallo heeft geen zin want ze houdt haar adres angstvallig geheim. Hoewel ik wel weet waar ze woont denk ik dat het er niet beter van wordt als ik ineens bij haar op de stoep sta. Het gaat hier om een priveadres dus geen winkel ofzo. Ik ben juist aan het mailen zodat ik alles zwart op wit heb. Uit een eerdere ervaring blijkt dat wel handig te zijn.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:46

bellen en eisen dat ze langs komt, daarnaast moet zij het zadel versturen en heb jij niks te maken met de leverancier. Zij verkoopt dus zij moet het oplossen.
Als je het opstuurt heb je geen poot om op te staan en kan zij haar handen er volledig vanaf trekken.
Alles op papier laten zetten door haar.
Of de leverancier laten weten hoe de service verloopt en of zij jou kunnen helpen.
Kan me niet voorstellen met een verkoper zoals deze dame

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 12:06

Poeh, 'tevreden gebruikerservaringen' vervalsen vind ik wel heel erg grof van Per Mi Cavallo... :=

Als een verkoper zo bot doet zou ik er inderdaad overheen stappen en direct contact opnemen met de fabrikant (en anderen waarschuwen om met een grote boog om die verkoper heen te lopen). Zadels naar Italie versturen kan trouwens wel gewoon. Zorg ervoor dat je eerst goede foto's maakt van het probleem, want dan heb je in elk geval nog iets van bewijs, stel dat het fout gaat. DIe kun je ook eerst naar de fabrikant opsturen zodat zij al zien wat het probleem is. Zelf moest ik mijn Ghost zadel terugsturen naar de fabriek en een week later had ik hem alweer terug. Natuurlijk hebben zij hem supersnel gemaakt, maar ook de verzendtijd viel me dus heel erg mee; ik was bang dat ik weken zou moeten wachten voor hij uberhaupt aankwam, maar dat was gelukkig niet zo. :)

krissie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 12:38

Was ook behoorlijk pissig over die foto op haar site waar ik nooit toestemming voor heb gegeven en die er waarschijnlijk wel een jaar op heeft gestaan. Ongelooflijk dat iemand dat doet.
Waar ik nog mee zit. Waar heb ik recht op? Het zadel is een jaar oud, maar het is echt geen gebruiksschade ofzo. Bovendien moet ik zelf de verzendkosten betalen wat ik erg raar vind.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 12:42

Gewoon eerst even mailen naar Zeina, in het Engels kan prima :j

Leg het verhaal uit, blijf vriendelijk naar haar want zij kan er ook niks aan doen, en vraag of zij je kan helpen en wacht dan even haar voorstel af...wellicht word je dan een keurige oplossing aangeboden en hoef je je geen zorgen meer te maken over de vragen die je nu hebt :)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 17:05

Ah ik dacht dat het een gewone winkel was. Niet dus.. Ik zie dat er hele goede adviezen gegeven worden om direct contact te leggen buiten per mi cavallo om. Dat zou ik zeker doen! Dan heb je ook meteen een duidelijk verhaal naar de verkoper toe.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 17:36

Pff vervelende situatie.
En ik maar denken dat ze eerlijk en betrouwbare verkopers waren.
Wou in de toekomst bij hen immers een zadel kopen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 18:51

Bedrijven die alleen maar goede recensies op hun website hebben staan en en andere weigeren of niet plaatsen zou ik maar met een dikke korrel zout nemen. Het wordt nog ergers als ze ongevraagd een recensie van je plaatsen die je niet geschreven hebt en een foto waar je geen toestemming voor gegeven hebt. Ik kan me van jou heel goed voorstellen dat je dan alle stekels uit hebt staan en het vertrouwen helemaal kwijt bent. Ik hoop dat Italië je gaat helpen maar ik heb mijn vraagtekens daarbij. Is toch ook erg vreemd dat iemand wel een zadel kan verkopen maar als er klachten zijn je daar zelf mee laat worstelen of je een zadel naar Italie op laat sturen. Zij heeft jou toch het zadel verkocht dan moet ze ook staan voor wat ze verkoopt. Straks ben je het zadel kwijt en krijg je ook nog bericht dat het aan jou ligt of aan wat dan ook maar niet aan het zadel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 18:59

Nou Rizette niet zo nors hoor :)

Freeform zelf kan er niks aan doen dat dit niet goed opgepakt is.
TS kan gewoon eerst duidelijke foto's maken, hen direct een mailtje sturen en vragen of ze kunnen helpen.

Wie weet bieden ze wel een hele mooie oplossing want ik ken Zeina niet anders dan als een hele aardige dame, en het bedrijf achter Freeform als een heel fijn bedrijf :j

Ik heb er echt alle vertrouwen in dat als het idd. een pech-gevalletje is, dit gewoon netjes opgelost wordt. Het zou mij ten zeerste verbazen als het anders zou gaan :)

Van Per mi Cavallo weet ik niet zo veel dus daar doe ik geen uitspraken over wat hun kant van het verhaal zal zijn.
Maar in Zeina heb ik echt wel vertrouwen dat die fatsoen en klantvriendelijkheid zal tonen :j

Maargoed ik heb ook geen glazen bol, hoop dat TS naar tevredenheid geholpen wordt en dat ze het hier nog even wil laten weten hoe het afgelopen is :)

krissie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 09:28

Ik twijfel nog erg. Ik denk dat ik ook ff ga overleggen met mn rechtsbijstand.
Weet iemand ook de rol van Skyriding? Ik moet namelijk op een briefje in de doos doen met daarop Skyriding en een datum zetten. Gewoon ff nieuwsgierig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 09:36

Skyriding is (of was? geen idee) volgens mij de officiële verdeler van de BeNeLux van Freeform.

Ik begrijp je twijfel niet, je heb een prima oplossing aangereikt gekregen om gewoon direct contact met de producent op te nemen. Wat weerhoudt je ervan om dat te doen?

Uiteindelijk zijn zij toch degene die de reparatie moeten doen of het nu wel of geen garantie-geval is....en alleen zij kunnen dat laatste beoordelen dus wil je een kosteloze reparatie / vervanging dan zal dat bij hen vandaan moeten komen of je verkoper er nu tussen zit of niet :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 09:49

Omdat zij wel de kosten van verzending en retour moet betalen.
Omdat eens ze het zadel opstuurd, ze geen flauw idee heeft wanneer of ze nog wel haar zadel gaat terug zien.

Ik vind dat diegene due het zadel verkocht heeft die zaken moet regelen.

In feite trekt zij haar handen er vanaf en zegt ze tegen haar klant dat ze het maar rechtstreeks moet regelen.
Natuurlijk lekker gemakkelijk voor haar. Dus ik of het voor ts zo goed geregeld is dat betwijfel ik, eerder voor de verkoper.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 09:52

Ts: mijn zadel was ik zes weken kwijt. Bij mij heeft de verkoper toen alles geregeld.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 09:56

Dit moet door Permi Cavallo opgelost worden. Zonder kosten voor jou en tijdelijk een passend leenzadel. En anders rechtsbijstand er op zetten en haar aansprakelijk stellen plus kosten die je maakt, waaronder bijv. tijdelijk huurzadel, op haar zal verhalen.
Prima om ook bij de fabrikant informatie te verzamelen maar Per Mi Cavallo is degene die het op moet lossen.
Zou toch wat zijn als verkopers op deze manier geen service hoeven te leveren.
Laatst bijgewerkt door Mara2000 op 16-07-17 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 10:50

Ik heb de vrouw van Permicavallo ook al eens bij mijn pony's gehad, vond haar toen wel kundig overkomen, weet natuurlijk niet hoe ze is bij klachten...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 10:57

Ik denk dat het verstandig is om niet te veel conclusies te trekken voordat de kant van het verhaal van Per mi Cavallo zelf bekend is want een klant hoeft nog niet eens echt de waarheid te verdraaien om toch al een heel ander beeld van een verhaal te schetsen dan hoe het volgens de andere kant / verkoper is gegaan.

De andere kant van het verhaal kan de nu erg vervelend klinkende openingspost wellicht nog behoorlijk verzachten :(:)

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:27

Het is een beetje vreemd wat er gaande is... (ik volg het in elk geval niet helemaal meer) maar ten eerste zijn webshops en hun vestigingsadres simpel via het KvK nummer te achterhalen.
Vervolgens komen de voorwaarden van de verkoper aan bod, deze moeten aansluiten bij de wetgeving. De verkoper geeft aan dat de garantie via de fabrikant moet lopen, en dat TS zelf maar met de fabriek contact moet opnemen. Dat is niet correct.

De levensduur van een zadel ligt tussen de 5 a 10 jaar gok ik, en wettelijk gezien geldt gewoon dit:
https://www.kieskeurig.nl/document/A19B ... AB00374E15

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:43

Dat is een duidelijkvstuk, wat je hebt geplaatst Floortz. TS moet alleen met de verkoper praten. Hoeft geen actie naar fabrikant te ondernemen!

krissie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 10:43

Ik heb contact gehad met mijn rechtsbijstand en die hadden een soortgelijk verhaal als Floortz.

Overigens heeft Per mi cavallo ook gereageerd. Ze was uiteraard op de hoogte van dit topic. Ik heb haar gemaild wat mijn rechtsbijstand heeft verteld en de toon was ineens heel anders. Ik kan het zadel naar haar toebrengen en zij zorgt dat het naar Italië gaat en gemaakt gaat worden. Een vervangend zadel had ze niet dus daar moeten we nog een oplossing voor vinden. Ik heb inmiddels redelijk goede hoop dat het goed gaat komen, maar helemaal vertrouwen doe ik het nog niet.