Ervaring met Fautras JMS Classic AID - System

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Uniekje85

Ervaring met Fautras JMS Classic AID - System

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 18:58

Hallo,

Zoals titel misschien al prijs geeft; ik ben op zoek naar ervaringen m.b.t. de trailer Van Fautras JMS Classic met AID - system.

Ik zoek een trailer waarbij ik zelfstandig het paard kan laden en niet afhankelijk ben van anderen (ook niet voor het plaatsen van de stang). Ik zag online filmpjes over AID - system en het oogt als de perfecte oplossing.

Nou vroeg ik me dus af; werkt het AID-system echt? En kunnen paarden gemakkelijk de draai maken om er vooruit te stappen (vooruitlader)? Is trailer verder van goed materiaal? Ligt die prettig achter de auto? En qua afmetingen? Is die vergelijkbaar met een 1p of 1,5p trailer? En weet iemand eventueel een dealer of mogelijkheid om eentje in het echt te bekijken?

Hoor het graag!!

Vriendelijke groetjes

Uniekje85

sassefras

Re: Ervaring met Fautras JMS Classic AID - System

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:46

ik heb al 7 jaar een fautras ( obelic ) voor drie pony,s. in en uitstappen gaat makkelijker dan een trailer met klep. hij hangt als een huis achter de auto. kraaij in nijkerk is dealer van fautras

http://kraaynijkerk.nl/

lukka63
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:11

ik had de 1e trailer met dit systeem,werkt super goed vooral als je alleen bent met laden,helaas heb ik deze trailer door scheiding moeten verkopen.
Later een oudere fautras teruggekocht zijn heerlijke trailers.

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:44

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:26

Uniekje85 schreef:
Hallo,

Zoals titel misschien al prijs geeft; ik ben op zoek naar ervaringen m.b.t. de trailer Van Fautras JMS Classic met AID - system.

Ik zoek een trailer waarbij ik zelfstandig het paard kan laden en niet afhankelijk ben van anderen (ook niet voor het plaatsen van de stang). Ik zag online filmpjes over AID - system en het oogt als de perfecte oplossing.

Nou vroeg ik me dus af; werkt het AID-system echt? En kunnen paarden gemakkelijk de draai maken om er vooruit te stappen (vooruitlader)? Is trailer verder van goed materiaal? Ligt die prettig achter de auto? En qua afmetingen? Is die vergelijkbaar met een 1p of 1,5p trailer? En weet iemand eventueel een dealer of mogelijkheid om eentje in het echt te bekijken?

Hoor het graag!!

Vriendelijke groetjes

Uniekje85

Andere oplossing (mocht je al een trailer hebben of je minder willen laten beperken door het zelfstandig laden) is je paard leren zelf de trailer in te lopen. Onze pony's doen dat allemaal; ik blijf naast de klep staan en sluit de achterstang. Daarna loop ik door de trailer naar voren om de voorstang dicht te doen (die heb ik altijd open bij laden en meestal ook bij lossen) en pony vast te zetten. Dan via de achterkant er weer uit en de klep dicht.