[FOTO] Show je rijlaarzen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:46

Hopelijk is hier iemand die mij vandaag kan helpen, aangezien ej alleen voor vandaag 25% keuzekorting heeft :D

Ik zou graag de Petrie Riva willen kopen. Mijn maten zijn voet 38, hoogte om en na bij 45 en kuit 37. Met deze maten komt 38-W het meest in de buurt: 38-46-38. Om de hoogte maak ik mij niet zoveel zorgen, aangezien dat meestal wel iets inzakt? Alleen de kuit ben ik niet zo zeker over. Gaat dat passen met 1cm verschil? Er is ook maat 38-XW met dezelfde maten alleen kuit 39, maar ik ben bang dat dat juist weer te ruim is.

Dank!

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:51

De hoogte hoe heb je die gemeten ? En idem voor de kuit?

Hoogte te hoog is waardeloos en te grote en te krappe kuit ook.

Heeft de riva een elastiek?

mavantos

Berichten: 3595
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:54

KirstenHorse schreef:
Hopelijk is hier iemand die mij vandaag kan helpen, aangezien ej alleen voor vandaag 25% keuzekorting heeft :D

Ik zou graag de Petrie Riva willen kopen. Mijn maten zijn voet 38, hoogte om en na bij 45 en kuit 37. Met deze maten komt 38-W het meest in de buurt: 38-46-38. Om de hoogte maak ik mij niet zoveel zorgen, aangezien dat meestal wel iets inzakt? Alleen de kuit ben ik niet zo zeker over. Gaat dat passen met 1cm verschil? Er is ook maat 38-XW met dezelfde maten alleen kuit 39, maar ik ben bang dat dat juist weer te ruim is.

Dank!


Ik zou eerder bang zijn voor de hoogte... Je wilt absoluut niet dat die laarzen echt inzakken. Ze horen als een soort tweede huid om je been heen te zitten en mogen echt niet teveel inzakken.

Inzakken had je vroeger met die oude kachelpijpen. Tegenwoordig heb je nauwsluitende laarzen met ritsen en als je laars met rits inzakt gaat je rits sneller stuk.

Je zou de hoogte wel kunnen oplossen door een hakje in je schoen te leggen.

Ik zou laarzen kopen naar je maat en geen concessies doen op de breedte of hoogte. Daar zijn ze zelfs met korting te duur voor.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:12

Ik heb toch maar even opnieuw gemeten en.. mijn hoogte is 41cm :o Dus deze laarzen gaan het niet worden, echt jammer. De kuitmaat zit wel op 38, met rijbroek en sok gemeten. Ik ga even doorzoeken bij de ej :+

Bedankt! Als jullie nog tips hebben voor korte rijlaarzen..

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:18

Bij de maattabel van de niro kom je daar wel mee weg. Als je corta neemt dan is die 42 cm. Als je laat opmeten bij een dealer dan kan volgensmij altijd nog + 1 of - 1 cm. Ik heb de standaardmaat + 1 cm bijvoorbeeld zonder extra kosten.

Als je dan kuit L neemt dan is die 37 cm.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:23

Spenk schreef:
Bij de maattabel van de niro kom je daar wel mee weg. Als je corta neemt dan is die 42 cm. Als je laat opmeten bij een dealer dan kan volgensmij altijd nog + 1 of - 1 cm. Ik heb de standaardmaat + 1 cm bijvoorbeeld zonder extra kosten.

Als je dan kuit L neemt dan is die 37 cm.


Ik ben manegeruiter en student, dus ik heb helaas niet de intentie en ook niet de middelen om zulke laarzen te kopen :P Ik kijk nog even verder bij de ej of er toevallig iets past.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:26

Dan zou ik chaps en jodphurs kopen :) ego7 heeft fijne chaps in alle soorten en mate. Die vind ik n et zo lekker rijden als mijn deniro laarzen :o die zitten ook als een laars namelijk.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:29

Ik denk dat ik iets verkeerds heb gedaan. Ik heb even mijn huidige rijlaarzen erbij gepakt en opgemeten en die hebben inclusief hak een hoogte van 47cm. Deze passen zeer netjes en sluiten goed aan bij mijn knieholte zonder te lang te zijn. Dus ik ga de Riva maar gewoon bestellen :+

Als ik ze binnen heb zal ik een update geven! Bedankt voor de hulp :j

LaDonna75

Berichten: 2145
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:47

Ik zou je benen bij een ruitersportzaak laten opmeten, dat helpt meestal ook ;)

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:52

KirstenHorse schreef:
Ik denk dat ik iets verkeerds heb gedaan. Ik heb even mijn huidige rijlaarzen erbij gepakt en opgemeten en die hebben inclusief hak een hoogte van 47cm. Deze passen zeer netjes en sluiten goed aan bij mijn knieholte zonder te lang te zijn. Dus ik ga de Riva maar gewoon bestellen :+

Als ik ze binnen heb zal ik een update geven! Bedankt voor de hulp :j


De hoogte maten bij petrie zijn zonder de hak van de laars. Dus echt jouw hak op de grond tot in de knieholte

Je kan altijd deze passen en kijken of het voldoet. Te hoge laarzen zijn wel echt heel Onhandig. Lelijk inzakken en drukken bij enkel dan. Dus laat je niet verleiden voor valt wel mee en korting. Er zijn meerdere opties op de markt. Bijvoorbeeld de Busse Laval laars? Ook goed betaalbaar!

_bloempje01_

Berichten: 1406
Geregistreerd: 24-10-07

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:32

Welk merk en maat zijn je oude Laarzen? Anders kan ik even voor je proberen op te zoeken hoe hoog die officieel zijn?
47 hoogte klinkt inderdaad al meer standaart dan 41 die je gemeten hebt. Hoe lang ben je?

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:28

Je kan toch pas echt wat zeggen als je ze gepast hebt.
Ik heb ook de Riva’s en de maten vallen weer net iets anders als bv de petrie coventry (m’n oude laarzen).
Ik vond vooral de voet echt kleiner. Het zijn wel hele fijne laarzen!

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 20:17

@_bloempje01_ van mijn huidige laarzen weet ik alleen dat ze van QHP zijn en voetmaat 38. Ik kan nergens meer aflezen wat de hoogte en kuitmaat zijn.

Ik heb de riva rijlaarzen binnen en helaas zijn ze inderdaad niet passend. Met veel moeite en geduld heb ik vanmiddag een rijlaars aangekregen. De voetmaat is met 38 echt te klein, wat ik erg bijzonder vind. Ik heb de rits uiteindelijk langs de hiel gekregen en daarna sloot de kuit met 37cm heel netjes aan. De laars was net te hoog met 46cm. Ik heb naar de uitgebreide maattabel gekeken en daar zou ik op V39-B37-H44 uitkomen, maat 39-UK. Helaas verkoopt EJ deze maat niet. Ik heb ze wel gevonden bij de Dunsborg, maar ik vind ze toch echt te prijzig als studentenruiter bij de de manege :D Voorlopig vallen mijn huidige laarzen nog niet uit elkaar, en in de tussentijd zoek ik rustig verder. En binnenkort ga ik langs een ruitersportzaak om mijn maten eens echt op te meten.

Matentabel Riva:
https://www.dekroo.nl/corporate/app/uploads/2020/07/maattabel-1024x551.jpg

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 20:43

Kan EJ die niet bestellen in de Luca of Riva? En divoza? Met 25% korting zijn dat leuke laarzen.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 21:26

Hannanas schreef:
Kan EJ die niet bestellen in de Luca of Riva? En divoza? Met 25% korting zijn dat leuke laarzen.


Dat vind ik ook best een gok, aangezien je het dan niet meer mag retourneren lees ik in de voorwaarden -O-

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 01:56

Dispar_Vulgo schreef:
Je kan toch pas echt wat zeggen als je ze gepast hebt.
Ik heb ook de Riva’s en de maten vallen weer net iets anders als bv de petrie coventry (m’n oude laarzen).
Ik vond vooral de voet echt kleiner. Het zijn wel hele fijne laarzen!


Dit had ik ook inderdaad, heb nu ook de riva's en die maten zijn toch anders dan de petrie melbournes die ik ervoor had. die kwamen op 38 - 34 - 47
bij de riva heb ik 39 - 35 - 47
scheelt niet heel veel maar de pasvorm is wel anders, evenals de voetmaat.
Raad je altijd aan om laarzen te passen, als ze niet lekker zitten ga je daar echt spijt van krijgen.

xSophia

Berichten: 145
Geregistreerd: 22-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:19

Afbeelding
Mijn nieuwe brushed blue deNiro laarzen in Bellini Duro

Zhads

Berichten: 52
Geregistreerd: 01-01-17

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 11:30

Na veel teleurstellingen door wat nare maten en wat twijfel door weinig recensies, toch maar de Busse Laval laarzen besteld in bruin.
Jaaaren geroepen dat ik nooit bruine laarzen wilde en ook geen veterlaarzen want oh zo lelijk en anders maar nu helemaal verkocht en ben er heel blij mee. Ik heb er nu een keer of 6 mee gereden (en twee weken minimaal 2 uur per dag mee rondgelopen in huis) en merk dat ze nu pas soepeler worden rondom de enkel.
Wel is aan de binnenkant de bruine kleur wat beschadigd/vervaagd al na de eerste keer rijden, ze lijken niet verder te beschadigen maar ik heb voor de zekerheid toch de doos gehouden voor het geval dat ik er over wil klagen.Afbeelding

CalipsoLover

Berichten: 5562
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:34

Zijn mooi hoor!

Ik verkoop mijn De Niro dressuurlaarzen in Brushed Blue trouwens, maat 37 L MA, moest iemand interesse hebben laat het maar weten.

MimixDaina

Berichten: 207
Geregistreerd: 10-04-18

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:39

Heeft er iemand hierervaring met de QHP Hailey laarzen? Ik moet in laarzen voetmaat 37 hebben, kuitmaat 34 en hoogte toch wel 44/45. Alleen bij de hailey normaal 37 is de kuit 33,5. Ivm elastiek veters voor hebje dan nog iets meer speling?

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 23:09

Die halve cm red je wel hoor met dat elastiek. :j

Glenda

Berichten: 765
Geregistreerd: 18-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 10:17

Weet iemand wat je ongeveer kwijt bent voor het aanmeten van De Niro en Petrie rijlaarzen?
Ik snap dat je het bij costum made niet exact kan zeggen maar ik vind het wel fijn om een beetje te weten waar ik aan toe ben voordat ik een afspraak maak :+
Ik ben me een beetje aan het oriënteren in Noord Holland .bij Celeris staan de prijzen wel op de site erbij.

Raineri
Berichten: 6234
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:06

Glenda schreef:
Weet iemand wat je ongeveer kwijt bent voor het aanmeten van De Niro en Petrie rijlaarzen?
Ik snap dat je het bij costum made niet exact kan zeggen maar ik vind het wel fijn om een beetje te weten waar ik aan toe ben voordat ik een afspraak maak :+
Ik ben me een beetje aan het oriënteren in Noord Holland .bij Celeris staan de prijzen wel op de site erbij.


Via de petrie configurator staat dit er gewoon bij toch?

Glenda

Berichten: 765
Geregistreerd: 18-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:17

Danique_G schreef:
Glenda schreef:
Weet iemand wat je ongeveer kwijt bent voor het aanmeten van De Niro en Petrie rijlaarzen?
Ik snap dat je het bij costum made niet exact kan zeggen maar ik vind het wel fijn om een beetje te weten waar ik aan toe ben voordat ik een afspraak maak :+
Ik ben me een beetje aan het oriënteren in Noord Holland .bij Celeris staan de prijzen wel op de site erbij.


Via de petrie configurator staat dit er gewoon bij toch?

Oh echt? daar had ik nog niet gekeken ,ga ik meteen doen :o

Gimmick11

Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 07:24

Zijn er nog Bokkers die de afgelopen tijd nieuwe laarzen hebben gekocht?
Ben benieuwd, heb inspiratie nodig… :j