Mijn KWPN merrie van 1.73 heeft vorig jaar haar bucas buzz-off deken weten te slopen. Ze had die echt al jaaaaaren en het is echt geen sloper dus hoe dat gebeurd is, geen idee. Enfin, maakt ook niet uit. Die dingen gebeuren. De toenmalige eigenaresse heeft toen een rambo sweet ich vliegendeken voor haar gekocht die goed ligt maar ik persoonlijk te warm vindt voor een niet-eczemer in de zomer.
Sinds januari is deze knappe dame van mij en daarom heb ik afgelopen week een nieuwe bucas buzz-off voor haar gekocht omdat we altijd super tevreden waren over hoe deze bij haar lag. Hij lag echt maar dan ook echt perfect!
Alleen nu komt het.. er is iets veranderd aan de dekens waardoor deze niet meer past.
Ten eerste is de buikflap VEEL te strak voor haar.. hij gaat wel dicht maar dan trekt ie echt naar achteren en op haar (hoge) schoft. Oke, niet erg, dan koop ik extenders voor de buikflap. Dus hoppakee aan alle vier de clips extenders en nu is de buikflap goed.
MAAR...
Nu schuift ie echt onwijs naar rechts
Dat deed ie al wel ietsje toen de buikflap nog strak zat maar nu nog erger. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat een deken dusdanig strak moet liggen en dan niet schuift? Dat is vragen om schuurplekken, en dat wil ik niet. De deken moet comfortabel liggen want ze heeft m 24/7 op (staat in een loopstal). Ook lijkt de hals korter dan de vorige deken want de hoofdband trekt zelfs aan vliegenkap eraf.
Heeft iemand de gouden tip hoe ik het schuiven kan verhelpen?
Ik heb Bucas al gemaild met deze puntjes maar ik wilde hier in de tussentijd wat tips opdoen!
Alvast bedankt
, ik heb wel gewoon de sweet itch maar de protector is ook wel fijn.