Opbergmogelijkheden in de auto tijdens wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MyWup

Opbergmogelijkheden in de auto tijdens wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 17:37

Al heel lang ben ik op zoek naar iets wat handig is in de auto tegen rondslingerende dingen tijdens een wedstrijd, ik wordt er gek van.
Ik ben dus op zoek naar een kist/box, met vakken, zoals een poetskist of gereedschapskist of hobbybox maar dan groter, niet te kleine vakken.
Wat gebruiken jullie achterin de auto waar je je spullen in bewaard die voor een wedstrijd nodig hebt. Zodat alles wat overzichtelijk blijft.
Wie brengt me op ideeën? :)

wwillemijn

Re: Opbergmogelijkheden in de auto tijdens wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:40

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 19:54

Ja die ken ik,
Maar hoe ziet deze er van de binnenkant uit?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 23:50

Ik gebruik twee kratten, één voor mijn spul en de andere voor de pony. Aan één haakje in het plafond van de kofferbak hangt mijn wedstrijdjasje en de andere kant het hoofdstel. En dan nog een afgesloten bak met daarin slobber en een thermos en een emmer met waterzak 15l. En dan blijft nog 1/4 kofferbak over voor het zadel. Op wedstrijd gaat het zadel dan op de zadelsteun van de trailer en klaar is kees. Vervolgens in de punt van de trailer een mestboy met harkje en bezem en aan een haakje een hoevenkrabber en rosborstel. Ik heb een Subaru Legacy stationwagen voor een Ifor Williams 1,5 paards.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 05:55

Ik heb vaak spullen in big shoppers zitten.
In 1 tas hoofdstel, borsttuig, cap, chaps, dekje, singel en beugels, dus alles wat met het rijden zelf te maken heeft behalve het zadel.
Zadel ligt meestal op de achterbank, daar kan die big shopper met de overige rijspullen mooi tussen.
Dekens in een andere tas achterin.
Daarnaast een krat met koelelflessen en jerrycans water en de drinkemmer met deksel. En de emmers en sponzen voor na de finish en de bakjes voer.
En dan is er achterin ook plek voor een tas met etenswaar en mijn koelbox met drinken.

Paddockpaaltjes en draad liggen voor de bank achter de bestuurdersstoel.

Ik heb dus grote dingen er zo in liggen en losse dingen per thema bij elkaar in een tas.
Tassen zijn flexibel van vorm, waardoor ik gemakkelijker de schuine hoeken in mijn auto opvul dan bij gebruik van kratten.

Dit is voor een endurance wedstrijd klasse 1, btw.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 06:30

Ik gebruik zo'n opklapbare krat, inderdaad.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:36

Afbeelding

deze staat in mijn zadelkamer en gaat in zijn geheel in de auto. Ideaal. Altijd alles bij de hand. Soms staat hij ook op de achterbank met een gordel er omheen.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 15:25

Dat is inderdaad ideaal, nooit bij me opgekomen dat een ladekast ook wel kan werken :)

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:40

Ik heb een soort van aardappelkist, maar dan hoger. Ik gooi daar al mijn spullen voor wedstrijd in behalve mijn zadels die heb ik op zadelsteunen. Is nog nooit omgevallen!

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 21:19

Ik deed eerst ook altijd alles bij elkaar, maar dat bevalt me niet,
Borstels, invlechtspul, sporen, handschoenen, plastron, oornetje, enz.
Dat wil ik eigenlijk niet bij elkaar hebben, dus op zoek naar kist/kast met lades/vakken

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:07

Ik heb in mijn auto voor dagelijks gebruik 1 grote curverbak staan waarin het dagelijkse hoofdstel zit, reserve, een set beenbescherming en mijn dagelijkse laarzen + een dressuurdekje en een vzh dekje.
Daarnaast staat mijn poetsbak, dan een grote plastic bak voor shampoo, ontklitter, reservehalster en touw, babyolie en wollen doekjes, dan een plastic bak voor EHBO-spul, een plastic bakje voor het beeldscherm van mijn camera, wat schroefjes, schroevendraaier en wat prul.

Voor wedstrijd heb ik thuis een kast waar alles in hangt. De avond voor wedstrijd pak ik mijn "wedstrijdbak". Daarin zitten standaard mijn proevenboek, map met paspoort en papieren van paard, reserveshirtje, doosje met laarzenpoets en een doorkijktasje met rits waar mijn startnummers in zitten, haarnetje, wedstrijdcap, 2 plastrons en witte handschoenen. Daarin stop ik dan mijn 2 wedstrijdjasjes (heb altijd reserve bij! en da's al van pas gekomen!), witte zadeldoek, en dan in een plastic tas mijn gepoetste wedstrijdlaarzen. Witte broek en shirt doe ik 's ochtends aan onder een trainingspak en eenvoudig truitje.
Onmiddellijk nadat ik thuiskom van wedstrijd gaan de zadeldoek, handschoenen, shirt, rijbroek en jasje in de was. En nadien linea recta in de kast op hangers.

Alle curverbakken hebben trouwens een stevig deksel. Zo kan ik de bakken stapelen en blijft vooral de inhoud van mijn wedstrijdbak altijd netjes. Mijn zadel of zadels passen naast de wedstrijdbak in het achterste deel van de auto, onder het afdekzeil. Ik kan er makkelijk bij op locatie en door het zeil dicht te doen ziet geen kat de waardevolle spullen liggen.
Moet er wel bij vertellen dat mijn auto een mitsubishi pajero sport is op grijs kenteken, dus ik heb geen achterbank erin. De poetsbakken en bakken voor dagelijks gebruik staan achter de zetel, de rest onder het zeil dus.

In de trailer staat standaard een watervatje van 20L, hooinet + flinke reserve, een voeremmer en in de neus een borstel aan een haakje.