De Henra Perfomance alu of een XX trail alu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fritsfrats

De Henra Perfomance alu of een XX trail alu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 14:37

Graag zou ik willen vragen wat de ervaringen zijn met de 1,5 paards Henra Perfomance aluminium met zadelkamer en de XX trail Garnet.

Ik zit namelijk te twijfelen tussen deze twee trailers.
Aan de ene kant is de zadelkamer natuurlijk erg handig, maar aan de andere kant heb je hierdoor ook minder ruimte in de trailer.

EllyC

Re: De Henra Perfomance alu of een XX trail alu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:28

ik zou niet meer zonder zadelkamer willen.
Enige nadeel is dat er vaak maar weinig ruimte is om onder de stand door te kruipen.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:31

XXTrail heeft een goedkopere afwerking, heb daarom een volledige alu 1.5 paards humbauer gekocht.

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 18:07

Ik heb een henra maar dan bewust zonder zadelmaker. Vind dat de zadelkamer veel ruimte inneemt en we hebben genoeg plek in de auto. Vind het een fijne trailer met een mooie lage instap. Nadeel vind ik het ontbreken van een goede bevestiging voor het hooinet en de achterstang . Heb zelf het idee dat de henra kwalitatief beter is dan de xxtrail. Die heb ik ook bekeken maar vond de afwerking niet geweldig. Humbauer is overigens ook een aanrader.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 18:13

Ik heb zowel de Heja, Henra 2x als xxtrail gehad en vind het alle drie gelijkwaardige trailers.

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-17 23:31

Billy20 schreef:
Ik heb een henra maar dan bewust zonder zadelmaker. Vind dat de zadelkamer veel ruimte inneemt en we hebben genoeg plek in de auto. Vind het een fijne trailer met een mooie lage instap. Nadeel vind ik het ontbreken van een goede bevestiging voor het hooinet en de achterstang . Heb zelf het idee dat de henra kwalitatief beter is dan de xxtrail. Die heb ik ook bekeken maar vond de afwerking niet geweldig. Humbauer is overigens ook een aanrader.

Dat is ook mijn grootste twijfelpunt.
Die zadelkamer is heel handig, want de auto heeft niet heel veel laadruimte.
Maar het neemt best veel ruimte in.

Alleen in onze vorige trailer hadden we ook een zadelkamer dus ben bang dat ik het toch ga missen

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 18:41

ik had een Henra trailer met zadelkamer, deze gebruikte ik heel weinig. hooguit als ik op vakantie ging en dan voor extra bergruimte. Bij het gewone vervoer vond ik het lastig vandaar bij mijn nieuwe trailer zonder zadelkamer gekozen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 18:57

Ik heb een Atec/XX trail. Daar zit een beter Atec onderstel onder de XXtrail en bevalt erg goed. Ik heb toen ook zitten twijfelen tussen de Henra en deze. Voor deze gekozen omdat mijn inziens bij Henra het deurtje aan de verkeerde kant zit als je een keertje komt te staan langs een drukke (snel)weg.
Een zadelkamer geef ik niet om. Vind dat altijd onhandig gepiel in een te kleine ruimte.

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 20:38

Ik heb een Henra alu 1.5 prd, bewust zonder zadelkamer gekozen. Ik heb een vrij groot paard die niet makkelijk laadt, en zo'n zadelkamer maakt het heel krap. Ik wil graag snel en soepel onder de stang kunnen, en met zadelkamer ging dat gewoon niet (had er 1 gehuurd een paar keer). Onze auto heeft ook niet superveel ruimte, maar naar wedstrijden en kliniek was altijd prima te doen (dus zadel, hoofdstel, dekens, extra hooi en water, rijspullen, poetskoffer enzo).

Bij een 2 paards zou ik het nog overwegen, die zijn ruimer en dan kan ik met laden via het andere vak lopen zegmaar. Maar voor nu bevalt dit prima!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:27

Ik heb voor het eerst wel met zadelkast genomen..En ik moet zeggen dat ik echt mega veel ruimte erin heb. Ook binnen in de trailer nog genoeg ruimte om onder de stang door te gaan. Ik zadel hem ook op in de trailer. En wat ik ook een voordeel vind is dat je aan de binnenkant gelijk een voerbak eraan kan hangen.
En het hooinet hangt ook veel stabieler.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:58

Ik heb nu een jaar de XXtrail Garnet 1,5 paards, ook erg getwijfeld omdat ik graag een zadelkamer wilde. Maar goed, de auto heeft een ruime kofferbak dus niet persee nodig. Nog steeds erg tevreden, prijs-kwaliteit verhouding is super. Mijn forse Groningerpaard heeft lekker de ruimte.
Ik heb wel een ophangsysteem voor reserve band aan de buitenzijkant laten bevestigen en trapbescherming aan de binnenkant.

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 20:40

Elco schreef:
Ik heb voor het eerst wel met zadelkast genomen..En ik moet zeggen dat ik echt mega veel ruimte erin heb. Ook binnen in de trailer nog genoeg ruimte om onder de stang door te gaan. Ik zadel hem ook op in de trailer. En wat ik ook een voordeel vind is dat je aan de binnenkant gelijk een voerbak eraan kan hangen.

Jij hebt ook de Henra Perfomance Alu 1,5 paards?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:44

tanee_blaze schreef:
Elco schreef:

Jij hebt ook de Henra Perfomance Alu 1,5 paards?

Nee ik heb de 1.5 paards Humbauer Alu

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:49

Ik heb net de XXtrail gekocht. Bewust zonder zadelkamer vanwege de prijs en ik het niet heel nodig vind. Kraay in Amersfoort bouwt overigens als enige een zadelkamer in de 1.5 paards XXtrail! Ff bellen als je dat graag wilt!

Ik vind tot dusver wel jammer dat de XXtrail maar aan 1 kant een fijne ring heeft om je paard aan vast te zetten en het hooinet haakje zit heel hoog. Verder erg tevreden!!