Ik rijd eigenlijk altijd buiten (behalve met sneeuw), maar meestal alleen. Veel stalgenoten rijden niet buiten of op andere dagen en tijden. Dus ik dacht, wie weet zijn er wel mensen op Bokt die het ook gezellig vinden om samen te rijden
Mijn paard staat aan de Nieuwesteeg, tussen Ede en Lunteren.
Ik rijd meestal in het Lunterse bos, Edese bos en een stuk van de Ederheide. Zeg maar het gebied aan de noord/noordoost kant van Ede.
Ik maak ritten van zo'n 2 tot 2,5 uur (we zijn aan het opbouwen, ik ga nog niet langer weg) en dan leggen we zo'n 18-20 kilometer af. Ik stap veel, draaf af en toe en doe stukken galop tussendoor (van een handgalopje van 20-25km/uur tot een snelle galop op de tankbaan van 40km/uur).
Mijn paard is echt verkeersmak (zelfs een chinook die vlak voor zijn hoofd langs vliegt doet hem niets) maar wil nog wel eens onzeker zijn bij rare objecten langs het pad (gekke omgevallen boom, transformatorkastje, uitpuilende vuilnisbak). Hij is nog nooit aan het rennen gegaan, hij springt opzij of staat ineens stil. Hij is echt een heel fijn en relaxed paardje om alleen mee buiten te rijden. Ik merk wel dat hij in ander paardengezelschap veel relaxter is. Hij kan tot zover echt goed met alle paarden, is ook een beetje een einzelganger (wat heel fijn is, want ik kan makkelijk van een groep wegrijden).
Wij rijden western, maar daar merk je niets van met buitenrijden (behalve dat ik vanuit galop ineens stil kan gaan staan als ik wil)
Ik rij altijd doordeweeks (in het weekend rijdt de eigenaresse zelf), meestal op maandag of vrijdag overdag (soms andere dagen ivm mijn werk). Avonden zouden ook kunnen in de zomerperiode.
Wie woont er in dit gebied of heeft zin om met trailer deze kant op te komen en wil samen buitenrijden?