Gilets als zomertenue

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horsezz578

Gilets als zomertenue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 10:43

Ik zag dat er gilets in de aanbieding waren, maar is dat echt toegestaan?
Heeft iemand ervaring?
En ben ik de enige die het eigenlijk best wel gaaf vind?!?!!? {:}
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 12-07-17 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Promotie uit bericht gehaald

annelieke92

Re: Gilets als zomertenue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:45

Ja dat mag in het outdoorseizoen, net als alleen starten in een wedstrijdshirt. Deze moet wel een hoge kraag en mouwtjes hebben.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:46

Ja.... mag bij het zomertenue en dat is sinds april tijdens het zomerseizoen toegestaan. Bij indoorseizoen dus wel jasje aantrekken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:34

Omdat het over kleding gaat en niet over tuigage verplaats ik het topic naar [RUI] Ruiter.

lorelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:51

ik start al van af 1 april 2016 er mee was de eerste in de buurt en mag staat ook in de regelemten bodywarmer of gillet toegestaan

ik ben er mee begonnen om dat ik na een wedstrijd op een warme dag onwel werd door de warmte terwijl ik op mijn paard was aan het uitstappen

horsezz578

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 11:05

lorelientje schreef:
ik start al van af 1 april 2016 er mee was de eerste in de buurt en mag staat ook in de regelemten bodywarmer of gillet toegestaan

ik ben er mee begonnen om dat ik na een wedstrijd op een warme dag onwel werd door de warmte terwijl ik op mijn paard was aan het uitstappen

oh, dat is wel erg dat je helemaal onwel wordr!
Maar zelfs een bodywarmer mag? Wist ik dit maar voordat ik al die dure jasjes had gekocht... pffttt (tuurlijk kon ik mezelf ook beter inlezen). Maar zit het ook lekker onder de oksels???

Cookies_bilL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:21

Mag pas sinds dit jaar hoor (deze zomer), dus wel logisch dat je het misschien nog niet wist.
Ik zelf ben er niet zo heel erg fan van... Vind een echt rijjasje toch wat netter, maar dat is puur mijn eigen smaak.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:30

Cookies_bilL schreef:
Mag pas sinds dit jaar hoor (deze zomer), dus wel logisch dat je het misschien nog niet wist.
Ik zelf ben er niet zo heel erg fan van... Vind een echt rijjasje toch wat netter, maar dat is puur mijn eigen smaak.

Sinds vorig jaar mag het al :j 1 april 2016 is de nieuwe regeling ingegaan waarbij je vanaf 1 april tot 1 oktober zelf mag bepalen of je met een zomer outfit start (dus shirt/blouse met korte mouw en hoge kraag dan wel niet aangevuld met een gilet of bodywarmer)

Maar als je in het winter seizoen start(1 oktober tot 1 april) ben je wel verplicht je jasje aan te trekken ook al zou het bv 30 graden zijn op 3 oktober(ff als gek voorbeeld)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:59

annelieke92 schreef:
Ja dat mag in het outdoorseizoen, net als alleen starten in een wedstrijdshirt. Deze moet wel een hoge kraag en mouwtjes hebben.

Mogen die mouwtjes dan ook gewoon kort zijn?

Ik vind een giletje erg mooi als zomertenue, maar ik vraag me af of het zoveel koeler is.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:05

Annetje schreef:
annelieke92 schreef:

Ik vind een giletje erg mooi als zomertenue, maar ik vraag me af of het zoveel koeler is.

Ja korte mouwen mag vanaf een kapmouwtje.

lorelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:02

Annetje schreef:
annelieke92 schreef:

a je merk echt wel verschil jasjes zijn vaak dik en niet lucht doorlatend en met een licht korte mouw shirtje en geilletje is het veel beter

horsezz578

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 08:54

Annetje schreef:
annelieke92 schreef:

a je merk echt wel verschil jasjes zijn vaak dik en niet lucht doorlatend en met een licht korte mouw shirtje en geilletje is het veel beter

Ja ik heb dan zo'n gevoerd jasje voor in de winter, maar het is nog niet eens zomer en de temp is al inheems hoog!!! Ik denk wel dat ik er 1 aan ga schaffen, want als ik eerlijk ben scheelt het wel enorm veel.