Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ibbel schreef:Er zijn geen 2-paardstrailer met een leeggewicht van 650 kg. Ook jouw eigen trailer weegt 99% zeker (veel) meer dan die 650.
Ik had een Heja die op papier ook 650 zou wegen. Ik ben altijd maar van 750 uitgegaan, en dat was waarschijnlijk nog te laag.
Heb nu een Cheval Liberté, op papier 750, volgens de Franse website 820, en ik vermoed zomaar dat het eerder tegen de 900 kg is.
Voor zover mij bekend wegen álle bekende merken rond de 850-900, met uitschieters naar boven de 1000 kg zoals Fautras.
candalisa schreef:Nou ik heb een 2 paards fautras en die weegt toch echt maar 670 kilo!
Scum schreef:Telt een zadelkamer mee bij leeg gewicht?
Tot nu toe nooit een zadelkamer gehad, maar als ik dan toch overstap wil ik er wel even overnadenken.
(In Duitsland wordt een ligt tussen die gewichten gewicht aangegeven). Maar ik weet van de beide merken dat ze zonder zadelkamer lichter zijn. EllyC schreef:Ik heb een xxtrail, maar ik ben bijna zeker dat deze in het echt ca 150 kilo meer weegt dan op papier.
Vaak doen ze wegen voor het papier zonder zadelkamer, tussenschot en stangen.
Op papier weegt deze geloof ik 640 kilo en is 230/235 hoog.
Gloa schreef:Nee zadelkamer zit er niet bij. Meestal wordt voor de typegoedkeuring de kale trailer gewogen, alleen de ombouw. Het hele afmonteren met matten, stangen enz. wordt daarna pas gedaan.